Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verliefd maar wel liegen tegen hem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=918287)

starryeyed 04-08-2004 22:32

Verliefd maar wel liegen tegen hem

Hallo daar!

Op mijn werk heb ik een leuke jongen ontmoet. We hebben al een beetje gepraat ik weet het een en ander van hem en anders om.
Maar vandaag vroeg hij of ik wel eens uit ging. Toen heb ik verteld dat ik wel eens naar de Powerzone ging. Ook vroeg hij naar wat voor feesten ik ging. Ik zei toen wel iets bekend maar eigenlijk ben ik er nog nooit geweest. Ook vroeg hij of ik naar Asian party wel eens ging. Ik zei dat ik daar wel 1 keer ben ik geweest. Nu ben ik daar ook nooit geweest.

Nu voel ik me best wel schuldig tegen over hem omdat ik gelogen hem. Ik vind hem echt leuk. En heb vlinders in mijn buik. Ik had ook gewoon moeten zeggen dat ik nooit uit ga. Maar ik wou intressant lijken tegen over hem :s Omdat hij wel uit gaat.

Wat te doen? Vast bedankt.

Liefs,
Tamara

Kazet Nagorra 04-08-2004 22:37

Triest. Nou, je zou kunnen vragen of je eens met hem mee mag.

Twee vliegen in één klap, zou ik zeggen.

juno 04-08-2004 22:48

Jokkebrok.

Niet mee zitten. Beetje bluffen en stoer doen hoort erbij. En waar gaat het helemaal over, over een feestje... Vertel het hem maarals jullie al hoog en breed getrouwd zijn, dan kunnen jullie nog eens lachen.

Freestyler* 04-08-2004 23:01

en als ie iets vraagt was je veel te dronken geworden om je je uberhaubt nog iets te herinneren :D

*amalia* 04-08-2004 23:14

haha wat maakt het uit? Mocht hij er ooit achter komen dan zeg je gewoon; sorry, maar ik wilde graag indruk op je maken :bloos:

Daevrem 04-08-2004 23:23

Je kunt het beste elke leugen(ook 'witte' leugens), roddel enz voorkomen. De onschuldige leugens zijn zelf misschien onschuldig maar dingen zoals leugens en roddels zijn erg ingesleten in onze sociale patronen. Het is erg moeilijk niet te roddelen of helemaal niet te liegen.

Alicia Silverstone 05-08-2004 08:01

Citaat:

Daevrem schreef op 05-08-2004 @ 00:23 :
Je kunt het beste elke leugen(ook 'witte' leugens), roddel enz voorkomen. De onschuldige leugens zijn zelf misschien onschuldig maar dingen zoals leugens en roddels zijn erg ingesleten in onze sociale patronen. Het is erg moeilijk niet te roddelen of helemaal niet te liegen.
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens ja, in het algemeen dan. Niet speciaal tegenover de TS ofzo.

Verder: ghehe hij komt er toch vanzelf wel achter dat je nooit uitgaat? Als jullie echt iets met elkaar krijgen dan. :) ik zou er niet zo mee zitten, probeer als hij er nog eens naar vraagt al wel een beetje te zeggen van "de laatste tijd ga ik niet meer zo vaak uit" ofzo.

Maarten 05-08-2004 08:35

Heeeeeeel slecht

Maja het is nou niet echt een boeiende leugen... Het is stom dat je gelogen hebt want het doet veel meer schade dan het oplevert als je nee had gezegd.

Denk je nou echt dat als jij enorm veel van uitgaan hield en je komt een meisje tegen dat je leuk vind en zij gaat niet of nauwelijks uit dat je dan haar meteen afschrijft?

Denk het niet he ;)

Lilything 05-08-2004 13:39

Hij gaat je zoeken op die feesten:p 'goh jij hier' 'ja' 'niet verwacht, wat leuk blabla'

ga er binnenkort toch maar xtje heen he;)
hij wilde gewoon weten waar je n btje te vinden bent, zodat hij je beter kan leren kennen dan alleen in de werksfeer....duidelijk lijkt me:) t boeit nie dat je gelogen hebt, dan ga je toch n x:p weg leugen;)

Mr.Oizo 05-08-2004 16:07

Je had gewoon eerlijk moeten zijn en tegelijkertijd subtiel: "Nee, ik ga nooit uit, maar als je wil kan ik wel eens een keertje met jou mee?" ;)

Maar goed, dit soort dingen kunnen op langere termijn uitkomen. Ga gewoon binnenkort naar zo'n feest (als die worden gehouden en als je mag en als je mensen mee krijgt) of zeg hem gewoon eerlijk dat je een beetje overdreven hebt, maar zeg dan ook waarom ---> "omdat ik je leuk vind." Hopen dat-ie niet boos wordt en dan gewoon voorstellen om eens een keer samen ergens heen te gaan (hoeft niet per se een feest te zijn, kun ook een filmpje zijn of zo)...

Lilything 05-08-2004 16:27

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 05-08-2004 @ 17:07 :
Je had gewoon eerlijk moeten zijn en tegelijkertijd subtiel: "Nee, ik ga nooit uit, maar als je wil kan ik wel eens een keertje met jou mee?" ;)

Maar goed, dit soort dingen kunnen op langere termijn uitkomen. Ga gewoon binnenkort naar zo'n feest (als die worden gehouden en als je mag en als je mensen mee krijgt) of zeg hem gewoon eerlijk dat je een beetje overdreven hebt, maar zeg dan ook waarom ---> "omdat ik je leuk vind." Hopen dat-ie niet boos wordt en dan gewoon voorstellen om eens een keer samen ergens heen te gaan (hoeft niet per se een feest te zijn, kun ook een filmpje zijn of zo)...

(n)

dat werkt zo averechts te vroeg toegeven dat je iemand leukvind :eek:

In_stilte 05-08-2004 17:10

tja soms zeg je idd in "paniek" zo wel een wat. Ik weet nog dat toen mijn huidige vriendje bij mij thuis kwam en er een borstel lag met veel haren (wat ik dus eigenlijk vies vind), Hij pakte die borstel en ging zo half kammen ik zo NEEH dies van mijn vader en die is heilig en mag niemand gebruiken blabla.... mjah nu heeft mijn vader wel zo'n borstel maar deze was m niet en ik wilde niet toegeven dat die van mij was. eigenlijk een leugen maar ach.. kheb me er toen kei lang schuldig over gevoeld, terwijl hij t wrs niet eens meer weet...

Tjah, nu achteraf hebben we t er nooit over gehad, zou gewoon in de toekomst niet meer "liegen".

No Quiero 05-08-2004 17:10

Zeggen dat je loog en dat je het zei omdat je hem leuk vindt. Gewoon de waarheid zeggen!

Daevrem 06-08-2004 01:04

Sorry voor mijn preek-achtige post. Ik bedoel dat dat de enige manier is dit soort rare onprettige leugentjes te voorkomen. En of de TS de onwaarheden met terugwerkende kracht moet corrigeren, dat weet ik zo niet.

annetjuh 06-08-2004 18:59

zeg je de volgende keer eerlijk de waarheid.
beetje dramaqueen.
en vraag je of hij er een keertje met je heen wilt succes verzekerd

Shitonya 06-08-2004 21:27

Hoe dom kun je zijn?
Wees altijd eerlijk. Vooral aan het begin, want als je al begint met liegen om zo'n klein ding, dan vraag ik me af hoe het verder gaat...

Lotte 06-08-2004 21:37

Citaat:

juno schreef op 04-08-2004 @ 23:48 :
Jokkebrok.

Niet mee zitten. Beetje bluffen en stoer doen hoort erbij. En waar gaat het helemaal over, over een feestje... Vertel het hem maarals jullie al hoog en breed getrouwd zijn, dan kunnen jullie nog eens lachen.

Kaps 06-08-2004 22:08

hihi, ik vind het schattig

Kazet Nagorra 06-08-2004 22:10

Citaat:

Shitonya schreef op 06-08-2004 @ 22:27 :
Hoe dom kun je zijn?
Wees altijd eerlijk. Vooral aan het begin, want als je al begint met liegen om zo'n klein ding, dan vraag ik me af hoe het verder gaat...

Eerlijkheid. (N)

Severus 06-08-2004 22:35

Mijns inziens kun je beter eerlijk zijn, dat bespaart je meteen problemen en zorgen (nu zit je je zorgen te maken om het feit dat je gelogen hebt; had je dat nu niet gedaan, had je ook dit topic niet hoeven starten). En als die jongen erachter komt, zal het ook niet meteen een positieve indruk geven als je bij de eerste kennismaking al hebt gelogen, en dan ook nog over iets onbenulligs. Maar het kan ook zijn dat hij 't niet erg vindt omdat het juist om iets onbenulligs gaat (het kan dus van beide kanten werken; beide mogelijkheden zijn mogelijk).

Je ziet maar wat je doet, maar als het door je leugen misgaat - eigen schuld, dikke bult. Trek hier een les uit (= niet liegen) en daar word je alleen maar beter van. Sommige fouten moet je nu eenmaal maken om te leren. :)

Shitonya 07-08-2004 00:27

Citaat:

Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 23:10 :
Eerlijkheid. (N)
Tja, schijnt voor de meeste hersenloze figuren nogal moeilijk te zijn

starryeyed 10-08-2004 19:25

Bedankt voor alle antwoorden! (y)

Kazet Nagorra 10-08-2004 19:48

Citaat:

Shitonya schreef op 07-08-2004 @ 01:27 :
Tja, schijnt voor de meeste hersenloze figuren nogal moeilijk te zijn
Hap hap hap.

Katje 10-08-2004 19:54

Citaat:

Shitonya schreef op 06-08-2004 @ 22:27 :
Hoe dom kun je zijn?

Ben ik het toch nog een keer met je eens. :)

Liegen is :nono:, helemaal als je jezelf er interessanter mee wil maken. Als ik er achterkwam dat iemand me dingen vertelde die niet waar zijn, hoe klein dan ook, zou ik die persoon nooit meer 100% vertrouwen.

Anaïs 12-08-2004 22:36

wie zonder zonde is, werpe de eerste steen

;)

Sarah 13-08-2004 09:11

Tja, niet zo slim :) Maar ach, ik denk dat hij er wel om kan lachen als je ooit eens een keer vertelt dat je 't alleen maar zei om interessant te doen :)

gizmo 13-08-2004 09:22

Citaat:

Sarah schreef op 13-08-2004 @ 10:11 :
Tja, niet zo slim :) Maar ach, ik denk dat hij er wel om kan lachen als je ooit eens een keer vertelt dat je 't alleen maar zei om interessant te doen :)
Precies!! Don´t worry

ParisPlage 13-08-2004 09:24

Haha, ik was ook zo in de fout gegaan, met mijn huidige vriendin. We lagen samen in bed, toen we elkaar net kenden, en ik zat in haar nek te aaien. Er kwam iets in me op, en dat kwam me vaag bekend voor, maar ik zei het toch:
"dat stukje huid vlak onder je adamsappel is zo mooi, hoe heet dat eigenlijk?" of iets van die strekking. Een jaar later lagen we samen "The English Patient" te kijken, en kon ik wel door de grond zakken. Precies dezelfde quote! Ik beweerde nog dat ik degene was die de English Patient geschreven had, maar ze trapte er niet in ;)
Sindsdien lachen we erom, en zeg ik het nog weleens voor de grap.
Kortom, niks om je zorgen over te maken! Het hoort bij het spelletje om de waarheid een beetje in je voordeel te verdraaien (als het maar niet al te ernstig is) :)

luchtballon 13-08-2004 10:34

Citaat:

Sarah schreef op 13-08-2004 @ 10:11 :

Stitch 13-08-2004 15:17

toch vind ik het maar zeer triest als je zoiets gaat verzinnen of erover gaat liegen! ik heb zowieso al een hekel aan mensen die interessant willen zijn en dan helemaal aan mensen die er zelfs voor gaan liegen om een beetje interessant te lijken! das toch triest! denk dat die jongen zwaar op je afknapt als je zegt dat het gelul was want denk niet dat die dat kan begrijpen!denk dat die het echt dom vindt.

waves 13-08-2004 20:43

Citaat:

*amalia* schreef op 05-08-2004 @ 00:14 :
haha wat maakt het uit? Mocht hij er ooit achter komen dan zeg je gewoon; sorry, maar ik wilde graag indruk op je maken :bloos:
precies!

rainfairy 17-08-2004 17:44

eerlijkheid en openheid!

BELANGRIJK...nooit leuker/beter voordoen dan je bent! de waarheid komt toch altijd naar boven!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.