![]() |
Prozacdichters
Prozacdichters
Zacht raakt zijn pen papier ergens rond een uur of elf Een dichter die wil dichten voor de wereld, of zichzelf? In feite voor de wereld teveel woede, zelfs wel haat Een dichter die niet weet waar het werkelijk om gaat Het zijn de prozacdichters die dichten tot de nacht Teveel denken over wijsheid en wat hen naar beneden bracht Onzeker leeft hun leven reeds zijn dagen voort En de twijfels zijn te lezen in elk geschreven woord... |
Citaat:
|
Als je verbeterd, verbeter dan goed.....
Een dichter die loopt.....dus ook een dichter die wilT dichten toch??? :S Maar goed, dat weet ik ook niet zeker..... De zin die je niet snapt, snap je denk ik niet omdat je je er niet in kunt verplaatsen. Depressieve dichters, die in depressie blijven hangen......teveel denken over het leven, over de fouten (wat hen dus naar beneden bracht) etc. Geforceerd rijmen, dat kan best kloppen, want ik heb erover nagedacht....maar ik vond het zelf niet zoveel voorkomen in dit gedicht. Of het je wat doet of niet, of je erbij stil staat of niet...dat doet er niet toe. Dit keer stond ik erbij stil, dacht ik er zelf overna, en schreef ik er iets op. Niet om deze mensen een slechte naam te geven, want ik ben ook wel eens een prozacdichter....! Grtjs. (en een fijn weekend) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
het is toch gewoon hij wil, ipv hij wilt
net zoals ik mag, hij mag, niet hij magt |
verder vind ik het een goed gedicht, kwa rijm nie supergeweldig maar zeker niet slecht
|
Vind het op zich niet slecht verwoord...De laatste strofe vind ik goed. Maar verder vind ik het niet bijster speciaal. Je kindergedichten zijn véél beter.
Je gedicht doet me denken aan een van mij die ik ook over dichters geschreven heb... "Visie van een dichter" Dichter zit met z'n neus in de ellende en leeft met verdoken illusies. In zijn ogen is hij poët die een onverbloemde realiteit schetst Enkel zijn papier is op... Nu ik het eigenlijk herlees vind ik dat van jou beter. |
Whaaaaaaaa! Het moest ook 'hen' zijn ipv het. Sorry, dat was een typfout!!! Heb het ook meteen verbeterd....
D/T vind ik gewoon erg moeilijk, dus vergeef me ajb die fouten. Ik was er al bang voor toen ik het opschreef ;) Verder, bedankt voor de tips, ik kan het waarderen. Grtjs. |
Het zal wel aan mij liggen, maar toen ik 't gelezen had,
dacht ik, daar staan vast een paar mooie reactie's onder.. Die staan er wel, maar ik ben het er meestal niet zo mee eens.. Ik vind het namelijk een hele mooie, 1 van je betere, misschien omdat het onderwerp me gewoon heel erg aanspreekt.. Ik zou van hij wilt, hij wil maken, leest lekkerder en volgens mij hoort dat ook zo ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |