Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [dvd/cdrom speler] doet moeilijk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=921658)

koekjes 09-08-2004 00:19

[dvd/cdrom speler] doet moeilijk

mijn dvd/cdrom speler van mijn computer doet het nauwelijks, hij maakt hetzelfde geluid als wanneer je een lege cd in een cd speler stopt in combinatie met proppen papier, een beetje rammelend/rommelend geluid.
hij herkent de cdroms niet of hij speelt ze niet af, en dit is sinds vandaag.
kan dit door de warmte komen? weet iemand hier een oplossing voor?

Marcus 09-08-2004 16:24

Die heeft de geest gegeven, heb ik tot nu toe al 2x gehad, godzijdank wel binnen het jaar dus kosteloos een nieuwe :)

koekjes 09-08-2004 16:24

Citaat:

Dj Mark schreef op 09-08-2004 @ 17:24 :
Die heeft de geest gegeven, heb ik tot nu toe al 2x gehad, godzijdank wel binnen het jaar dus kosteloos een nieuwe :)
hoe de fck kan ie nu al kapot zijn :|

edit: hij word morgenochtend gemaakt (y)

Marcus 10-08-2004 02:28

Citaat:

koekjes schreef op 09-08-2004 @ 17:24 :
hoe de fck kan ie nu al kapot zijn :|

edit: hij word morgenochtend gemaakt (y)

Ja dat vraag ik mij ook nog steeds af, ik heb 1 van die 2 cd-rom spelers vaak gebruikt, elke dag minimaal een stuk of 30 cd-rom's erin gehad, maar die andere heb ik zeer weinig gebruikt, allebei gingen ze maar 11 maand mee ongeveer.

Hebben ze hem terug gestuurd naar de fabriek of hebben ze je kosteloos een andere meegegeven?

phoxetis 10-08-2004 14:56

Sja, met een prop papier in je la kan ik me voorstellen dat-ie de geest geeft :)

Volgens mij is het een kwestie van stof, en een kwestie van afstellen. Het eerste kun je wat aan doen (vochtige tissue over de lens heen halen en zorgen dat er niks achterblijft), de tweede kun je maar beter niet aan gaan beginnen.

Ik heb een CD-I speler uit '92, die loopt nog perfect, andere drives geven soms na een maand al de geest.

koekjes 11-08-2004 16:54

Citaat:

Dj Mark schreef op 10-08-2004 @ 03:28 :
Ja dat vraag ik mij ook nog steeds af, ik heb 1 van die 2 cd-rom spelers vaak gebruikt, elke dag minimaal een stuk of 30 cd-rom's erin gehad, maar die andere heb ik zeer weinig gebruikt, allebei gingen ze maar 11 maand mee ongeveer.

Hebben ze hem terug gestuurd naar de fabriek of hebben ze je kosteloos een andere meegegeven?

ik heb hem weggebracht naar de winkel en ze gingen erna kijken... ik hoor nog wel wat ermee gebeurt...maar nou zit ik dus zonder pc :mad:

en @ phoxetis: dr zit geen prop in :P maar ik ga m niet openmaken om hem schoon te maken, dat vertrouwd mn ma me neit toe, ze is bang dat ik mijn pc sloop...

Marcus 11-08-2004 17:04

Citaat:

koekjes schreef op 11-08-2004 @ 17:54 :
ik heb hem weggebracht naar de winkel en ze gingen erna kijken... ik hoor nog wel wat ermee gebeurt...maar nou zit ik dus zonder pc :mad:
Je had ook de kast even los kunnen schroeven, cd-rom eruit draaien, kabels los en dan de kap er weer los op zetten. Daarna met de cd-rom speler terug naar de winkel, als het nog binnen de garantietermijn valt, geven ze je meestal kosteloos een nieuwe mee. Of ze houden hem achter en je krijgt hem terug als ie gerepareerd is. :)

phoxetis 13-08-2004 15:02

DVD-ROMs repareren ze al heel lang niet meer hoor, die gaan bij de achterdeur van de winkel in de grijze container hè :)

koekjes 13-08-2004 15:30

nah t is al gefixt, zat een hoop stof in volgens die gast...
en mijn moeder laat mij mijn comp. niet uitelkaar schroeven want ze vind dat ik dat niet kan, al heb ik t al tig keren gedaan

SisterOfMercy 13-08-2004 15:46

Volgens Occam's scheermes betekent dit dat je moeder gewoon een domme koe is.

koekjes 13-08-2004 15:47

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 13-08-2004 @ 16:46 :
Volgens Occam's scheermes betekent dit dat je moeder gewoon een domme koe is.

..|.. :o ..|..

Enlightenment 13-08-2004 22:10

Sjimmie owns you.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.