![]() |
"doe ik mijn naam eer aan?"
ik weet niet zeker of dit thuishoort bij psychologie...maar ik vroeg me af hoe jullie hier over denken: ik ging naar een psycholoog omdat ik altijd duizelig was, hoofpijn had, last van -zoals de dokter het noemde- derealisatie, het gevoel dat je er niet bij bent, een soort van film aan het kijken bent, en zwarte vlekken voor mijn ogen. veel onderzoeken gehad, in het ziekenhuis en zo, maar niets gevonden. dus ik werd doorverwezen naar een psycholoog, en ik kreeg eerst een take in-gesprek, en daaruit is iets heel anders gekomen dan ik hoopte...omdat ik vaak suïcidale gedachten heb en erg met de dood bezig bent, lijk ik geobsedeerd door de dood, dit is zorgelijk, en ik ben doorverwezen naar een psychiater. maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken...mijn vrienden zeggen dat het tegenwoordig heel normaal is, maar toch...doe ik mijn nickname eer aan? ben ik krankzinnig? :( :s
|
krankzinnig is denk ik heel wat anders.
krankzinnig betekend in mijn zin dat je zo gek bent om kindjes te verkrachten en te vermoorden enz.. wat jij hebt is niet krankzinnig. zoals je vrienden al zeggen zijn er tegenwoordig veel mensen die daar overdenken. vooral pubers... die gaan nadenken over de dood.. en snijen soms in hun zelf. ja het is het tegenworodige het nu .. al vind ik het niet normaal. maar zou dat duizelige en zwarte vlekken voor je ogen komen echt komen door obsesie van dood? ik denk het niet toch? oke.. ik ben je psychiater niet.. maargoed.. ik denk iig dat je niet krankzinnig bent. sterkte en succes ermee. |
wooow daar ging behoorlijk iets mis hehe..
forumbaas??? hehe |
Citaat:
JE kan op de wijzig knop drukken, dan linksobven aan het hokje "verwijderen" aanvinken en dan linksboven aan op verwijderen drukken (of onderaan op submit, dat ben ik vergeten :p) ontopic... Eh...nee niet echt krankzinnig, meer een gevaar voor jezelf, dan voor anderen. |
Citaat:
|
Krankzinnig absoluut niet. Eerder anders dan de rest en dan krijg je al snel iets van anders, apart, gek, gestoord. Maar ik zie er nou niet echt iets geks in. Eerder bijzonder, maar dat is ieder mens. Dus krankzinnig ben je totaal niet.
In ieder geval sterkte met je verschijnselen. |
Het lijkt me eigenlijk een beetje sterk dat die verschijnselen van jou veroorzaakt worden door nadenken over de dood, maar dat kan ik niet uitsluiten. Heel zeldzaam zijn jouw gedachten niet dus 'krankzinnig' lijkt me zwaar overdreven. Wel zijn suicidale gedachten ernstig genoeg om er even door een psychiater naar te laten kijken en dat gebeurt ook dus dat is mooi.
Omdat je kennelijk graag wil weten of dit etiket op jou geplakt kan worden heb ik even de vandale betekenis opgezocht. krank·zin·nig1 (bn.) 1 zodanig gestoord in zijn geestelijke vermogens, dat men niet in staat is zichzelf te leiden of de rechten van anderen te eerbiedigen kan jij jezelf nog leiden, dan ben je niet krankzinnig ;) |
Dat iets niet helemaal is zoals het hoort, kun je wel stellen,
lijkt me. Maar dat betekent nog niet gelijk dat je krankzinnig of wat dan ook bent... & Citaat:
|
ik denk niet dat je krankzinnig bent. ik denk dat er veel jongeren zijn die gefascineerd zijn door de dood. en die zwarte vlekken voor je ogen enz heeft volgens mij niks weg van krankzinnigheid.
|
pubertijd
|
-teit :nono:
|
ja hoor... stop het maar weer in een hokje :nono:
|
Citaat:
|
Ik probeer je gewoon een beetje bij te scholen :)
|
Citaat:
|
En nou weer ontopic.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |