![]() |
Naam veranderen
Geen idee waar dit hoort, hier lijkt me het meest logisch.
Weet iemand vanaf welke leeftijd je je echte naam mag veranderen? Dank! |
Ik zou het eens bij het stadhuis/gemeentehuis proberen als ik jou was :) Volgens mij is het wel vrij duur, want je moet volgens mij per letter die je wilt veranderen, betalen.
|
-------> werk, geld en recht
Kijk hier eens; link (dit is trouwens een belgische site... maar ik denk dat het in nederland niet veel anders is) |
Dit gaat mij circa 500 E kosten. Dan maar een bijnaam :)
Bedankt! |
-> Werk, geld en recht
|
ligt eraan
als je hinder hebt van je naam, je word ermee gepest of je hebt de achternaam van je vader/moeder waar je een ontzettende hekel aan hebt is het mogelijk ben je voor je 18e erbij dan kost het echt veeel en veeeel minder iets van 100 euro ofso anders ben je inderdaad meteen iets van 500 euro kwijt, maar je kunt bij de rechtbank een folder halen erover daarin word alles uitgelegd (ik heette voorheen johan donze, nu heet ik johan van der burgh) ohja je moet ook je handtekening veranderen :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
als richard alleen je roepnaam is kan je die veranderen, je laat je gewoon anders noemen. Je roepnaam is immers niet officieel.
|
Zo erg is Richard toch ook weer niet? :p Misschien moet je er toch nog maar eens over nadenken of je het wel wilt. ;)
|
Citaat:
Komt wel goed. |
(ik stel hier dan ook maar ff een vraag)
Kijk ik heb een achternaam van een man die niet mijn vader is. Ik wil de naam van mijn biologische vader. Nu ben ik al naar het stadshuis geweest en die zeiden , dat ik me naam niet kan veranderen omdat die dude mij heeft erkent als zijn dochter. Nu kunnen wij hem niet vinden dus kan zijn toestemming niet vragen. Maar ik ben toch ouder dan 18 dus heb ik dan nog toestemming nodig ? |
Citaat:
Waar had je het dan in willen laten veranderen? Eén of andere exotisch klinkende naam oid...? Staat ook weer zo vreemd...of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
alleen kost het wel meer |
naja ze zeiden daar dat et eigenlijk niet kon , we konden et nog wel proberen via de rechtbank, maar dat zou dan harstikke duur worden vanwege advocaten en zo. Maar ik vind et een beetje raar dat et niet zou kunnen. Maar hoop dat iemand hier weet hoe et zit :)
|
Citaat:
Daarnaast blijf ik volhouden dat die mensen op het stadhuis het echt wel zullen weten en echt niet zomaar onzin vertellen als iemand ze zo iets komen vragen. Misschien kan je nog ergens een folder aanvragen waar het helemaal in uitgelegd wordt (als deze situatie daar in staat dan iig)? Of nog een keer naar het stadhuis, kijken of ze het zelfde zeggen. ;) |
Ik eens een stuk gelezen waarin stond dat je als je je achternaam veranderde dat je alleen de letters die in je huidige achternaam zitten mag gebruiken :s
maar ik denk niet dat het waar is, mgoed, ik ga het zoeken :) |
Dat de overheid controle over iedereen wilt wil nog niet zeggen dat jij de controle over je eigen naam kwijt bent.
Bepaal lekker zelf hoe mensen je moeten noemen... en daar heb je geen gemeentehuis voor nodig :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
En de naam van 'de andere ouder' dat mag dus ook. |
Alles over naamswijziging (.pdf)
|
Citaat:
Onze buren heetten vroeger "Cohen", maar werden door die naam bedreigd en zelfs persoonlijk aangevallen. Uit angst voor de veiligheid van hun kinderen hebben ze er "van Holen" van gemaakt. De C is toch echt verdwenen en de L verschenen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |