![]() |
Hulporganisaties.
Ik zie ze de laatste tijd weer vaker langskomen, vooral op tv; de reclames voor hulporganisaties. Jullie kennen ze allemaal wel; Geef, voor een beter <insert willekeurig derde wereld land of gebied>.
Wat ik ontzettend naar vind aan die reclames is dat er totaal niet vermeld wordt wat er met het geld gedaan wordt. Het enige wat er meestal gedaan wordt is het tonen van een arm lijkend kindje, waar wij dan allemaal en masse medelijden mee moeten krijgen. Maar wat er gedaan wordt met 'jouw' geld? Je hoort er bijna nooit iets van, ook niet achteraf! Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik nooit geef aan dat soort doelen. Ze zeggen dat je geld naar een goed doel gaat, en dat de mensen er daar beter van worden, maar is dat werkelijk zo? Ik vertrouw sommige voor geen meter. Wat denken jullie? |
Ik denk dat het allemaal in de directie hun pocket verdwijnt. Ik bedoel, Jalaila, van de reclame, met die krukken. Die steun ik, en ik heb dat Lacoste shirt wat ik heb opgestuurd nog niet gezien op tv!
|
Zal wel los lopen denk ik. Tuurlijk krijgen ook andere mensen geld, dan bedoel ik hoge piefen. Maar er zal vast ook wel geld richting het land gaan, wat goed aankomt..
Want er is dacht ik ook controle op. |
t zou wel helpen als mensen resultaat zouden zien van hun gift lijkt mij.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij geeft geld aan hulporganisaties? |
Help Dukko de zomer door!
Giro *** |
Hmm organisaties hebben tegenwoordig het CBR (?) keurmerk, zodat je weet dat je je geld naar iets betrouwbaars stuurt.
Als ik geen armlastige student was, zou ik best aan een of twee goede doelen geven. |
Citaat:
Ik doneer echter niet aan noodlijdende surfers, jammer. |
Ontopic: Ik zou later best aan goede doelen geven, maar dan kies ik liever voor gerenomeerde, bekende organisaties als Unicef, Amnesty of Greenpeace. Ik zou minder snel aan onbekende doelen geven (zoals genoemd: een willekeurig derde wereldland), want ik denk dat dat juist de organisaties zijn waar het minder goed terecht komt.
|
Citaat:
|
|
Mijn broer is vrachtwagenchauffeur en die moest een keer van die ingezamelde kleding en schoenen enzo vervoeren. Was hij helemaal naar een of ander land gereden, werd daar gezegd dat-ie met lading en al naar rotterdam moest rijden, dus hij weer terug. De 'goede' kledingstukken werden eruitgezocht en in de rotterdamse haven weer verkocht.
|
Vertrouw het nooit. Ik hoor zoveel verhalen dat ze het geld zelf houden en niet naar het goede doel gaat, zelfs niet eens een gedeelte. Als ik iets wil geven, ga ik er zelf wel heen. Op die manier weet je tenminste 100% zeker dat je geld gaat naar hetgeen waar het naartoe zou horen te gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk gewoon naar het CBF-keur.
Van de meeste goede doelen gaat zo'n 75% werkelijk naar het goede doel. Er zijn natuurlijk ook beruchte 'goede' doelen, zoals Plan Nederland. Zelf heb ik wel wat geld gegeven aan Novib. |
Citaat:
Maar dan nog, vind ik dat er in de reclames gewoon duidelijk gemaakt moet worden wat ze met het geld gaan doen. Waar is het precies voor nodig? |
Citaat:
Citaat:
|
ik laat mij niet verleiden door reclames :o
|
Citaat:
Hoe betrouwbaar is iemand aan de telefoon? Hoe betrouwbaar is een mens? Ik bedoel maar... |
Citaat:
het CBR het Centraal Bureau Rijvaardigheid hehehe nee, ik zal nooit geven aan hulp-organisaties, tenzij ik er zelf eht resultaat van zie, met eigen ogen. |
:d
|
Citaat:
|
de enige manier is zelf brengen :). dan kun je er 100% zeker van zijn.
anders niet? :| |
Citaat:
|
Citaat:
Helemaal niet? Ze controleren het CBF-keur gewoon. Welk belang hebben ze erbij om dat niet te doen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |