![]() |
Wanneer de mensheid niets kan redden
Ik durf te schreeuwen naar God
over een kille wereld, vol haat Waar veiligheid vermoord is en angst heerst in de straat Ik durf te schelden naar God voor één ieder die moest gaan Terwijl God heeft toegekeken maar verder weinig heeft gedaan Want als God werkelijk geweldig is - ik sluit me hier niet graag bij aan - Waar was God op díe momenten dat hij ons zomaar liet staan? Ik durf te schreeuwen, te schelden maar wellicht heeft dit geen zin Als de mensheid niets kan redden dan kan God het evenmin.... |
...nu nog een gedicht over Christendom, vrije wil en verantwoordelijkheid. ;)
|
Ik vind hem heel erg mooi! Simpel, duidelijk maar het gevoel komt toch goed over, vind ik.. Hij leest ook lekker. (y)
|
Eerlijk gezegd word ik helemaal gek van al die keren 'God' achter elkaar; op een gegeven moment léést dat gewoon niet meer :o. Die herhaling zou ik dus op sommige plekken wat voorkomen, als ik jou was.
Verder vind ik het een goed geschreven gedicht, taaltechnisch zeker helemaal in orde, maar tóch zou ik het leuk vinden eens iets helemaals nieuws van je te lezen; dat lijkt mij best een uitdaging :). |
Ik weet niet of je gelovig bent, maar ik zou God veranderen door Allah, en dan eens variëren met een god. Zodat er een beetje een variatie is in je aanval tov relgie. Geeft een extra dimensie aan je gedicht. Want nu lijkt het alsof je gewoon een christelijke god aanvalt terwijl alle goden 1 pot nat zijn...
Maar verder, knap gedicht! (y) |
Citaat:
Maar hoewel ik het met de inhoud van het gedicht niet helemaal eens ben vind ik het het wel mooi en goed geschreven |
been there, done that
|
Citaat:
|
Allah heeft meer lettergrepen dan God. ;)
En ik ben het ook niet eens met de inhoud, maar ik snap wel dat je zo denkt en ik vind het goed geschreven. :) |
Ik vind 'm keimooi!! (y) Top!
|
Heel mooi inderdaad, maar hier had je toch al een topic voor geopend?
|
Ik vind hem top (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05. |