Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [3d/bryce5]Downtown (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=917568)

Skyrise 04-08-2004 09:23

[3d/bryce5]Downtown
 
http://www2.hku.nl/~teun0/seminar/Downtown.jpg

so old, still so nice. net uitgeprint, toch wel waard om boven mn bedje te hangen :)

Nesa 04-08-2004 10:28

woow :s
ik ben een beetje bang dat ik naar beneden val!

duivelaartje 04-08-2004 10:43

Hellup. :|

Beetje eng. :bloos:
Maar wel cool. :cool: (y)

Escapism 04-08-2004 11:45

pretty cool.

Cæles 04-08-2004 11:54

Het oogt zeer onrealistisch allemaal, voornamelijk vanwege de gigantische hoeveelheid aan ramen.

Skyrise 04-08-2004 11:58

Citaat:

Cæles schreef op 04-08-2004 @ 12:54 :
Het oogt zeer onrealistisch allemaal, voornamelijk vanwege de gigantische hoeveelheid aan ramen.
wellis van New York City gehoord heel toevallig? ;)

Queen Klazina Wok 04-08-2004 12:49

wel leuk gedaan, lijkt me een rotwerk, maar ik vind m toch een beetje sfeerloos eigenlijk.. misschien wat meer kleur?

Skyrise 04-08-2004 13:07

Citaat:

Queen Klazina Wok schreef op 04-08-2004 @ 13:49 :
wel leuk gedaan, lijkt me een rotwerk, maar ik vind m toch een beetje sfeerloos eigenlijk.. misschien wat meer kleur?
de gebouwen of gewoon de render (manier waarop het plaatje tot stand komt)?

de gebouwen zijn bewust (vooral de zandkleuren) zo gehouden, voor het realisme. De render ook trouwens =)

N00dles 04-08-2004 17:17

Mooie architectuur. Heb je gebruik gemaakt van referentie-foto's?

Maar wat me stoort is dat er geen autowegen te zien zijn. Het lijkt net alsof ik zit te kijken naar beekjes midden in de stad :)

Sommige textures op de daken zijn ook wat te grofkorrelig, waardoor ze aan realisme inboeten.

Skyrise 04-08-2004 17:33

Citaat:

N00dles schreef op 04-08-2004 @ 18:17 :
Mooie architectuur. Heb je gebruik gemaakt van referentie-foto's?

Maar wat me stoort is dat er geen autowegen te zien zijn. Het lijkt net alsof ik zit te kijken naar beekjes midden in de stad :)

Sommige textures op de daken zijn ook wat te grofkorrelig, waardoor ze aan realisme inboeten.

die autowegen, daar werk ik nog aan :) maar op zich is het downtown en dus zullen de wegen niet breder worden (meeste zijn qua grootte nu al 2/4 baans). Ik moet alleen nog ff auto-models hebben :)

referentie-foto's niet, maar er zijn wel een aantal gebouwen ge-inspireerd door:

oa. International Style buildings in Downtown Manhattan, het WTC, Empire State Building, CITIbank.
oa die zwarte glazen lijkt aardig op de Chase Manhattan bank, maar die is juist weer niet zo geinspireerd door... :D haha

cut_off 05-08-2004 13:57

netjes :)

Vinzz 05-08-2004 14:55

ligt het aan mij of is het plaatje zo licht? :o

Dr. Aep 05-08-2004 16:21

ik heb um als achtergrond nu :cool:

maar hijs inderdaad wel een beetje licht.

Fade of Light 05-08-2004 16:32

Tis dat het bryce is, anders had ik gezegd, ga nu eens heel erg spelen met licht/donker, mist, lichtstralen, sparkelende shit etc.

Chameleon2000 05-08-2004 16:44

Cool, doe er nog een paar vliegtuigen bij en hijs compleet :cool:

Skyrise 05-08-2004 17:39

Citaat:

Fade of Light schreef op 05-08-2004 @ 17:32 :
Tis dat het bryce is, anders had ik gezegd, ga nu eens heel erg spelen met licht/donker, mist, lichtstralen, sparkelende shit etc.
jeppz... renderen in Bryce is leuk voor de huis tuin en keuken 3d wannabe, maar je kan er eigenlijk vrij weinig mee. zelfs dit plaatje heeft al pijn en moeite gekost en is na een redelijke render ook nog eens door photoshop (auto-contrast+lightning fx) geweest.

maar hijs wel vet ;) euh?

http://www2.hku.nl/~teun0/seminar/ocean2.jpg

voor alle "sfeer-dametjes"

Skyrise 05-08-2004 17:42

ps: trouwens:

niet zeuren over dat licht!!! in Arryena schijnt de zon altijd aan een blauwe lucht!

setting = kleine eilanden groep in de Atlantische Ocean, precies halverwege ter hoogte van Kameroen en Noord-Venezuela

Nesa 05-08-2004 18:37

ja ik ben een echt sfeer-dametje want ik heb de tweede als achtergrond:P

Skyrise 05-08-2004 19:42

wow :P kben best wel vereerd :)

cool =)

Paperz 05-08-2004 20:14

hoe doe je dat nou met al die raampies?

Skyrise 05-08-2004 20:56

Citaat:

Paperz schreef op 05-08-2004 @ 21:14 :
hoe doe je dat nou met al die raampies?
euhm.. het zijn GEEN TEXTURES.. maar het is eigenlijk een grote blokkendoos.

1. Elk gebouw is opgebouwd uit een X aantal floors. Die floors die dupliceer je voor het aantal verdiepingen dat een gebouw hoog is (bij een vierkant gebouw dan).
De floors hebben elk een texture, concrete, steel of iets anders (custom meestal).
2. In die floors zit een blok glas (bij vierkante gebouwen). Het blok glas is net wat kleiner als het blok van de floors.
3. aan de buitenkant van het gebouw komen supportbeams (net als bij het WTC) waartussen (de floors en de supportbeams) ramen ontstaat (daar zit het glas).

4. paar airco's erop en klaar is teun (y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.