Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Toneelstukken gezocht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=920678)

Lotte 07-08-2004 18:40

Toneelstukken gezocht

Hey, ik zoek voor het volgend schooljaar een leuk toneelstuk om te spelen. Mijn school heeft namelijk een jaar geleden de musical afgeschaft(:() en ik zou toch nog iets aan toneel willen doen. Mijn muziek/ckv-leraar was erg enthousiast met al mijn ideeen voor een toneelstuk maar helaas ben ik niet erg ver gekomen met het uitvoeren van die ideeen:p Heeft iemand zelf een leuk toneelstuk geschreven of misschien een toneelstuk uitgevoerd die voor openbaar gebruik bestemd is? Misschien dat ik daarmee dan een groepje kan oprichten dit schooljaar. Alle suggesties voor leuke toneelstukken zijn van harte welkom.

Daangerous 07-08-2004 22:09

heb je enig idee HOEVEEL toneelstukken er zijn... ik wil je graag helpen, maar geef een paar suggesties voor genre's of schrijvers aub...

Lotte 07-08-2004 23:25

Citaat:

Daangerous schreef op 07-08-2004 @ 23:09 :
heb je enig idee HOEVEEL toneelstukken er zijn... ik wil je graag helpen, maar geef een paar suggesties voor genre's of schrijvers aub...
Ehm, misschien iets over scholieren. Paar onderwerpen die ik wel leuk vind:
- Fantasie
- Jongeren
- Geschiedenis
Dit is ws nog steeds een beetje te ruim, misschien kan ik bij elk genre een soort idee erbij zetten?

Daangerous 07-08-2004 23:59

Citaat:

Lotte schreef op 08-08-2004 @ 00:25 :
- Fantasie
- Jongeren
- Geschiedenis
Dit is ws nog steeds een beetje te ruim, misschien kan ik bij elk genre een soort idee erbij zetten?

das een goed plan

Lotte 08-08-2004 11:44

Citaat:

Lotte schreef op 08-08-2004 @ 00:25 :
- Fantasie - een fantasiewereld waarin mensen leven/belanden, natuurlijk ook nog met een verhaal erin.
- Jongeren - Drama, problemen of iets dat met school te maken heeft.
- Geschiedenis - Mythe, legendes en sagen. Een verhaal uit de geschiedenis dus.

Daangerous 08-08-2004 13:35

met als thema jongeren is misschien the wave van ron jones iets, al is het wel al vaak gespeeld.

Lotte 09-08-2004 23:02

Weet je trouwens ook waar je aan toneelstukken kan komen? :o

Daangerous 10-08-2004 01:01

www.tin.nl

Theaterinstituut, maar je moet wel ff copywright regelen als je het daadwerkelijk gaat spelen

kerstmusical 31-08-2004 10:40

Beste Lotte,

kijk eens op www.ncrv.nl/kertsmusical. Al 14 jaar schrijft de ncrv in samenwerking met Amnesty International succesvolle musicals special voor het voortgezet onderwijs. Leuke bijkomstigheden zijn een dans- en dramaworkshop en een spetterende 3FM uitzending op kerstavond met deelnemers van de musical.

bertbart 08-09-2004 18:03

Citaat:

Daangerous schreef op 10-08-2004 @ 02:01 :
www.tin.nl

Theaterinstituut, maar je moet wel ff copywright regelen als je het daadwerkelijk gaat spelen

ach kom op zeg... niet wanneer je 1 of 2 keer op school voor vrienden en familie gaat optreden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.