![]() |
Vakantieliefdes
De eerste dag dat je was aangekomen
zag je me meteen ik lachte naar je en het leek voor jou alsof de zon feller scheen De tweede dag dat we samen waren fluisterde ik je lieve woordjes in je vuile oor ik kuste je zachtjes die mond je had helemaal niks door De derde dag kuste ik je vol op je natte mond je volgde me de rest van de dag en zorgde dat je naast me stond De vierde dag durfde je meer je legde je plakkerige arm om me heen je wou me een zoen geven maar ik wou er geen een De vijfde dag had ik genoeg van je al dat geplak om me heen ik vertelde dat het uit was met die vieze jij en je was meteen weer alleen De zesde dag kwam je woedend naar mij toe je vader achter je aan je vader raasde en tierde ik keek hem rustig aan De zevende dag probeerde je me te vernederen wat natuurlijk niet lukt ik had je pijn gedaan, maar ik was blij vakantievriendje nummer een was gelukt Nog 6 weken te gaan. ** We hadden toen niets afgesproken ik was naar je tent gegaan we hadden wat gezoend en toen kwam ze opeens opgedoken Ze gaf je stiekem een knipoog en giechelde een beetje ze liep naar de rand van je tent pakte iets op met een boog Haar slipje bungelde aan haar hand ik keek je ongelovig aan je haalde je schouders op en zei 'Ik had met jou alleen een band.' ** De nachten op het strand leunend tegen elkaar uitgeput van het rollen door het zachte zand De nachten in de zee zwemmend door het koude water die laatste dag samen zei je: 'Ik neem je liefde mee .' Maar dat gebeurde niet niet bij mij Ik haatte hem opeens zag hij dat dan niet? Ik trok me weg van zijn handen Voelde me me vies toen ze op mijn schouders landden Jij hield nog van me Ik haatte je Het waren die woorden; 'Ik hou van je.' Ik zei het zomaar 'Ik niet van jou ' Je schrok, en je keek me aan Hopend dat het niet zo was Je schudde je hoofd Maar ik knikte Ik had gewonnen Het was waar. ** Gewoon een dag, of een week om samen met jou te zijn maar het ging heel anders toen je me liefdevol aankeek Een maand had ik in gedachten om met jou samen te zijn maar het ging heel anders toen je me uren hebt laten wachten Een jaar wou ik dat je bij me lag om met elkaar samen te zijn maar het ging heel anders toen ik je met haar zag Een minuut wou ik je gezicht raken om nooit meer samen te zijn het ging heel makkelijk om het uit te maken Een seconde zag je me staan we waren nog heel even samen maar het ging opeens anders want je zei: 'Was het dan aan?' ** Hand in hand, lopend over het strand zachtjes kussend in het maanlicht voeten lopen over het zand Betoverd door de nacht en door je ogen die stralen als je lacht Lopend door het water zachtjes pratend over ons nu en over ons later Maar wat ik niet wist is dat jij het niet was ik had me vergist Een paar meter verderop sta je met je ogen te zoeken ik klim de duin op Ik leun grinnikend tegen je aan je hand woeld door mijn haar sorry, ik zag je gewoon niet staan |
Mooie, lieve, leuke gedichtjes. Veel meer valt er niet over te vertellen: er is niets mis mee, niet slecht maar ook niet helemaal uitblinkend in hun genre; het gevoel komt wel een beetje over al blijft de vakantiesfeer overheersen en is het niet helemaal verdriet dat uit de gedichten komt :)
Er zijn er precies wel al meerderen die je versleten hebben als vakantielief, heb ik de indruk; zeker van vakantieliefde niet te veel verwachten: op vakantie hebben jongens vaak de kans om iemand te 'gebruiken' omdat ze je waarschijnlijk toch niet meer zien nadien (niet iedereen is zo hoor, en niet iedere liefde die je op vakantie opdoet is 'vals'). |
Thnx! Niemand verder??
|
geweldige gedichtjes :D
al lopen ze soms niet even lekker, lezen ze heel fijn, heel verhalend. verder vind ik het echt heel gaaf hoe je het beschrijft, en beetje "bitchy", echt (y) er straalt een echt vakantie gevoel vanaf vind ik :) |
Citaat:
|
Uhm, je denkt dat ik veel vakantieliefdes heb gehad, heb je het helemaal mis. Heb er een paar gehad, en die zag ik echt soms.. Maar was wel gezellig, toen ik 5, 7, 8, 10, 11 en nu 12 jaar was. Dus ik bem twaalf, lalalala..
Mzaar daar zit je dus fout..:) Maarja.. Je zit er wel een beetje dicht bij in de buurt!:P |
Citaat:
En doe me nu niet af als een ongevoelige jongen, want dat ben ik echt niet (misschien enkel een beetje conservatief wat dat betreft) , maar ik heb niet het gevoel dat vakantieliefde echt om personen draait maar eerder om gezelschap van iemand anders (zelf nog nooit aan vakantieliefde gedaan)... |
Nou, mijn vakantieliefde toen ik vijf was wel heel romantisch hoor! Hij heeft zelfs van de toiletten, bij de wastafels een ketting van zo'n stop voor mij gepakt! Enne, een barbie auto voor me gepikt, van zijn zus, dusse..:p
Maar, ach.. We hebben elkaar nog geschreven, erna! Nouja, geschreven, meer tekeningen gestuurd met de tekst: Ik hoe fan je. Of zoiets.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |