Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Een werkstuk maken: 20 knipsels verzamelen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=922696)

Doc Holliday 10-08-2004 11:32

Een werkstuk maken: 20 knipsels verzamelen.

Ik weet alleen geen onderwerp. Moet wel aardig recent zijn, dus niet van een jaar geleden. Wie weet een aardig onderwerp die vaak genoeg in de kranten is geweest?

Ik mag de knipsel trouwens ook van internet afhalen. En aangezien ik geen krant heb, is dat dus de methode geworden.

Maryk 10-08-2004 12:13

Wat moet je er verder mee? Een werkstuk maken over dat onderwerp? Er een betoog over schrijven? Iets heel anders?
In alle gevallen zou ik een onderwerp kiezen dat je zelf interessant vindt, en dat kan ik niet voor je kiezen. Kijk eens op N&A voor onderwerpen die daar aan de orde zijn, misschien doe je er wat inspiratie op.

TheRedArrow 10-08-2004 13:40

Citaat:

Dr Zoidberg schreef op 10-08-2004 @ 12:32 :
Ik weet alleen geen onderwerp. Moet wel aardig recent zijn, dus niet van een jaar geleden. Wie weet een aardig onderwerp die vaak genoeg in de kranten is geweest?

Ik mag de knipsel trouwens ook van internet afhalen. En aangezien ik geen krant heb, is dat dus de methode geworden.

Tegenwoordig moet je meestal wel geregistreerd zijn bij een krant, om artikelen van die krant te kunnen bekijken op het internet. Dus veel succes!

Als onderwerp kun je iets doen over Dafur, verkiezingen in Indonesië (ligt eraan voor welk vak en wat er mee gedaan moet worden).

Anneka 10-08-2004 15:27

de bezuinigingen --> echt heel veel over te vinden, kan je gelijk het gezijk over het kabinet in mee nemen.

Rachel 10-08-2004 15:39

idd de situatie in Dafur, of de bomaanslagen die overal ter wereld zijn...
en over dat aanmelden, dat is idd super irritant :S bij sommige kan je alleen kijken als je ook een abbonement hebt :s iig op bndestem.nl kan je je gratis registreren :)

Sylph 10-08-2004 15:52

Citaat:

Rach-: schreef op 10-08-2004 @ 16:39 :
idd de situatie in Dafur, of de bomaanslagen die overal ter wereld zijn...
en over dat aanmelden, dat is idd super irritant :S bij sommige kan je alleen kijken als je ook een abbonement hebt :s iig op bndestem.nl kan je je gratis registreren :)

Dat aanmelden is inderdaad zo irritant, en je constant bij elke nieuwe krant je moet aanmelden. (n)

stefano 10-08-2004 16:12

Je kan ook naar de bieb gaan, daar hebben ze meestal wel knipselmappen :)

Anneka 10-08-2004 16:28

het registeren duurt toch maar heel even, en het is gratis, wat maakt dat dan uit?

klik is wel een handige link, heb je alle kranten binnen handbereik.

autodropje 10-08-2004 17:10

Israel/palestina, Irak, bezuinigingen van het kabinet, eu

doezel 10-08-2004 17:24

Kijk hier eens: http://www.gva.be/dossiers/default.asp Het is wel een Belgische krant, maar er staan heel veel onderwerpen en je moet je niet registreren. :)

Marloes-Nanouk 11-08-2004 14:36

Ga naar de bibliotheek!
Daar hebben ze een computerprogramma (knipselbak ofzo) waar je op allerlei manieren naar handige artikelen kunt zoeken...
geen registratie nodig.
GRATIS (alleen printkosten dan)

Bij onze bieb hebben ze de knipselmappen ook afgeschaft

Doc Holliday 17-08-2004 19:31

Okey, even nog wat meer uitleg:

20 artikelen moet ik dus verzamelen.
10 moeten er persuasief zijn.
10 moeten er informatief zijn.

Het moeten artikelen uit verschillende kranten zijn.
Spits en Metro mogen niet. (Waarom weet ik niet, slaat nergens op.)

De artikelen mogen niet te kort zijn, dus het moet echt een flinke lap tekst zijn per artikel.

stefano 17-08-2004 21:04

Citaat:

Doc Holliday schreef op 17-08-2004 @ 20:31 :
Het moeten artikelen uit verschillende kranten zijn.
Spits en Metro mogen niet. (Waarom weet ik niet, slaat nergens op.)

Dat zijn geen kranten, dat zijn tabloids...

$omeone 17-08-2004 21:44

als je je 1 x bij een regionale krant aanmeldt kan je die inlog gebruiken voor alle andere wegener-kranten, dus zoveel werk is 't ook weer niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.