![]() |
Beste FF ooit
Weet niet of deze ooit langs is gekomen, maar als final fanasy verslaafde ( eigenlijk alle rpgs van enig niveau) wou ik weten wat mijn mede gamers de beste FF vinden...
Mijn keuze gaat naar FF7, met de uber badass cloud, Tifa, Red XIII, Yuffie, Vincent, Sephrioth.......... Wie is er eigenlijk niet tof in FF7, oh ja caith sith, ik haat die stomme pop. Naast de cole characters heb je nog een van de beste verhaallijnen uit de rpg geschiedenis, naar mijn mening te minste. Maar wat vinden jullie ervan. |
Citaat:
|
Dit topic is wel erg vaak langsgeweest, zij het in de vorm van beste FF, zij het in de vorm van beste rpg (n)
FF7 overigens. En Caith Sith rued Foo' |
9.
7 was saai. |
Deel 3
|
Citaat:
@Reverend: 1 woord: Necron :s (n) |
6 is veruit de beste, geen twijfel over mogelijk.
|
Citaat:
ik ga btw voor ff8, de opperschurk is miss een beetje wazig maar squall en zn gunblade zijn vet en t verhaal is gewoon heel goed. ook ff5 is erg goed |
FF7 op de 1e plaats, met FF9 en FF6 op een gedeelde 2e plaats.
|
Ik vond de hoofdpersonages van deel 1 juist zeer goed uitgewerkt. Maar daarna komt toch wel 7 en dan 9!
|
OMFG! leren jullie het dan nooit!
Final Fantasy VII Einde discussie, ga maar rustig slapen nu deze prangende vraag beantwoord is. |
Tactics (PSX versie).
En van de gewone delen 7 of 9. |
Citaat:
Dan maar snel een ps2 er bij kopen ;) |
Citaat:
wtf is een necron? |
Final Fantasy VII zonder twijfel
|
FF VII was erg vet, coole personages , cool verhaal en een vet spelsysteem (naar mijn mening is t materia-systeem nooit meer overtroffen in de FF-series)
daarna op gespaste afstand komen VIII (hoewel deze wel heel erg simpel was :rolleyes: ) en IX vond ik op zich wel leuk maar t verhaal was brak :| (Necron...yeah right) FF X vond ik wel erg lineair en dus een beetje saai. Grote schande dat je niet op wereldmap zelf kon lopen :nono: Je kon wel naar plaatsen vliegen met dat oversized spaceship maar gewoon lekker los door de wereld waggelen was er niet bij :| ) |
Citaat:
Touché :) Ik had bijna gehapt :) |
Necron is toch die nerd eindbaas uit FF9, was toch de god van de dood ofzo, if heette die ander.. Wat ik nog wel weet is dat ie te simpel voor woorden was, die draak voor kuja was zelfs nog moeilijker :( :(
|
Ondanks de flut-eindbaas had FF9 toch wel een enorm gave klassieke sfeer, muziek, locaties en personages. En de FMV van de summon van Bahamut door de Queen was geniaal.
|
Dat hele skill-systeem van ff9 was gaar. En het schatten vinden daar is frustrerend. En die rivaal van zidane is een homo dat wijvenkledij draagt. Ik ga voor ff7 (y)
|
Citaat:
Locaties waren er weinig, en de eilanden waren het enige plus punt omdat ze zo verschilden.. Kan ik van FF7 niet zeggen. FF7 Rulez ^^ |
Citaat:
Ik vond Zidane erg gaaf, Vivi ook zeker, Steiner was amusant, en natuurlijk de evil Queen. Alleen Quina was minder. En chocobo's en moogles maakten een goede rentree :) De locaties waren prachtig. Alexandria, de Iifa Tree, de spookstad, de Mage Village, noem maar op. Ze ademden meer sfeer uit dan de locaties van FF8, imho. FF7 was ook gaaf in deze aspecten, maar op een andere manier. Deze twee delen zijn niet echt te vergelijken. |
Citaat:
|
Ik vond dat skills systeem overigens wel erg cool.
Maar ik heb per definitie iets tegen FF9(niet zoveel als 8) sinds ik voor het eerst Kuja in een fmv zag en dacht van 'Goh, die ziet er niet slecht uit' (n) :bloos: |
Ik had helemaal niet meer aan tactics gedacht stomgenoeg.
Tactics/6 gedeelde eerste plaats. En ik vraag me af, iedereen die zo loopt te schreeuwen dat 7 zo geweldig is: hebben jullie de eerdere delen sowieso gespeeld? |
6 heb ik op de PSX gehad, maar die converted versie is zo screwed up :s
Wel cool spel, maar FF7 is gewoon m'n 1e kennismaking. Ik denk dat ie daarom mijn favo is :) |
Citaat:
Alleen is 7 niet m'n favo. Tactics vanwege de gevechten. 9 vanwege de klassieke sfeer. En 7 omdat 't de eerste FF was die ik speelde. |
ik heb 1 t&m 10 uitgespeelt op 8 na, die vond ik zuigen, nadat ik arc Spirits of the twilight uit heb gespeelt ga ik met ffx-2 beginnen
|
Ik ben nu volgens mij al bijna een half jaar bezig met FFX-2 :bloos:
|
Citaat:
|
FF zuigt.
Ga buiten spelen. |
:eek:
|
Citaat:
En sja, de reden dat FF7 favoriet is komt doordat dat mijn eerste kennismaking geweest. Het liet een enorme indruk om me achter. Daarna heb ik de voorgaande delen pas gespeeld. Stuk voor stuk meesterwerken, maar qua impact niet meer zo groot geweest als FF7. FF2 en FF8 zijn verreweg de slechtste delen die ik ken. |
Voor FF7 speelde ik alleen pas Tekken 3 en RE2. Ik had me PSX pas. Ik weet nog dat m'n bek gewoon open viel toen ik Ice en Thunder castte :eek:
Mede daardoor heeft het spel zo'n indruk op mij gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Duh, FF7 is ook gewoon de beste Final Fantasy :).
Trouwens, Final Fantasy : Chrystal Chronicles voor de cube, geniet sinds vorige week ook van mijn aandacht, en ik moet zeggen dat 'ie erg bevalt, je moet alleen niet het spel kopen met de gedachte dat het weer een nieuwe Final Fantasy is, tis wel een heel ander type game iig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |