![]() |
Geweld en games...
|
Als je echt agressief en moorddadig zou worden van games zouden er dagelijks zulke moorden gepleegd worden. Er zijn miljoenen mensen die elke dag zulke spellen spelen en die vertonen toch ook niet zulk gedrag?
Het schijnt dat de dader uit 1 van de slechtste wijken van Engeland komt, wat waarschijnlijk van meer invloed is geweest op de geestelijke gesteldheid van die jongen dan dat spel. |
manhunt verboden
Winkeliers halen agressief spel uit de schappen
Uitgegeven: 3 augustus 2004 09:12 AMSTERDAM - Winkeliers in Engeland hebben het spel 'Manhunt' uit de schappen gehaald wegens de dood van de 14-jarige Stefan Pakeerah. Hij werd vermoord door zijn 17-jarige schoolvriend Warren Leblanc. De ouders van Leblanc geven het spel 'Manhunt' de schuld van zijn daad, zo meldt de BBC. De vader van het slachtoffer, Patrick Pakeerah, is blij dat de winkeliers het spel niet meer verkopen: "Het spel is gewoon een video-instructie hoe je iemand moet vermoorden. Tevens laat het spel zien watvoor wapens je daarvoor kunt gebruiken." Leblanc lokte zijn slachtoffer naar het park en sloeg hem meerdere malen met een klauwhamer, daarna stak hij hem dood. Volgens de moeder van Stefan was Warren geobsedeerd door het spel. "Als je kijkt naar de agressieve manier hoe mijn zoon is vermoord door Warren, kun je veel gelijkenis vinden met het spel. Ik ben heel blij dat winkeliers het spel uit de schappen hebben gehaald." Manhunt In Manhunt speel je de bikkelharde ter dood veroordeelde crimineel Cash. Op de stoel blijkt hij geen dodelijke injectie te hebben gekregen en de enige manier om een tweede kans te krijgen, is opdrachten te volgen van een gekke regisseur die hij krijgt via een koptelefoon. De regisseur is een illegaal programma aan het maken over een groep jagers die jacht maakt op Cash. De deelnemers krijgen de opdracht om elkaar zo sadistisch mogelijk om zeep te helpen. ik heb toevallig voor een paar dagen dit spel in de handen gehad, en ik weet ook dat in duitsland dit spel nu verboden is, |
en nu?
|
Hmm, dit is zeg maar hetzelfde topic als http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=916704
|
Ik vind het bullshit.
Die 17 jarige knakker had zelf al problemen en dat was gewoon de druppel.. dagelijks zie je ook kinderen op tv die op militairen lopen te knallen. Loop ik op straat knal een stel lui neer en zeg dat het komt door tv.. zul je zien dat ze echt niet gaan stoppen dat soort beelden uit te zenden..... |
Citaat:
|
Zulke ouders zijn nu eenmaal zo hypocriet om een spel de schuld te geven van dergelijk gewelddadig gedrag. Winkeliers zijn daar weer gevoelig voor, immers, ze willen niet negatief in het nieuws komen als 'winkel waar gewelddadige games worden verkocht'.
Men wil gewoon graag een zondebok zoeken voor hun problemen, zij het muziek, games, films of televisiebeelden. De stupiditeit van de mensheid, wat doe je ertegen? |
Ik heb de game, maar ik kan niet zeggen dat ik er gewelddadig van word...iig niet gewelddadiger dan anders...:P
Dat games mensen zo beïnvloeden dat ze het gaan nadoen is toch echt niet terecht... (Ik ga toch ook geen mensen op hun hoofd springen en blokken steen rammen tot er geld uit komt?:P) |
Ouders die zelf schuldig zijn schuiven gewoon de schuld op iemand anders af, in dit geval een spel. Ze hadden net zo goed een gangster film de schuld kunnen geven.
|
Citaat:
|
Boeieh, toch een kutspel
|
ach, als iemand raar genoeg is om zo'n moord te plegen, hadden andere zaken hem daar ook wel toe gedreven, geweld op het nieuws, mischien geweld op straat, het slaan van een deur, als iemand met een aanleg voor zoiets rondloopt dan kan een willekeurige gebeurtenis zoiets veroorzaken.
eerder hoorde ik ook dat zulke spellen je in feite leren hoe je zo'n moord moet aanpakken, dat gewelddadige spellen geweld leren. maar, de Command&Conquer serie heeft miljoenen exemplaren verkocht, dus hoe kan het dat het leger niet wordt overspoeld met miljoenen superstrategen die dat met een spel geleerd hebben? onzin dus, er wordt een zondebok gezocht hier, en aangezien de ouders van die jongen te achterlijk waren om zoiets te zien aankomen (zo'n neiging openbaard zich altijd wel een keer eerder) en nu moet dus een externe factor er de schuld van krijgen. |
Zielig. Ipv dat die ouders het probleem bij zichzelf en hun kind zoeken geven ze het spel de schuld... lekker makkelijk, zo lust ik er nog wel een paar.
|
Was er vroeger ook niet zoiets met Carmageddon? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Tsss, wat zijn het ook een stelletje zeikers, mensen zeggen dat je aggresief word van zulke spellen. Dit is pure fictie, en geen realiteit! |
Citaat:
|
onzin allemaal
die jongen heeft sinds zijn geboorte al een klap van de molenwiek gehad, anders doe je zoiets niet.. of ie de inspiratie nou haalt uit een spel of uit de Libelle en daarbij: Vorige week berichtten we over een moord die een zeventienjarige jongen, Warren Leblanc, gepleegd zou hebben na het spelen van Manhunt. Het slachtoffer was de veertienjarige Stefan Pakeerah. Vandaag is aan het licht gekomen dat Manhunt, in tegenstelling tot wat veel media suggereerden, niet het motief was voor de moord. Het spel is namelijk niet aangetroffen in het huis van de dader, Warren Leblanc, maar in de slaapkamer van het slachtoffer Stefan Pakeerah. De politie die de zaak onderzoekt zegt ook dat men het spel nooit in verband heeft gebracht met de moord en dat men altijd diefstal als motief heeft aangevoerd, maar dat de media dit botweg genegeerd zou hebben. Lees hier meer over deze spraakmakende zaak, die niet meer lijkt te zijn dan storm in een glas water, al is een moord door en op een tiener, natuurlijk altijd betreurenswaardig. |
Manhunt lijkt me weliswaar een spel van niks maar jammer, jammer, jammer. Dit is nergens voor nodig.
|
Die ouders komen ook niet op het idee dat zij de schuldige weleens konden zijn. Als je zo geobsedeerd bent door videospelletjes, zit je er ook veel te lang achter. De ouders van die moordenaar hadden veel en veel eerder moeten ingrijpen.
Goh, en dan is het nog niet eens waar ook. :s |
Wat ik gelezen heb is dat die 14 jarige vermoord was om een "drugs dept" , een drugsschuld dus
Games is gewoon een makkelijke zondebok, als je als ouder gefaalt hebt (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet zeiken, gewoon die game spelen en mensen killen.
|
Carmageddon mocht in Duitsland en GB destijds alleen met groen bloed en/of zombies ipv mensen verkocht worden. In een paar andere landen, waaronder Brazilië, is het spel zelfs verboden. En volgens mij kreeg je geen bonuspunten voor bejaarden, en waren er geen kinderwagens. :)
|
Citaat:
@ Blackwaterpark: niets mis met pilletjes en monotome muziek ;) |
Citaat:
|
Citaat:
walgelijk vind ik dat, de schuld bij 'iemand' anders in de schoenen schuiven:| |
Citaat:
Dat waren gewoon aangedikte verhalen Maargoed, ze zijn bezig met Carmageddon 4. We blijven hopen natuurlijk |
Nou, bejaarden dus zeker weten wel. Kinderwagens weet ik niet, maar bejaarden met rollators zeker wel.
|
Ik vind het vooral mooi hoe de moeder van het 14-jarige (Ja, dat moest ik er ff bij zetten) slachtoffer zegt dat het spel (een van) de reden(en) is, terwijl alleen bij hun kind het spel is aangetroffen.
PS: misschien spelen die ouders het zelf ook wel...ze weten er best veel van :o Citaat:
|
bs, hijs ziek in zijn kop dat ligt niet aan het spel...
domme mensen (n) |
Ik vind zowiezo dat geweldadige spellen niet verkocht mogen worden. Kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan iemand in een spelletje te vermoorden?
|
Het gaat niet zozeer om het vermoorden denk ik. Meer om het winnen of het gevoel daar te zijn.
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Als ik in een dierentuin oid een schildpad ofsow doodschop (erop springen ofsow) en dan zeggen dat ik dat heb geleerd van Mario...halen ze dan alle Mario-games voorgoed uit de schappen??
mensen moeten nou es kappen met altijd maar de games de schuld geven....maarja...de mensen die er over beslissen zijn nooit verder gekomen dan hoepelen ofsow...die hebben dr geen verstand van... |
Betere reclame kan het spel niet krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
omdat je je ermee af kunt reagerene, ontstressend dus, verder hebben mensen gewoon een behoefte aan actie, zo'n spelletje voorziet in die behoefte. vergelijkbaar met een ruimtesimulatie die ik al redelijk lang speel, als een andere speler het tegen je op neemt en je wint door hem op een zeer strategisch moment een raket in z'n gezicht te parkeren dan win je, wat gepaart gaat met het gevoel van iets gewonnen hebben, iets wat mensen altijd leuk vinden. games met 'redelijk' of 'nuttig' geweld zijn trouwens een hemelsbreed verschil met games met excessief geweld. wat excessief is is trouwens ook weer subjectief, want een van de 'excessieve games', Postal 1&2 deed dit om te shockeren, iets waar ze aardig in geslaagd zijn. carmageddon was redelijk 'cartoony' en eigenlijk humoristisch (ik bedoel, als je met een mooie vierwieldrift in z'n achteruit door een kudde schapen heensjeesd, je hoord gemekker, en je krijgt vervolgens een 'extra style bonus' dan kan je alleen maar hard lachen) |
Citaat:
Dat laatste heeft er geen reet mee te maken, ik vind paarden nutteloos maar dat betekend toch niet dat we die met zn allen gaan slachten. Shooters hebben veel te maken met reactievermogen. Doe er wat graphics bij en je hebt iets om het mee te testen.. om net dat ene punt zo snel mogelijk te kunnen raken. |
slightly offtopic :
ouders geven in kleine mate al niet zichzelf de schuld... werdt er teveel gevloekt in programmas dan zette mn pa die uit, als wij vloekten dan kreeg de tv en alles de schuld. heel toevallig gebruikten wij precies de zelfde scheldwoorden die hij gebruikte als hij boos was of sjagerijnig :rolleyes: grotendeels van alle vormen van *niet normaal gedrag* is de schuld van ouders en dat kan in subtiele en extreme mate. |
Citaat:
agressieve spellen moeten toch verkocht kunnen worden; mensen bepalen altijd nog zelf wat ze kopen en wat niet, en developers moeten verplicht een minimum-leeftijd op de verpakking afbeelden, waar (goeie) ouders toezicht op kunnen hebben |
Citaat:
|
Citaat:
LoL |
Mwah.. t klinkt misschien gek.. maar als ik GTA gespeeld heb ben ik soms ook zwaar opgefokt en hebk ook weleens zin om iemand in elkaar te butsen met een knuppel
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
opgekropte frustratie kan reacties veroorzaken die niet in verhouding staan tot de oorzaak ervan, denk maar aan mafkezen die op een kat schieten die hen mauwend uit hun slaap hielden, dat soort zaken. games zijn een manier om frustratie af te reageren, je bent kwaad, gaat even zitten, rijd over een horde onschuldige voetgangers heen, en voelt je daardoor beter. t vereist denk ik wel wat psychologisch inzicht om te zien hoe dit werkt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.