![]() |
buiten europa vliegen
als je buiten europa vliegt moet je er toch altijd 3 uur van de tevoren zijn?
We gaan maandag naar amerika en ik zeg al de hele tijd tegen mijn ouders dat we er 3 uur van te voren moeten zijn. Maar nu gaan we gewoon 2 uur vantevoren:( Mis je dan je vlucht wel ofniej? |
Nee dan mis je je vlucht niet. Die mis je als je minder dan 30 min. van te voren aanwezig bent en zelfs dan is er nog een kansje dat je hem haalt. Ik zeg niet dat het slim is om een half uur van tevoren te komen. Maar 2 uur kan gewoon hoor, maar dan heb je niet meer de beste plaatsen. ;)
|
okeejs
|
De regel voor naar de vs is toch echt 3 uur. Er zijn veel meer beveiligingsmaatregelen en het kan als je pech hebt lang duren. Dit keer hadden we er niet veel problemen mee, maar de vorige keer dat we gingen (2 jaar geleden) zijn we bijna 3 uur bezig geweest. Veel controle's en een lange rij. (hangt van de maatschappij waarmee je vliegt af, klm heeft goede balie's en datgaat sneller dan de andere).
2 uur is de normale regel, maar vanwege de beveiliging is het 3 uur voor naar de vs. Ik zou het persoonlijk wel doen, als je pech hebt kan je al die tijd nodig. Met 30 minuten haal je het al helemaal nooit meer. Buiten de normale controle heb je ook nog een contole voordat je gaat boarden, dus dat haal je nooit. Je kan ze er beter echt van overtuigen. |
Citaat:
|
nouja ik zal wel zeggen tegen ze dat er extra bewaking is enzow.
maar waarschijnlijk willen ze niet nog 1 uur vroeger want we vliegen om 11 uur en dan moeten we er dus 3 uur van tevoren zijn das al 8 uur en we moeten anderhalf uur rijden voordat we bij schiphol aankomen! dus dat word dan half 7 wegrijden en half 6 op!!!! |
Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat als je vanaf hal 3 incheckt dat daar vaak een hele lange rij staat. Daar hebben wij de keer hiervoor heel erg lang moeten wachten. In ieder geval zou ik ook tegen je ouders zeggen dat ze rekening moeten houden met files, die staan er wel om die tijd. Als je dan wat vroeger op schiphol komt is dat helemaal niet erg. |
Citaat:
|
Nee hoor, je mist niet je vlucht want bij ons wachtten ze gewoon totdat iedereen van die vlucht er was. Maar je moet wel ruim van tevoren daar zijn om in te checken ja...
|
Citaat:
|
Citaat:
houd er rekening mee dat sommige maatschappijen al een uur voor vertrek hun incheckbalies sluiten en anderen een half uur (kijk altijd even op de site van de betreffende maatschappij!). bij vertrekhal 3 is het vaak heel druk inderdaad bij de paspoortcontrole en daarna is er nog de securitycheck om naar het tax-free gedeelte te kunnen. bij amerikaanse maatschappijen is er nog een hele procedure van ondervragingen etc. bij de gate. bij andere is er nogmaals een paspoortcontrole en wederom een securitycheck. voordeel is als je vroeg bent, dat je nog veel stoelkeuze hebt. ervan uitgaande dat de vlucht helemaal vol is en dat er ook een berg transferpassagiers op zitten, dan heb je 2 uur vantevoren en zeker 1 uur vantevoren, kans dat je absoluut niet meer bij elkaar kan zitten, tenzij jullie al gereserveerde stoelen hebben natuurlijk! |
Citaat:
|
ben vorig jaar naar New York geweest toen net de oorlog in Irak was begonnen en ik weet niet of ze in de tussentijd veel veranderd hebben, maar toen was 2 uur van te voren ruim voldoende, er was nog genoeg tijd over om je op Schiophol te vervelen.
|
het is ook meer een richttijd en veel mensen checken ook nog 3 kwartier van tevoren in. maar als men rekening houdt met 2 uur vantevoren op schiphol zijn, dan hebben ze nog genoeg tijd voor onvoorziene omstandigheden....file op de weg, vertragingen en storingen met de trein, reisdocumenten onvolledig of niet kloppend (denk aan een verlopen paspoort).....dan hebje dus nog 2 uur om alles te regelen. als je rekening houdt met uiterlijk een half uur van tevoren in checken (de absolute limit voor check-in), dan heb je geen tijd meer om bovenstaande voorbeelden op te lossen.
dr. oetker, het was meer dat ik jouw zinstelling een beetje krom vond....ik werk namelijk zelf als grondstewardess....dus, over laatkomers en no-shows weet ik alles! ;)! ~SKIP~ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |