![]() |
[Printer] Wel herkend, geen afdruk
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een HP deskjet 640C, op het OS win ME, en de printer is geinstalleerd met de laatste drivers, en wordt ook wel herkend door windows, maar een afdruk ho maar.
Hij is aangesloten op usb 1, via een hub, maar ook als ik hem meteen op een usb poort zet weigert hij te printen. Ook al een parallelle kabel geprobeert, nog niks. Hij print wel af volgens het icoontje rechtsonderin mijn scherm. Waar zou dit aan liggen? |
in eerste instantie: RTFM :)
maw: zie troubleshoot... wat mij ook eens gebeurde, is dat mijn webcam niet werkte (usb), en had precies hetzelfde als jij beschrijft. toen ik een paar dagen later de pc voor de zoveelste keer bootte, werkte hij wel :s je hebt de nieuwste usb drivers ook? ik lees alleen "drivers" succes ermee! (y) |
Citaat:
Ik heb dit probleem trouwens al 2 weken. Ik heb de nieuwste USB drivers ja. :) |
geeft de printer ook een foutmelding?
Zoals 'Out of paper' oid? Deze melding hoeft niet te zien te zijn in Windows |
Citaat:
Er knippert ook geen lampje dat ie data binnen krijgt. |
Ik zou hem aansluiten op de parallele poort en dan eens met een simpel copy commando naar de prn kijken of er ueberhaupt iets gebeurt.
1. Werken andere USB/parallele printers wel op die PC als je ze aansluit? 2. Is het kabel goed? 3. Doet de printer het eventueel wel op een andere PC? Onderzoek eens of het nu aan de printer of aan de PC ligt. Dat verschaft toch wel wat duidelijkheid denk ik :) Succes. |
Citaat:
2. Kabel is prima, heb hem vervangen, maar nog gebeurt er niks. 3. Ik heb maar 1 werkende pc hier staan, de rest ligt uit elkaar of heeft problemen. Zo komen we nog niet verder :p |
Citaat:
Of van al die halfwerkende PC's nog 1 goedwerkende maken? :p Het probleem kan aan zoveel dingen liggen. De printer die gewoon verrot zou kunnen zijn, de Windows-installatie die brak zou kunnen zijn, de drivers eventueel, de parallele poort op het moederbord die weleens dood kan gaan, de USB drivers die misschien niet goed werken, enzovoorts. Daarom is het zaak om eerst vast te stellen of het aan de printer of aan de PC ligt. Zegt het ding eigenlijk wel iets als je de kap open doet? Branden er lampjes? Komen de cartridges automatisch te voorschijn? |
Citaat:
Printer bij iemand anders onder brengen zou kunnen, maar dat zie ik als laatste optie om eerlijk te zijn. Ik gooi dit brakke win ME er binnenkort toch af, maar ik moet eerst een pc weer aan het draaien hebben zodat ik daar de complete backup op kan zetten en zodoende ben ik volkomen afhankelijk van de bestellingen. Als ik de kap er van af haal, knippert het bovenste lampje zoals normaal, en ook gaan de cartridges naar het midden toe. |
Hoeveel knoppen heeft je printer? De aan/uit knop..... En sommige printers hebben ook nog een Resume knop. Als je die hebt zou ik als ik jou was die idd indrukken. 1 keer! Als je die niet hebt.......
Kijk dan ff als je de klep opendoet van de printer. Er zitten daar meestal geheime knoppen. het is een groen knopje die bij de meeste printers helemaal bovenin zit. Succes MArk! :D :eek: Hoewel ik er geen verstand van heb!:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |