![]() |
Vriendin zwanger?
Hey.
Ik heb een vriendin, ze is 15 jaar, bijna 16. Een paar dagen geleden heeft ze onveilige sex gehad, zonder pil en zonder condoom. Het was 2 weken na haar ongesteldheid. Hoe groot is de kans ongeveer dat ze zwanger is?? Groetjus, me |
Als ze zo verstandig was geweest de volgende dag gelijk een morningafterpil te halen: 0,00000..1 %
Nu: best groot aanwezig, aangezien bij de meeste vrouwen de eisprong ongeveer tussen 2 menstruaties in zit, dus na 2 weken. Snel testen dus. |
idem vrij groot nu....
|
heel groot dus...
ik zou je vriendin aanraden om zo snel mogelijk een test te doen, dan heeft ze duidelijkheid over de zaken. Jammer dat ze zo laat is nu, want de volgende ochtend kan je een morning after pil gebruiken dan is de kans op zwangerschap heel klein. gebruik anders ook ff de zoekfunctie van het dit forum, er zijn al veel topics over dit onderwerp geweest, mss kan je er iets nuttigs uithalen. sterkte iig voor je vriendin |
Jah oke, thanks voor de reacties.
Het zal afwachten zijn voor haar... :( |
voor haar :eek: uhm......en jij?
|
Citaat:
|
nee dat bedoelde ik niet.....
het zal afwachten zijn voor HAAR!! lekker lullig, ik geloof dat er 2 nodig zijn om iemand zwanger te maken dus dat er dan 2 moeten afwachtne of ze zwanger is... |
Ehm de topicstarter is een meisje, ik neem aan dat zij niet haar vriendin zwanger heeft gemaakt... :rolleyes:
|
Uhm, ik neem aan dat ze allebei best ongerust zullen zijn.
Met mijn ex heb ik t ook 1 keer onveilig gedaan. Gelukkig niet zwanger, maar wel 3 weken overtijd. En dan begin je toch best wel te twijfelen aan de zwangerschaps-tests (n). En opzich leef je dan in constante angst. Ik iig wel, aangezien mijn vader er niet zo heel blij mee zou zijn als ik al een kind kreeg :D |
hehe, ja had ik niet naar gekeken he ;)
foutje :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
uhm
menstruatiecyclus 1-6e dag ongesteld 14e dag ovulatie 8 dagen dr tussen... kijk maar in t bioboek eicel leeft 12 uur sperma 48 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nu kan je dus ongeveer wel testen...mocht er nog niets zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maareh, topicstarter, heeft de dame in kwestie een regelmatige ongesteldheid of vaak te laat? ze is nog vrij jong dus het zou heel goed kunnen dat haar ovulatie pas plaatsvindt na een week of 3/4 ofzo! |
dus mijn bioboek liegt! serieus, als dat echt zo is bel ik de uitgever meteen!
|
Het klopt dat de eicel ongeveer 48 uur leeft. Maar zaadcellen leven nog veel langer, die kunnen drie dagen tot een week actief blijven in het lichaam.
Allebei hebben jullie dus een beetje gelijk en een beetje ongelijk. Maar zaadcellen leven altijd langer dan de eicel. |
inderdaad
een zaadcel kan nog 3 dagen "wachten" wachten op een eicel...op de loer liggen ;) een eicel kan 2 dagen ongeveer (hij is ook al lang bezig met reizen ;)) |
Citaat:
|
oké ik heb mijn boeken er maar eens bijgepakt :D
een eicel is 2 dagen in staat om bevrucht te worden en een zaadcel ook... dus alles bij elkaar voegen komen we ergens *ik dacht persoonlijk ook langer maar goed :o * |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |