![]() |
Trance
Ja, ik houd enorm van muziek en ik ben op het moment ook eens gaan luisteren naar 'trance'. Dit deed ik eerder nooit, omdat ik mijn vooroordelen er al over had klaarstaan ('trance is sneu, alleen maar boem boem boem enzo). Maarrr... toch heb ik ontdekt dat niet alle trance verschrikkelijk is! Er zijn ook nummers die ik toch wel super vind! (hoe is het toch mogelijk)
Kunnen jullie mij misschien een beetje meer inleiden in de wereld van trance-muziek (en al die sub-trance-dingen) want mijn interesse is nu wel gewekt :). Wat zijn nou echt mooie nummers en welke dj's enzo? |
Of zit ik met dit genre helemaal bij de verkeerde mensen...?
|
jah
|
waarschijnlijk wel ja :P
|
gehehe... ik weet geen reet van trance, en het enige deuntje waar ik naar kan luisteren is saltwater van chicane. dus download die maar. ik weet trouwens niet eens of dat trance is..
|
Als je echt trance bedoelt zijn er hier denk ik niet zoveel forummers die je kunnen helpen, maar als je meer geïnteresseerd bent in dance muziek in het algemeen, zijn er wel mensen die je tips kunnen geven denk ik.
Misschien kun je even zeggen welke nummers je zo leuk vind, dan weten mensen hier ook welke richting ze ongeveer op moeten denken :) |
Okee, Chicane - Saltwater, dankjewel Grandmommy :)
Ik ga hem even downloaden. Ik weet trouwens ook niet of 'trance' de definitie is die ik bedoel, maar gewoon lekkere dansmuziek; beetje dromerig; wel met een beat; dus waarvan je echt in 'trance' raakt. |
Citaat:
|
Citaat:
drum and bass |
Citaat:
|
Okee Pebbles (en de rest ook natuurlijk) komt ie:
Sensation theme 2004 Underworld - Born Slippy Robert Miles - Children Fat Boy Slim - Praise You (is trouwens niet echt trance maja haha...) Chemical Brothers - Hey boy, Hey girl Scoop - Drop it Zoiets...? Zoals ik al zei weet ik er nog niet zo heel veel vanaf :> |
underworld & chemical brothers <333
|
Het enige trance nummer dat ik ken is Jordan & Baker - Explode (volgens mij is het trance)
|
Citaat:
ze weet niet eens wat trance is kan ze net zo goed meteen dnb luisteren |
Trance is echt een dikke nono
|
Citaat:
|
nee, ik hou niet van trance, bepaalde nummers kan ik wel aanhoren maar meer niet
het is niet allemaal trance maar ok: chicane - saltwater idd, of offshore d-note - shed my skin delirium - silence/innocente jules & raoul - progress (even reclame maken voor vrienden) en futureshock - on my mind, fragma - toca's miracle, orbital - halcyon on & on is allemaal wel een beetje 'uplifting' trance/dance oid en anders toegankelijke dance als faithless, groove armada, daft punk etc |
of als je van underworld houdt: leftfield
edit: en ik denk dat ze je meer kunnen helpen op bijvoorbeeld forum.clubcharts.nl dan hier. |
Okee! Dankjulliewel. En Battlestar; ik denk dat ik wel op een lijn zit met jou zo ongeveer. De nummers die jij opschreef vind ik ook erg leuk (vooral shed my skin!). En drum 'n bass zal ik ook eens gaan luisteren, al ben ik bang dat dat toch niet echt mijn 'ding' is zo te horen aan de reactie van Expanium.
Maar goed, als je niet probeert weet je het niet... |
k kan je helpe :)
et is een beetje rustige trance.. Paul van Dyk - For an Angel preatorian - released robert miles - fable scott bond - down with the underground (tip) sunblind - believe Tillman Urhmacher- On the Run (SUPER TIP) dj tiesto - in my memory deleruim - innocent (tiesto mix) |
goa :cool: (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
probeer eens: prodigy - no good (start the dance) prodigy - voodoo people chemical brothers - block rockin' beats daft punk - harder, better, faster, stronger everything but the girl - i miss you groove armada - superstylin' beetje van alles. maar dat was jouw lijstje ook. |
Citaat:
scott bound vs solar stone - allerlij nummers daarvan |
Ja Trance gave band (y)
|
Trance is nog irritanter dan d&b
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
chicane - no ordinary morning
alpha breed - expectations energy 52 - cafe del mar johannes heil - the attack marco v - recovered moon project - naked fantasy push - universal nation rui da silva - touch me de sensation white anthems three drives on a vinyl - greece 2000 vincent de moor - night express 2000 umek - gatex william orbit - barber's adagio for strings (ferry corsten remix) niet allemaal trance maar wel goed (vind ik) tis allemaal wel een aantal jaren oud, maar das omdat ik t tegenwoordig niet meer luister |
en dan vergeet ik nog
RMB - spring ook geen trance, maar je digt t wel omdat t nou eenmaal dik goed is |
Citaat:
|
Citaat:
trouwens @ TS: het nieuwe album van the hives is ook wel koel, msschien dat je die ook maar moet checken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee
om jou te pesten natuurlijk |
Tomcraft - Loneliness
urm. nog wel meer maar dat komt later wel? |
Wauw, kom ik thuis van een dag hard werken, heb ik meteen véél nummers om te gaan luisteren :) (y)
Ik ben blij en dank jullie allen! ;) |
Citaat:
|
Haha zo dacht ik eerst ook Mephostophilis, maar goed...
Beetje aan het oriënteren enzo..grenzen verleggen is op zijn tijd ook wel eens lekker. |
Citaat:
10 bekrompenheidspunten voor Mep |
Citaat:
|
Citaat:
hihi |
Citaat:
verder sta ik helemaal achter mephi...dinges... maar dat komt niet omdat ik bekrompen ben (wat btw wel zo is) maar omdat trance gewoon kut is (wetenschappelijk bewezen)...nix aan te doen dus |
Citaat:
en iets van felix da housecat ofzo. |
Jones & Stephenson - The First Rebirth :cool:
|
Chemical Brothers en Prodigy vind ik nou niet bepaald Trance trouwens...
heette dat neit Chemical Beats of zeau? |
"as the rush comes" van motorcycle is wel leuk.
|
Tiesto - Magik cd's
De forbidden fruit cd's zijn wat meer andere style. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |