Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Systeem] Langzaam... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=918109)

peter-jan 04-08-2004 20:07

[snelheid pc]

Ik weet dat jullie zullen denken dat ik dit op hardware had moeten posten, maar het ligt aan de software. Ik heb mijn pc al 1 jaar, de snelheid van de proc is 2.08 ghz. De laatste tijd gaat mijn computer ongeloooflijk traag. Echt abnormaal traag, weet iemand wat te doen. Scannen voor virussen en spyware heb ik allemaal al gedaan.

halilo 04-08-2004 20:35

Formateren, liefst met de mastercd van de pc zelf of de windows xp cd ervan

freyk 04-08-2004 22:00

Citaat:

peter-jan schreef op 04-08-2004 @ 21:07 :
Scannen voor virussen en spyware heb ik allemaal al gedaan.
Ja? heb je ook daarvoor een up-to-date spybot s&d en adaware voor gebruikt?
Post ff voor de zekerheid een hijackthislog (zie meer info centraal adware & spyware)

Ook is het verstandig om je hd op te schonen via System Cleanup en Windows Washer

- DeJa - Vu - 05-08-2004 10:22

Citaat:

peter-jan schreef op 04-08-2004 @ 21:07 :
Ik weet dat jullie zullen denken dat ik dit op hardware had moeten posten
Neejhoor, je hebt volkomen gelijk dat je het hier post :) Aan de hardware ligt het zo te zien niet...

Het is inderdaad zo dat je je harde schijf waarschijnlijk een btje een rotzooitje van hebt gemaakt :)
Formatteren is dan de beste oplossing, maar wat nutteloze bestanden van je hardeschijf gooien kan ook geen kwaad.

Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken. Ga dan naar processen, en sorteer op geheugengebruik. Je kan nu duidelijk zien welke programma's het meest van je geheugen vreten. Noem hier is de 4 grootste geheugen vreters en de hoeveelheid geheugen die ze gebruiken. Dan kunnen wij wel zeggen of het daaraan ligt dat je computer traag is.

Vermeld ook even hoeveel geheugen je hebt.

suc6 ;)

pimomes1987 10-08-2004 19:53

Citaat:

- DeJa - Vu - schreef op 05-08-2004 @ 11:22 :
Neejhoor, je hebt volkomen gelijk dat je het hier post :) Aan de hardware ligt het zo te zien niet...

Het is inderdaad zo dat je je harde schijf waarschijnlijk een btje een rotzooitje van hebt gemaakt :)
Formatteren is dan de beste oplossing, maar wat nutteloze bestanden van je hardeschijf gooien kan ook geen kwaad.

Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken. Ga dan naar processen, en sorteer op geheugengebruik. Je kan nu duidelijk zien welke programma's het meest van je geheugen vreten. Noem hier is de 4 grootste geheugen vreters en de hoeveelheid geheugen die ze gebruiken. Dan kunnen wij wel zeggen of het daaraan ligt dat je computer traag is.

Vermeld ook even hoeveel geheugen je hebt.

suc6 ;)

Even over die processen: als je zeker weet dat je bepaalde (niet-windows!) processen kunt uitschakelen kun je dat met msconfig doen. Type in uitvoeren 'msconfig' en ga naar het tabblad opstarten. Schakel uit wat je niet nodig hebt!

T_ID 11-08-2004 01:09

probeer ook even hoe volje harde schijf is, met 10MB over en een nog leeg virtueel geheugen zal ie bijvoorbeeld niet bepaald snel draaien.

ekki 11-08-2004 10:05

Citaat:

- DeJa - Vu - schreef op 05-08-2004 @ 11:22 :
Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken.
Je kunt ook direct op ctrl + shift + esc drukken, dat is sneller.

@ pimomes1987: dit zal bij win2k en winxp niet helpen, die hebben geen msconfig meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.