Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Internet valt na een tijd weg. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=916897)

RayMania 03-08-2004 18:07

Internet valt na een tijd weg.

Sinds ik terug ben van vakantie valt mijn internet er steeds uit. Ik ben bijvoorbeeld 10 min. online en dan valt msn weg, en krijg ik "Kan pagina niet weergeven" etc.
Ik word er behoorlijk gek van want het ligt er ongeveer 6 uur uit per dag.

Waar ik wel ben achtergekomen is dat als ik me PC uitschakel (niet reset, maar echt uitdoe) dat daarna me internet het weer doet :s.

Weet iemand wat het kan zijn.
Ik heb Hetnet ADSL.

dafelix 03-08-2004 18:23

Citaat:

RayMania schreef op 03-08-2004 @ 19:07 :
Sinds ik terug ben van vakantie valt mijn internet er steeds uit. Ik ben bijvoorbeeld 10 min. online en dan valt msn weg, en krijg ik "Kan pagina niet weergeven" etc.
Ik word er behoorlijk gek van want het ligt er ongeveer 6 uur uit per dag.

Waar ik wel ben achtergekomen is dat als ik me PC uitschakel (niet reset, maar echt uitdoe) dat daarna me internet het weer doet :s.

Weet iemand wat het kan zijn.
Ik heb Hetnet ADSL.

* MSN Messenger :mad:

het zou aan spyware kunnen liggen, gebruik de zoekfunctie van dit forum om te zien hoe je dat aanpakt
het zou natuurlijk aan je provider kunnen liggen, doe daarom ff bellen naar KPN (Hetnet is van KPN, right?)

Marcus 03-08-2004 20:58

Een maat van me zit met hetzelfde probleem, maar dan met @home kabel. Hij gebruikt windows XP home. Al een paar keer de technische dienst van @home over de vloer gehad, maar telkens konden zij niks vinden, omdat er niks mis was met hun verbinding. Het probleem ligt dus toch bij je eigen pc. Scan eens op spyware, adware en eventueel virussen zoals dafelix al zei.

In het laatste geval wil een format C nog wel eens helpen, dat was bij hem in ieder geval wel de oplossing.

T_ID 03-08-2004 21:37

providers zijn niet vaak de oorzaak, dan zou dus bij ándere mensen tegelijkertijd internet op z'n gat moeten gaan, en dat was wel bekend geworden.

het kan een dialer zijn, die is ingesteld om via een 1,15 ec/minuut verbinding te gaan bellen na een bepaalde tijd online, dit soort dingen worden nog wel eens door site's met slechte bedoelingen automatisch geinstalleerd.

met een gewoon modem merk je dan niks, behalve uieindelijk de telefoonrekening, maar kabel of adsl bestaat geen tarief per minuut, en kan de dialer dus niet werken, maar waarbij ie wel je verbinding vernielt.

RayMania 04-08-2004 11:51

Het is weg nadat ik Ad-adware over me PC had gegooid.

Ik denk dat het idd spyware was omdat ik de laatste 3 dagen heel veel dingen had geïnstalleerd omdat zaterdag windows xp er opnieuw op was gezet.

Bedankt iig voor jullie reacties :).

freyk 04-08-2004 12:00

Ok,...maar als het terug komt dan hoor ik het wel op
[centraal] spyware & adware ;)

SubbehQ 08-08-2004 17:19

Citaat:

freyk schreef op 04-08-2004 @ 13:00 :
Ok,...maar als het terug komt dan hoor ik het wel op
[centraal] spyware & adware ;)

Offtopic:
verslaafde ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.