![]() |
Hoe contact maken?
Hey !
Ik wil met een jongen uit mijn straat contact maken.. maar hoe doe ik dit het beste? ik ben nogal best verlegen... en weet niet echt hoe ik moet beginnen praten met hem... plzzz help me ! tips en hints mogen altijd ;-) xXx |
Schiet hem een keer aan en vraag of hij ook zo'n leuke vakantie heeft gehad. Vervolgens kun je een gesprek aanknopen. ;)
|
Nou..
Heej ik kom je wel vaker tegen, maar hoe heet je eigenlijk. MIjn naam is blabla aangenaam. Leuke vakantie gehad? Nog leuke dingen gedaan.. Gewoon eerst wat oppervlakkiger en dan kun je vanzelf naar boeiende onderwerpen toe werken. |
Thx!
maar heb hemnog nooit echt gesproke.. vnd het nogal raar om ineens over vakntie te beginne... |
oooh ja Maarten , die vindek wel goed :D
zal hem proberen aan te spreken, als ik het lef heb :( |
Het hoeft ook niet per se over de vakantie :p Gewoon, net wat Maarten zegt: begin met een oppervlakkig babbeltje en dan kun je hem vaker spreken etc etc.
|
dank uu allebei
hoop dat het wat uitmaakt.. hebben jullie miss ook wat tips om mijn ouders duidelijk te maken dat ik de leeftijd heb voor een liief te hebben ? thx op voorhand ;-) |
hoe oud ben je dan?
Gewoon een keer met je ouders praten, dat snappen ze heus wel. Ze zijn zelf ook weleens jong geweest ;). |
ik ben bijna 15.
Heb al genoeg met hun gepraat, en ze zeggen altijd dat ik te jong ben... en er mogen zelfs geen jongens bij mij op mn kamer :s ze staan echt wel achter... al mijn vrienden hebben een lief, en hun ouders vinden het normaal , maar ik ben een beetje bang om relatie te beginnen omdat mijn ouders me niet zullen snappen... Plz Help Me ! |
Hoe oud is hij dan?
|
"hee ga je een keer mee wat drinken?"
moet niet moeilijk zijn |
"Tweeënveertig." En als hij niet weet waar je het over hebt, dan vooral niet meer met hem om willen gaan (y)
Ikzelf vind het leuker om, als ik toch mensen aanspreek, ze iets geks te vragen of juist iets heel wezenlijks. Krijg je allicht een interessanter gesprek van dan met 'hoe heet je eigenlijk?' en (in mijn geval) als hij het niet snapt of er niet leuk op ingaat, vind ik hem de moeite al niet waard. |
Laat hem 't contact maar aanknopen, da's gemakkelijker. :D (y) Al dat jij moet doen is een beetje verlegen lachen en subtiel laten merken dat je 'm leuk vindt, dan komt 'ie vanzelf wel. ;)
|
Heb je een huisdier? Want dan kan je gewoon iedere keer langs zijn huis lopen met je hond, want met een hamster ziet er wat maf uit :D . En dan kijk je gewoon iedere keer als je langsloopt bij hem naar binnen. En anders loo je gewoon langs zonder hond. Werkt op campings ook bij kleine kinderen dus waarom niet gewoon thuis?
Of gewoon iets van hoi...Ik woon hier net, als je verhuisd bent, en ik ken nog niet veel mensen hoe heet jij? Je red het wel meissie |
Citaat:
Op zich een leuke manier, maar ik zou iets minder euhm vaags gebruiken, of is het je bedoeling om zo mysterieus mogelijk over te komen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat voor opmerkingen? Gewoon, iets wat nergens op slaat, erg grappig is, of juist filosofisch. Iets dat uitnodigt tot een goed of komisch gesprek. |
Citaat:
Hitchhikers guide is geweldig (y) , ik heb ook de tv series gezien :cool: . |
:rolleyes:
Dan kan je net zo goed zeggen: "0" (The meaning of life volgens IM Weasel). Maargoed tis wel een leuke manier om een gesprek te beginnen. |
Citaat:
Maar ik denk wel dat wanneer je een vriendje mee naar huis neemt, dat ze dat heus wel toe staan (mist binnen bepaalde grenzen natuurlijk) Mensen zijn altijd bang voor het onbekende, zo snel het zo ver is reageren ze vaak heel anders. |
Citaat:
Persoonlijke smaak natuurlijk |
Ga voetballen, schiet per ongeluk de voetbal in zijn tuin, bel aan en vertel dat je de bal in zijn tuin geschopt hebt. Zo heb je in ieder geval de start om een praatje te maken en jezelf voor te stellen.
Of nog beter, ga gewoon langs voor een kopje suiker :cool: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
[Dr. Phil modus]Stel je voor dat iemand anders dit topic had gemaakt en dat jij degene was die werd gevraagd om advies te geven. Wat zou je dan zeggen? waarschijnlijk hetzelfde als bijna iedereen tot nu toe: gewoon praten, vraag hoe z'n vakantie was, "kom je hier vaker?" (nou...die misschien niet:P). Je heb volgens mij geen hints nodig, maar alleen wat zelfvertrouwen, aangezien er geen truckje bestaat waarop je "opeens" met hem praat. Je moet het gewoon doen, dat is echt het enige. Als je spontaan begint te hyperventileren en visioenen krijgt dat hij vreselijk begint te lachen omdat je kleren opeens zijn verdwenen of zoiets denk dan eens hier aan: wat is het alternatief? wachten tot hij praat? hem ontwijken zodat hij denkt dat je hem niet moet (kan soms goed zijn, maar in dit geval denk ik niet)? je in een hoekje verstoppen tot je hem op een gegeven moment met een ander meisje (dat wel al haar moed bij elkaar wist te schrapen om hem aan te spreken) ziet lopen? Als je met hem praat, loop je een kans dat je verliest, als je het niet doet verlies je zoieso. Dat is eigenlijk met alles in het leven zo. Wacht je tot het leven op jou afkomt (wat niet gaat gebeuren) of ga jij op het leven af? de keuze is aan jou[/Dr. Phil modus]
Ik denk dat ik talent heb voor dit soort dingen :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |