![]() |
Rare plantjes
Ik heb mn oude verslaving maar weer eens opgepakt nu het lente is :)
Ik heb een zak potgrond gekocht, een paar bakjes uit de kelder omhoog gespit, en vervolgens allerlei aparte dingen geplant: bruine bonen, witte bonen, cavia voer, etc :D Elke dag water geven, en tadaaaa.. er groeien allemaal rare dingen daar op mijn vensterbank :D Ben ik de enige gek die experimenteert door vage dingen in de aarde te stoppen, of zijn er meer? Zo ja; wat planten jullie dan en kwam er wat uit? :D Cat |
neen, ik doe dat eigenlijk nooit :p
(hoewel ik het niet eens zo idioot vind hoor) kwam er ook wat uit dat cavia voer op? |
Ons pap en man hadden een bloemknol in de grond gezaaid. Evenlater kwam ik uit de grond.
|
Heb wel een keer de hele venstebank vol met bonen gehad. Eerst in een bakje met watten laten kiemen en dan in de grond stoppen. Die was mijn ma zo zat dat ze ze allemaal het raam uit heeft gegooit.
|
Citaat:
Neej, gewoon wat vage plantjes.. dr schijnen zelfs hennep zaadjes tussen te zitten.. :) |
Citaat:
|
/me zaait (zie ook ander topic) cactussen. Die groeien tenminste niet zo snel, kan ik beter bijhouden. Is ook moeilijker dan onkruid zaaien. (Alles zonder stekels is onkruid)
|
goed, en nou iets nieuws.
wat er gebeurt als je een stuk kaas/worst een paar dagen, weekje misschien, buiten de koekast bewaard is wel bekent, dan gaan er ranzige schimmels op groeien. maar als je ze dan niet (zoals bij ons thuis gewoonlijk gebeurt) weggooit maar ze (in de schuur, of eigenlijk liever buiten, in de tuin van de buren) een poosje door laat groeien. er schijnen schitterende vormen schimmels op te komen. misschien leuk om uit te proberen? tis niet aan te raden om ze naast je plantjes in de vensterbank neer te zetten, ik geloof niet dat het gezond is om met een paar beschimmelde etenswaren samen te leven. |
Hm, nu je het er over hebt... Mijn 'bovengieter' (gieter van bovenafdeling) stond al een maandje met een laagje water erin stil in de zon. Er zaten vanochtend van die kringetjes in, zoals schimmels en bacteriën eruitzien als ze in een petrieschaaltje gekweekt worden. Dus: ja, ik kweek schimmels. Heb gieter moeten schoonmaken. Allemaal werk... allemaal werk...
|
ik ben niet zo goed in planten verzorgen :D meestal krijgen ze weken geen water, tot ik het me herinner of tot mn ma ze water geeft.
k heb wel ook een keer van die boontjes geplant, maar dat was voor een opdracht voor biologie :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |