![]() |
[ipod]
heey!
Ik weet niet cker of dit de juiste plek is voor mijn vraag mr ga hem tóch stellen. Ik wil al een tijdje een mp3-speler kopen en twijfel nu een beetje. Ik vind de Apple Ipod mini heel erg mooi mr weinig geheugen (4GB) en de Creative Zenn Xxtra heeft meer geheugen (tot 60GB) mr ook een stuk duurder en minder mooi. 60 GB krijg ik nooit vol maar 4 GB is misschien net te weinig. Verder zijn er speculaties dat er binnenkort n vierde generatie Ipods aan komt die nóg beter is. Is er iemand goed op de hoogte van dit onderwerp? Of heeft misschien iemand een mp3speler en wil daar zijn mening over kwijt? Reageer dan alsjeblieft. Groetjes Zylverstar http://www.macworld.com/2004/02/imag...odmini_fam.jpg |
Er komt een nieuwe generatie iPod's uit. Dat is al zeker.
Als je eens van je luie reet komt en als eerste op de apple site kijkt. Daar zie ik meteen een groot plaatje van de nieuwe ipod. Voor luie donders: http://www.apple.com/ipod/ |
Citaat:
|
ipod mini: 4 gb - 249 euro
ipod 4e gen 20gb - 309 euro ik zou het wel weten, geen mini dus :) andere hd based spelers; iriver h320, 400 euro iriver h120, 340 euro cowon iaudio m3, ook 20gb voor ca 350 euro |
Citaat:
|
ze worden al vanaf het einde van juli in europa verkocht.
|
Citaat:
*Omdat m'n discman de geest heeft geven :(* |
iriver h320, heb ik ff mee mogen spelen, ontzettend fijn ding in gebruik. Verder lees ik heel veel goeie dingen erover (op tweakers forum). Dus het is een tip
|
Citaat:
|
Citaat:
@Koen: Wat kan een iRiver(of andere HD-mp3-speler) meer/beter dan een iPod (mini) volgens jou? Ik heb zelf ook een iRiver iFP 790 (flash based) gehad, maar zo'n heel uitgebreide functionaliteit had het toch niet. Maar misschien dat dit anders is in de hd-line van iRiver? Please enlighten me. Verder is die custom engraving in de iPod ook cool. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja 't is maar wat je gebruikt. Een line-in heb ik nooit gemist(ik zorg wel voor mijn eigen muziek). Ik encode liever zelf mijn nummers met mijn eigen settings dan dat ik dat zo'n ding laat doen. En een line-out zit op elke mp3-speler, toch? Die microfoon is hetzelfde als die calender in de iPod(of in elke willekeurige mobiel), niemand gebruikt het. Ik heb zelf een iBead 100 128MB gehad met mic, maar ik heb het nooit echt serieus gebruikt. File transfer zonder aparte software kan ook met de iPod, maar of muziek over te zetten heb je inderdaad iTunes nodig. Langere levensduur van de batterij en ogg-support is inderdaad wel leuk. Heb ik al gezegd dat SRS kut is? Verder is het prijskaartje van zo'n iRiver ook wel een stuk groter dan die van een iPod (mini). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je kijkt naar deze vergelijking, tussen de Iriver H320 en de Ipod, allebei 20 gb, dan is de Iriver volgens mij in alle opzichten beter, het enige nadeel is de prijs. (ipod 329€, Iriver 449€)
Ipod: http://www.mp3man.nl/image.php?id=3727 Iriver H320: http://www.mp3man.nl/image.php?id=4547 Persoonlijk zou ik wel voor de Iriver H340 gaan dan, 40 gb in plaats van 20, maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je aan muziek hebt... De 40gb versie is 529€ |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil nooit meer een Mp3 speler zonder OGG support. 'Wel leuk' is voor mij een understatement, maar dat is maar wat je handig vindt. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan komt de iriver eigenlijk nog steeds als beste eruit volgens mij :) dan is het prijsverschil nog maar 20€ (iriver 349€, ipod 329€) |
Tsja, ieder moet voor zich die afweging maken, zoals ik al heb gezegd. De meeste HD spelers zijn én te duur voor mijn budget én zijn te groot en te zwaar. Daarnaast is 20GB écht overkill voor mij. Als je bijv 50GB aan muziek hebt, is het natuurlijk een ander verhaal.
De mini was perfect voor mij. €268,94 met custom engraving en studentenkorting paste heel goed in mijn budget. 4GB is genoeg voor mij, terwijl 512MB te klein is. Ik denk dat er veel kopers zijn met een gelijksoortig profiel. Mensen die redelijk wat muziek hebben, maar niet té diep in de buidel willen tasten. Verder ben ik er nu wel van overtuigd dat die iRivers beter zijn dan die iPod classic. edit: De iPods zijn weldegelijk te gebruiken als externe hd's. |
Citaat:
|
Maar wat zijn nu de directe concurrenten van de iPod mini? Dus mp3-spelers met een opslagcapaciteit tussen de 1 en 5 gig zeg maar?
|
Citaat:
bijvoorbeeld de rio carbon |
Of de Creative muvo² 4GB.
|
Apple: Klein, duur, geen Ogg, geen afstandsbediening(Nu volgens mij wel), trage harde schijf, geen radio, aparte software nodig. Batterij problemen (oude generaties). Heeft een klok en spelletjes.
Deze moet je nu hebben: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_...oM3_12_big.jpg Specificaties: Algemeen: Afmeting (mm): 103.7mm x 60.8mm x 14.2mm (H X W X T) Gewicht (gram) : 136g (Including built-in battery) Kleur: Zilver Ondersteunde platforms: MP3, OGG, WMA, ASF en WAV Voeding: Rechargeable Li-ion Connectors: USB 2.0 (Max. 480M bps) Garantie: 1 jaar Geschatte speelduur: 14 uur Signaal-ruisverhouding: 95 dB Frequentiebereik: 20Hz ~ 20KHz Uitgangssterkte (mW): 16 Ohm: 20mW+20mW Geheugen: Plug&Play: Nee Vast geheugen (M: 20 GB Extra geheugen: N.V.T. Systeemeisen: Ondersteunde besturingssystemen: Windows 98 SE/ME/2000/XP en Mac OSX Extra's FM Tuner: Ja Fabrikant informatie: iAUDIO.com Direct MP3-encoding: Ja LCD-scherm: 128 X 96 dot, 6Line 4Gray LCD with LED backlight (Multilingual Support) Backlight: Ja Voice recorder: Ja Equalizers Ja,5-bands Extra voeding": AC adapter DC 5.0V, 1.5V~3A De keus is snel gemaakt lijkt mij Prijs € 359,- |
Als je een mp3 speler koopt, koop dan een Ipod! Maar als je een Ipod koopt, koop dan een normale, geen mini...of je hecht niet zoveel waarde aan een grote database in je zak (like me)...
Blijft een duur dingetje die Ipod... :bloos: |
Citaat:
|
die cowon iaudio m3 staat ook ergens bovenaan dit topic. bijna perfect, maar ik mis een scherm. heb geen zin om altijd een a/b mee te slepen
|
Ik heb een iRiver iHP-120 en ik ben zeer tevreden. Laat je niet in de maling nemen door de iPod adepten hier. iPod is niet de beste. Hij is het hipste door z'n design, maar de nadelen zijn niet van de lucht.
Speelduur: 8 tot 10. iRiver 16. Volume: De ipod gaat echt niet hard genoeg vind ik. Bijzonder storend. Ogg Vorbis ondersteuning niet aanwezig. De batterij. Met de 4g Ipod hebben ze de batterij "gedowngrade" naar een goedkoper ding. Komt de levensduur niet ten goede. Zomaar een greep uit de nadelen. |
bedankt voor alle tips.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Las ik laatst weer iets over de iAudio M3 20 GB. Mooie speler maar de afstandbediening en het beeldschermpje zijn dan niet geweldig (omdat ze niet in de speler maar aan de speler zitten). De ipod mini is voor mij geen optie meer. (te duur;te weinig geheugen) De Iriver 320 vind ik ook interressant alleen niet zo mooi om te zien en stukje duurder. Maar goed. Ik blijf vergelijken en zoeken en misschien dus wel wachten tot de "beste" op de markt komt. (voor hoelang dat de beste zal blijven wil ik niet weten) Greets Zylverstar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |