![]() |
Huisbaas en regels
Ik huur sinds een tijdje een kamer van mijn huisbaas en dat ging to zo ver allemaal goed. Maar sinds een tijdje begint hij zich te ergeren aan wat ik doe. Eerst kreeg ik alleen commentaar over kleine dingetjes, maar het worden er steeds meer.
De laatste tijd komt er veel visite over de vloer en daar is hij het niet mee eens. Waarschijnlijk is hij jaloers, of hij komt iig wel zo over (het zijn voornamelijk jongens). Gisteravond, toen er net een vriend de deur uit was, heeft hij besloten dat ik voorlopig geen visite meer mag ontvangen op mijn kamer, hij verbied het me dus. Ik snap echt absoluut niet waarom. Hij heeft, voordat ik er ging wonen, nooit gezegd dat ik geen visite mocht krijgen, maar wél dat ik niet teveel overlast mag maken (en dat doe ik absoluut niet). Maar nu vraag ik me dus af. In hoeverre mag die man mij zoiets verbieden? Het is tenslotte mijn kamer omdat ik er huur voor betaal, welliswaar in zijn huis, maar ik woon er. Moet ik nu maar gewoon gehoorzamen of kan ik er ook wat tegen doen? We hebben wel een huurcontract, maar daar staat niets in over het ontvangen van vrienden e.d. |
huurcontract doorgeven aan de huurcodecommissie, probleem uitleggen, jouw huisbaas heeft daar idd niks over te zeggen, tenzij contractueel is vast gelegd dat er geen bezoek mag komen.
Maar de huurcodecommissie weet dat beter. (Anders zou je een huurverlaging via hun kunnen bedingen ) |
Doe jezelf een lol en vind een kamer die niet bij de huisbaas in huis is - het wordt er echt niet beter op.
Zelfs al zou je in je gelijk staan (wat ik meen van wel), dan nog wordt je er niet beter van, want je krijgt dan alleen maar meer last met je huisbaas. Klinkt misschien rigoreus, maar de ervaring meert dat dit vaak de enige bevredigende oplossing is. |
Citaat:
|
Citaat:
dan verliest ie het zowieso, als hij daar restricties op wil, had hij dat in het contract moeten zetten, anders moet hij met je onderhandelen en kan hij je niet dwingen. |
Citaat:
|
He Stef,
zoals ik je al heb gezegd vind ik dat je daar gewoon z.s.m. wegmoet. In dit geval dus aanstaande zondag. Blijf dan lekker bij je oom en tante logeren tot je een kamer in Utrecht hebt gevonden. Ik zal Sander even vragen of hij nog iets weet, maar dat wordt dus wel supermoeilijk aangezien je 4 cavia's hebt. Ik denk dus echt dat je voor die cavia's een ander adresje moet gaan zoeken. Alleen vraag ik me af wat je met de AH gaat doen als je gaat verhuizen naar Utrecht. Ga je daar gewoon weg dan? Kusje Miekmuis :) |
Citaat:
|
Citaat:
Een reiskosten vergoeding is natuurlijk ook een optie. Bij ons werkt ook iemand die van hoofddorp naar amstelveen komt omdat die verhuist is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |