![]() |
Rockabilly
Vandaag ff albumpje gedownload, Stray Cats - Runaway Boys, soort best of van '81-'92, vind em erg gaaf! Hier nog meer mensen die naar rockabilly luisteren? Ik ga me der voorlopig eens wat in verdiepen :cool:
|
Stray Cats is eeerrrrrg cool.
Ik luister ook wel geregeld naar rockabilly/psychobilly. Band als Demented Are Go, Batmobile, Yhe Meteors, Reverend Horton Heat, Fenzy, Skitzo en nog veel meer. Check die maar eens uit als je ze nog neit kent. Zul je vast ook wel leuk vinden. |
alleen als het 50's rockabilly is. Stray Cats vind ik vervelend.
|
Ik ben niet zo thuis in de wereld van rockabilly. Verder dan the stray cats kom ik eigenlijk ook niet (en the living end, maar das meer eh...poppunkabilly ofzo).maar als ik het hoor vind ik 't altijd wel lekker klinken.
Gary, share je rockabilly knowledge es met mij. |
wat moet je weten?
|
Noem es wat essentiele rockabilly bands/artiesten, Of niet essentiele bands die gewoon goed te pruimen zijn.
Je praat dan wel veel crap, maar je hebt wel verstand van (sommige) muziek. |
Brian Setzer <3
|
Citaat:
Maar Brian setzer speelt meer swing en bigband spul dan rockabilly, toch? |
Ik weet sinds een paar dagen wat de sound van psychobilly is dankzij cha0s, en ik moet zeggen dat ik het erg toffe muziek vind (y)
en de geluidsman van batmobile is een goede kennis van pappie en mammie :D :cool: ( omg ik ben een ruler hell yeah yay yay woot woot) |
Citaat:
|
Mijn nick is afgeleid van de beste rockabilly band.
Reverend horton heat. Begone, noobs. |
Citaat:
Maar als 'ie rockt dan rockt ie ook hard. En hij speelt geweldige solo's <3 |
Citaat:
En die heeft hij zo'n beetje opgezet. |
Citaat:
Ik. Heb. Het. Over. De. Brian. Setzer. Orchestra. |
Citaat:
The Johnny Burnette Trio Eddie Cochran Carl Perkins Wanda Jackson Elvis Presley (een aantal nummers als Hound Dog) Billy Riley & His Little Green Men Ronnie Self *edit* + gene vincent bill haley & the comets frank cadillac |
Citaat:
|
Citaat:
we hadden t over rockabilly en the stray cats :s |
Citaat:
hmmm. Ik vond het ubervet iig. Mijn eerste concert, trouwens ook :o |
Citaat:
|
Citaat:
maar ook van The Brian Setzer Orchestra, The Brian Setzer Trio en '68 Comeback Special. dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Asmodeus, Frantic Flintstones, Monster Klub, Mad Sin, Nekromantix, Godless Wicked Creeps, Eddie Cochran, Barnyard Ballers, The Quakes, Klingonz, Los Gatos Locos... |
the Belmont Playboys zijn ook best geniaal (y)
|
Moet je Lil' Stef ff pmen die heeft veel van die muziek.
|
It's me Lil' Stef :)
Ik hou van de hele usa scene. Van bobby Vinton tot stray cats, country (mijn favoriet), blouse enz. Stray cats is erg leuk als we aant cruise zijn....zeker omdat het vaak over de yenks zelf gaat, in de songtexten. |
Citaat:
|
Citaat:
lulhannes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14. |