![]() |
Wat zijn de positieve kanten en negatieve kanten van een lief te hebben ?
Mjaa de titel is duidelijk genoeg :D
|
positief :
*je kan altijd knuffelen en zoenen met hem *er staat altijd iemand klaar voor jou(ook wel vrienden) ... Negatief: *laat soms vrienden in de steek *je hebt plichten en dingen die je niet meer mag ... |
Negatief: vrijheid inleveren, verantwoording afleggen, met een beetje pech krijg je er een stel klote-ouders bij kado, het kost geld, het kost tijd, het is niet altijd leuk.
Positief: seks. |
positief:
- niet zo eenzaam ik bed - heerlijke liefde - leuke dingen kunnen doen etc. etc. etc. negatief: - vollere planning (vrienden, vereniging etc.) - minder zelfstandig (als je begrijpt wat ik bedoel) |
positief:
- altijd iemand die voor je klaarstaat - zoenen / knuffeluhhhh etc ;) - je leert vaak nog meer mensen kennen, bijv vriendengroep van hem/haar negatief: - kan soms ff duren voordat je precies weet hoe je het moet gaan doen met afspreken enzo, door evt afstand ( :( ) - je moet je wel 's inhouden op feestjes e.d. (maar daar staat dan dus wel weer tegenover dat er 1 speciaal iemand voor je is, dus of het echt een nadeel is weet ik niet) - kan soms voor wat onzekerheid zorgen, zeker in het begin. maar over het algemeen vind ik een vriendin hebben nu, toch wel vrijgezel zijn. :) |
Positief:
Liefde Seks Negatief: Liefde |
Seks kun je ook buiten een relatie krijgen. Liefde staat aan beide kanten en kun je dus tegen elkaar wegstrepen. Blijkbaar heeft een relatie dus geen meerwaarde .:)
|
Citaat:
Anderen die misschien wat dieper op een relatie ingaan zullen wel degelijk inzien dat het een meerwaarde heeft. Mits de relatie goed verloopt uiteraard.. |
FYI, ik mag graag cynisch doen. Ik ging ook alleen in op de post van Mephostophilis.
|
Citaat:
|
+ :
* altijd iemand die voor je klaarstaat * Iemand die van je houdt. onvoorwaardelijk * geeft je een nieuw perspectief op dingen * leert van elkaar * het geknuffel, seks enzo * niet alleen slapen - : * rekening houden met al je vrienden * wordt iets afhankelijker * is ook degene die je t het meeste pijn KAN doen ( dit is het eerste wat voor mij van toepassing is, en wat mij het eerst te binnen schoot) |
Iets negatiefs: dat je zo snel jaloers word en dat je dan van zelf medelijden gewoon in je eigen jazoelie ongeveer verdrinkt.
|
voordeel:
seks liefde / aandacht Leuke dingen doen nadelen: ruzie met andere "experimenteren" gaat niet meer (of het moet een losse relatie zijn) je moet er tijd, geld en moeite in steken andere vrienden/hobbies/school kan eronder lijden |
Aan de mensen die nu al geantwoord hebben en/of het misschien nog gaan doen :
Wegen de +en op tegen de -en? :) |
Ik als vrijgezel kan hier zoveel aan toevoegen wat heel veel mensen hier missen/vergeten volgens mij:
Positief: -je hebt iemand om leuke dingen mee te doen -je hebt iemand waarvan je weet dat je aandacht krijgt als je t nodig hebt -er is iemand die je helemaal geweldig vindt, wat, let's face it, toch leuker is dan je familie,vrienden etc. -sex? naja niet echt een goede omschrijving, gewoon de sex met liefde en intimiteit -je kunt gezellig meekletsen in al die gesprekken die al je vriendinnen voeren over hun vriendjes -je hebt minder problemen met opgehaald worden, want hej je hebt ook nog een vriendje achter de hand;) -je leert zijn vriendenkring kennen -dagen minder saai;) -waarschijnlijk ook een nieuwe stad die je leert kennen -de meest onzinnige dingen worden ineens weer leuk om te doen -het gevoel? je voelt je heerlijk bij diegene en je hebt echt het gevoel dat je voor altijd bij diegene blijft Negatief: -als het uit gaat is de kans groot dat je hart in 100.000 stukjes op de grond terechtkomt (but it's worth the risk) -je merkt ineens dat je je vriendenclub toch wel verwaarloosd -je moet btje opletten met uitgaan of andere dingen... -je telefoonrekening is asociaal hoog door t vele sms-en -kan erg moeilijk zijn als je elkaar weinig ziet.......:( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder wegen als plusjes wel degelijk op tegen de minnetjes! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja alle plusjes wegen op tegen de minnetjes.....samen is beter dan alleen:)
|
Citaat:
Verdere negatieve kanten: gezeur, seks (moet dat nou?!), de verplichting om cadeaus voor elkaar te kopen (geldverspilling - ja, ik ben egoïstisch wat dat betreft), etc. En verder zie ik geen positieve kanten aan een relatie. |
Positief:
- Je kunt lekker samen leuke dingen doen - Gewoon iemand om lekker mee te knuffelen / tegen aan te kruipen / zoenen / stoeien etc. - Geeft een lekker gevoel in je buik, dat je gewoon echt verliefd bent Negatief: - Je houdt minder tijd over aan andere dingen - Kans bestaat dat je onder de plak gaat zitten en voor je vrienden weinig tijd over houdt. - Het kan tot veel gedoe / ruzies leiden, maar ja, dat weet je van tevoren. Maar dit laatste hangt bij mij er gewoon van af. Als ik een vriendin heb die me vertrouwt maar wel veel vrijheid geeft heb ik veel minder gedoe dan bij een vriendin die bijvoorbeeld zit te zeuren dat ik niet meer uit mag gaan met vrienden en alleen met haar. Dat laatste pik ik niet, ik wil bijvoorbeeld ook mijn vrienden blijven zien. En zij mag van mij ook wel dingen doen met haar vriendinnen en zonder mij. Als zij dat niet wil, kan het snel afgelopen zijn. |
Citaat:
|
+ de intimiteit, het gevoel wat je met iemand kunt delen, iets wat zó sterk kan zijn en zo fijn daarbij. (dat je elkaar aankijkt en de liefde zo sterk voelt dat je diegene wel op kunt eten, zoiets:p)
+ seks ja minnen zijn er bij mij alleen als het een slechte relatie is, en als die er zijn is het bij elke relatie anders. |
Citaat:
|
Citaat:
Positief: *iemand die van je houdt (incl. alles wat erbij komt) *seks Negatief: *je kunt ongelooflijke kut schoonouders krijgen *vrijheid weg *kost tijd *kost geld |
dus het kost tijd, geld, en je krijgt seks..
dus eigenlijk betaal je iemand om seks met je te hebben.. ga dan naar de hoeren ofzo, kost je ook geld, maar je hebt geen schoonouders :p |
Citaat:
Een vriendin kost etentjes, kleren, cadeau's, telefoonkosten en dergelijke. En dan nog, kost de ene vrouw meer dan de ander. Het is maar net hoe je het bekijkt. |
Citaat:
:rolleyes: |
positief:
Ik heb iemand die: * altijd achter me staat, zelfs al is hij het niet met me eens * me motiveert als ik het niet meer zie zitten * fungeert als mijn levende agenda ;) * niets aan mijn lichaam wil veranderen, terwijl ik dat soms wel wil * met wie ik ontzettend gek durf te doen, terwijl dat bij anderen vaak niet zo is * me een goed gevoel geeft als ik wakker wordt omdat ik weet dat hij van me houdt. * me vertroetelt * me cadeau's geeft * me het gevoel geeft dat ik een vrouw ben met de beste eigenschappen van de wereld * ik kan knuffelen, kussen, strelen enz. als ik dat wil * ik kan showen aan mijn vrienden enz enz enz Negatief * de minder leuke vrienden moet je erbij nemen * sommige schoonouders, met name de moeders * je stelt je heel kwetsbaar op * je moet rekening houden met de ander als je afspraken maakt * je wordt door die persoon sneller gekwetst dan door anderen Weegt het op? Absoluut! Liever iedere dag net zo heppie als ik me nu voel dan alleen. |
idd.... hoeveel minpunten er soms ook mogen zijn, uiteindelijk zit ik liever met zn 2en ergens wat te drinken, dan alleen zegmaar...
|
Grootste nadeel blijft dat je je kwetsbaar opstelt. Waarom noemt niemand behalve lady-nogwat dat?
|
Er zijn negatieve kanten maar deze wegen niet op tov de positieve dus concludeer ik dat een vriend/in hebben enkel positiviteit met zich meebrengt. Schoonouders die je niet kan luchten, daar is niks ergs aan, dan mijd ik ze gewoon. De vrijheid die ik niet meer heb, dat zijn nonsens omdat ik zoveel vrijheid heb als ik zelf maar wil.
|
Citaat:
|
Positief:
*Altijd iemand om mee te knuffelen, praten, leuke dingen te doen enzo :) Negatief: * Minder tijd voor mezelf Hoeft op zich natuurlijk niet erg te zijn, maar ik ben nogal iemand die ook veel in z'n eentje doet, en toen ik een vriend had benauwde het mij nogal dat we zo vaak samen waren (en dat was niet eens echt extreen veel ofzo) |
Positief:
Heel veel dingen :) Negatief: Hem missen als ie er niet is (zoals nu op vakantie :( ) |
positief
- je hebt iemand die van je houd (naast je ouders, vrienden andere familie leden. negatief - sommige mannen zijn snel jalours. - je mag niet meer flirten (maybe more) en doen wat je zelf wilt - je moet rekening houden met hem. - je zult hem af en toe missen. tjah ik ben geloof ik verbitterd hahaha. mijn echte vriendje was een ramp. hij was een obsessie voor hem als ik al naar een andere jongen keek werd hij al gek. Hij heeft zelfs gespot met zelfmoord toen ik het uitmaakte en nu ben ik dus een beetje schuw. tnx a lot!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |