![]() |
Drumsticks
Welke heb je en waarom?
Welke moet je kopen en waarom? (aanraders) Ik heb nu momenteel Carbosticks/medium/5b classic tips. Ik vind ze erg fijn omdat ze heel erg stevig zijn (dat heb ik nodig), lekker dik maar toch niet te zwaar (dus lekker in de hand liggend). Ze zijn prijzig maar het is het waard :) (mijn aanrader dus). |
ga bassen man
|
Citaat:
|
Ik heb Ludwig 5a, gewoon omdat ik die altijd koop. Geen verdere reden. En als Ludwig er niet is koop ik een ander merk 5a, slaan is slaan...
|
Citaat:
|
ik heb ze altijd van kippenvlees
|
Citaat:
|
maar die slaan niet zo lekker, ze glippen altijd uit mijn handen...
|
ik wissel een beetje af
5a, 5b, sd9 (driver), sd8 (chopper) verschillende merken ook |
Citaat:
En nu weer ON. |
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: zit dat verschil hem in de hardheid van het hout, of aan de vorm? ik ben een absolute drumn00b |
Vic Firth 5a / 5a extreme
simpel, maar goed... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
gebruik je ook kippedrumsticks dan? nee even serieus, je hebt dus ook andere materialen? plastic neem ik aan? ( omg ik word ineens geowned door drumsticks) |
Citaat:
|
Ik heb drumstokjes van Jaya The Cat, The Datsuns en The Undertones.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hohnerusa.com/images/Carbostickproduct.jpg |
Citaat:
ach, ik hou 't toch gewoon bij m'n houten plankjes :) |
Ik drum zelf Ludwig 5A omdat die mij aanbevolen zijn. Misschien stap ik over op wat langere stokken, maar er is gewoon niks mis met deze stokken.
|
Citaat:
|
Maakt me weinig uit, ik weet nu niet eens wat voor merk ik momenteel heb.. Ik heb er altijd een zooi ( wel 5A )
Ik vind stokken met plastic-top alleen erg slecht, omdat ik die er altijd af sla.. |
ik heb ook wel eens merkloze sticks gehad tijdens geldgebrek, maar daar kreeg ik ontzettende blaren van... niet zo handig als je drie shows in twee dagen moet doen waarvan je na de eerste al handen vol blaren hebt :|
|
klopt... dat heb ik ook vaak gehad.. Dan ga je zweten en zit je onder de blaren.. De stokken moet wel na goede dikte zijn.. die goedkope merkloze waren te dik voor mij
|
Wat ik wel minder vind van de standaard Ludwig 5A is dat ze snel uit je handen glijden. Dat komt vast omdat ik vrij snel drum, maar als ik er wat tape om het handstuk plak is er gewoon niets mis mee.
Ik doe zo'n 3 maanden met 1 setje. |
5a Vic Firths
Gewoon lekkere stokken, gaan lang mee Probeer Balbex ook maar eens, goedkope stokken die ik persoonlijk ook erg fijn vind spelen, je kunt kiezen tussen hickory en hornbeam, leuk om het verschil eens te voelen... |
Citaat:
|
Vic Firth is inderdaad het drumstokken merk. Hebben voor al het percussie werk wel geschikte stokken in een groot asortiment. Nog eerst even deze Ludwig stuk rammen ;)
|
http://www.baibainet.com/kees/homepa...%20nr%2015.jpg
deze heb ik, omdat ze super smaken met een beetje marinade en na een tijdje in de oven. |
een ( zowiezo al te flauwe en slechte) grap van iemand jatten is zo last year.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, laat de nichtekoppen maar lachen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Komt het misschien bij je op, dat wanneer ik zeg dat ik er geen verstand van heb, dat ik geen drummer ben? Dat ik uberhaupt geen drumstokjes heb...?????? |
ik heb een custom drumstok van jordan van strung out :cool:
|
Citaat:
|
pro mark pro mark pro mark pro mark (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die carbon stokjes zijn echt goed :) Mn neefje (onze drummer) geeft ze laatst gekocht en ik heb er ook al even mee mogen spelen, maar die dingen spelen echt lekker :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |