![]() |
Mac Address?!
hoi allemaal
wat is een mac address?1 hoe kun je weten wat je mac-addess is?! kun je die wijzigen?! hoe werkt een mac-address banner en is er een verband tussen ip adres en mac-adres!? graag antwoorden ;) |
Citaat:
Afkorting van Media Access Control. Het vastleggen van de softwarematige aansturing van hardware. Vooral gebruikt voor de definitie van netwerkkaarten. Een mac-adres is dus een soort ipadres maar dan voor je netwerkkaart. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is dus een ip-ban voor je mac-adres. En een banner is dus een programma die een ban geeft. Citaat:
en een mac adres bestaat uit: nummer-nummerletter-nummerletter-nummerletter-nummerletter-nummerletter Citaat:
|
geen dwang natuurlijk..sorry :D
is dat hetzelfde als fysiek adres?! want ik zie geen mac staan op mijn lijst bij ipconfig/all wat gebeurt er als je het adres wijzigt ;)? en hoe doe je dat (( bedankt voor je raad! ))?! sommige ip bannen kun je omzeilen met een proxy..hoe zit het met mac-bannen ?! alvast bedankt :confused: |
Citaat:
Citaat:
En hoe je dat doet verklap ik je niet, zoek maar lekker op met google.nl Citaat:
|
Citaat:
|
|
als je chello hebt staat het op je modem
|
Citaat:
enne voor je mac adres zou je een gateway kunnen gebruiken maar dat mag je zelf uitzoeken :) OF je vervangt de netwerkkaart met het betreffende mac-adres. @Marcade, :p |
MAC-bans gaan toch niet over het internet, dacht ik ??
Er zijn wel truukjes om van een IP het MAC te vragen, maar die worden, dacht ik, niet bij sites gebruikt. Een MAC-adres spoofen, niet mee beginnen (lukt, dacht ik, het makkelijkst in Linux en dergelijke) Waarvoor heb je het nodig, de enige toepassing hiervan zie ik in draadloze access points zonder WEP/WPA met MAC-ban. Daar is het dus simpel, gewoon op een of andere manier achter een toegelaten adres komen en dat spoofen. Ik hou me er niet mee bezig, 50% van de netwerken heeft toch geen beveiliging, percentage is dus hoog genoeg :) (of past hierbij eerder een huilertje ?) |
Citaat:
http://searchnetworking.techtarget.c...images/osi.gif |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59. |