![]() |
[Videokaart??] Opstart problemen.
Elke keer als ik mijn pc opstart ziet het er allemaal heel wazig uit. Vage strepen door mijn beeldscherm, of de letters zijn vervormd tijdens het opstarten, of je ziet alles zeg maar dubbel. Soms ook groene/roze balken in beeld. Dit is alleen tijdens het opstarten.
Dit is heel irri en ik moet mijn computer 3 keer rebooten voor hij normaal opstart. Soms dan start hij allemaal met vage kleuren op maar zodra ik in het login scherm kom is dit weg. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet doen, of hoe ik het weg kan krijgen? |
Misschien is het bios van je videokaart vernaggeld. Heb je 'm al geprobeerd te flashen? Wat voor videokaart heb je eigenlijk?
|
Uhm als ik naar Apparaatbeheer ga staat er dat ik een NVIDIA GeForce2 MX/Mx 400 heb.
(sorry weet niet zoveel van hardware.) En wat is flashen? :confused: |
Flashen is het vernieuwen van een stukje software op de videokaart zelf. Dat stukje software is verantwoordelijk voor het beeld. Maar tenzij dit altijd al gebeurd is denk ik niet dat dat veel zin heeft. Hij kan natuurlijk ook gewoon overleden zijn na een tijdje. Voor niet elk probleem is een logische verklaring te vinden, helaas.
|
Citaat:
|
Flashen is onzin dit is zeker weten een hardware klacht. waarschijnlijk defect geheugen!
|
Maar het vage is dat het alleen vaag doet als ie aan het opstarten is, en zodra het inlogscherm in beeld komt de strepen en vage kleuren weg zijn. Maar laten we zeggen 1 van de 10 keer ofzo blijft het wél tot aan het inlogscherm, dus moet ik weer rebooten.
|
Citaat:
|
begin eens met het downloaden van de nieuwste drivers op www.nvidia.com.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tip. gebruik eens een andere monitor, het gebeurd niet veel maar die doen ook wel eens gekke dingen |
Citaat:
Verder als ik mijn computer aansluit op de flatscreen van mn ouders heeft ie hetzelfde probleem. Ben bang dat mijn videokaart het gewoon gehad heeft (alleen tijdens het opstarten dan, ofzoiets.) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33. |