![]() |
[Virus?] Beschikbare ruimte op harde schijf vermindert
Weet niet of dit hier thuis hoort maareuh :
Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat er ineens 5GB minder op mijn harde schijf was dan de dag ervoor. Dit was raar omdatwe die dag er niets hadden by opgezet. Na beetje te zoeken zag ik dat er in mijn TEMP map voor 10.9 GB stond. Het merendeel waren TMPfiles van 996 MB ed. Deze heb ik dan van mijn pc geworpen zodat we terug een 10GB hadden. Hierna werd er 1 spelletje by opgezet. Nu kijk ik deze morgen hoeveel we nog hebben en nu blijkt dat we terug maar 5.7GB hebben, en het spelletje van de dag ervoor hebben we er ondertss al weer afgedaan Iemand die weet wat ik moet doen :s Want het is net alsof mijn harde schijf ruimte vermindert met de minuut :| Als ik 'deze computer' - 'Lokaal station C' - doe en ik tel de grootte van mijn bestanden op kom ik aan +- 3.5GB en indien ik zie op 'lokaal station C' zou ik 8.29GB in gebruik hebben :s |
Citaat:
|
Citaat:
iig bedankt. |
Is het misschien een idee om je pc te laten scannen met een online virusscanner ?
Want formateren is écht de laatste oplossing |
Citaat:
Ondertss nog maar 5.50 GB, dus weer is er afgegaan :mad: |
Ik begrijp het niet helemaal goed... wordt de Lege schijfruimte minder of juist de gebruikte schijfruimte?
In het laatste geval lijkt dit inderdaad op een virus. Probeer deze online virusscan is: http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp /edit: Wacht even, je zegt norton. Die heeft ook een RecycleBin protector. Heb je al eens gekeken hoeveel daarin staat? Want je prullebak kan nog zo leeg zijn, als je die protector aan hebt staan, bewaard hij alles... Dit kan erop duiden dat al je weggegooide bestanden nogsteeds op je HD staan en je dus minder ruimte over hebt. |
Citaat:
Ik raad je aan om een hijackthislog te plaatsen bij [centraal] spyware/adware. Citaat:
|
De beschikbare ruimte wordt minder :)
Heb dernet eens schijfcontrole gedaan, heeft de fouten gerepareerd en sindsdien heb ik weer 10GB :s (y) |
Citaat:
Het kan zijn dat de schijf steeds voller wordt terwijl er nix bij wordt gezet (wat hier dus het geval is). Maar het kan ook zijn dat de hele harde schijf kleiner wordt, zoals hier op het forum ook vaak voor komt. Dit heeft dan meestal met instellingen in het BIOS te maken. |
Norton Recycle Bin is zwaar irritant :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic:
Citaat:
Het ligt gewoon aan hoe je hem insteld, want de standaard instellingen suckt zwaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |