![]() |
de wetenschap van het spoken
wetenschappers lijken nu geestenverschijningen (en andere 'paranormale' zaken?) te kunnen verklaren
lees en huiver :) |
je link doet het niet....
|
ok, gefixt :)
|
old news... al lang verworpen... en nee ben momenteel te moe om die bron op te zoeken.
|
die wetenschappers zijn ook niet goed snik
|
ja kijk he .. dat je door iemands zintuigen te beinvloeden iemand dingen kan laten zien die er niet zijn da's zo oud als de wereld.
doen goochelaars ook nl ok op een andere manier maar toch. dat wil nog niet zeggen dat die diengen die je dan ziet er ook niet KUNNEN zijn. ander voorbeeld. je kan iemand's ogen zo prikkelen dat ie bv een kubus ziet. (heel simpel gesteld doet een beeldscherm zoiets ook, daarom kan een bij bv geen TV kijken :D ) maar we weten allemaal dat zoiets ook echt bestaat |
Citaat:
|
Citaat:
nee. maar hij heeft wel gelijK! |
Ik vind het persoonlijk heel fijn om te weten dat niet alles wetenschappelijk verklaard kan worden :)
Aléantheriël |
in de kijk stond ook een artikel over spoken. Het schijnt dat een geluidgolf 19 Hz vreemde effect op mensen kan hebben.
een linkje naar de bron van het artikel in de kijk: klik hier |
19 Hz? Dat is gewoon hoorbaar geluid voor de meeste mensen, wat zou daar speciaal aan kunnen zijn?
|
Citaat:
Het lig ertrouwens aan hoe goed je gehoor is, een gemiddel mens kan tot 20 Hz horen. |
Citaat:
Ik kan me zelf nog iets herinerren over 12 Hz. |
Citaat:
|
Dat is toevallig al wel verklaart.
Alleen kunnen veel niet-natuurkundigen de schijnbare lelijkheid van de verklaring niet accepteren. |
Citaat:
Ik dacht vanaf. :p |
Citaat:
|
Citaat:
maar 1 procent niet. En die ene procent is nog een mooi aantal waarnemingen... Hoe verklaar je die? |
Pfff, iemand verklaart net 99% van alle gevallen, en jij komt als kritiek met de opmerking: "En die ene procent dan." En dat in de trend van, "Haha, je hebt 'ongelijk', je kunt 1% niet verklaren."
Waarom zou een wetenschapper die net heel veel dingen kan verklaren gelijk de rest ook moeten verklaren? Is dat niet werk voor iemand anders? Dus verklaar zelf die 1% maar. Trouwens, 1% is zo weinig je kunt het af doen als een meetfout, een statistiek, je hoeft het helemaal niet te verklaren. En als je het al wil; de mensen die die spoken reporteerden hadden het bedacht/waren gek/waren paranoide. |
LoL we hebben het over hertzjes.
De mens begint to horen bij 20HZ ongeveer, de een iets lager da ander iets hoger. Iemand hier bekend met de brainwave generator?? www.bwgen.com Hiermee krijg je met behulp van binary beats tonen van 0 tot 19 Hz in je hersens. Door deze tonen kun je alle effecten en gevoelens krijgen die je je maar kan wensen. Ik heb de schilderijen van de muur af zien lopen, ben spontaan in slaap gevallen, heb me lijf onder de beestjes gehad, en nog veel meer dignen. Citaat:
http://www.bwgen.com/presets.htm als je hier gaat zoeken kun je er vast wel een vinden waar je geestverschijningen /halicunaties van krijgt. |
Ik vind het maar een rare site. Met een bepaald geluid kun je uit je lichaam treden? Brrrrrrr....... :eek:
|
Hehe Astrale projectie. Is best leuk hoor.
Wist je dat iedereen dat wel eens doet in zijn slaap. Dan ben je halfwakker en dan ben je op een plaats die je waarschijnljik kent. Als je dan wilt lopen dan is het net of je door heele dikke lucht loopt. Dat is dan een out of body experience |
Echt waar? Ik kan me niet herinneren dat ik dat weleens heb gehad... Creepy hoor. Is het niet gevaarlijk om zo'n ervaring op te wekken? Straks kom je niet meer terug in je lichaam?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het is het beroep van een wetenschapper om te verklaren, met jouw redenatie zou er geen god/Allah/ik vergeet er vast nog 1 bestaan, misschien is dat ook zo. Maar quantum mechanica kan ook nog niet helemaal verklaart worden dus dat bestaat ook niet? ik hou van een discussie dus ik ga ff beiden kanten op :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wetenschap zegt helemaal niet dat er geen god kan zijn. Ik zeg ook niet dat er geen god kan zijn. En de kwantum mechanica is wel verklaart. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom vind ik dit altijd doelloze discussies die nergens toe leiden uiteindelijk en hou ik me er altijd het liefst buiten. Laat mensen lekker geloven wat ze willen. Als je wilt geloven in de wetenschappelijke 'bewijzen' dan doe je dat, kies je ervoor om dat niet genoeg bewijs te vinden en blijf je geloven in je eigen ervaringen of die van een ander, dan doe je dat. Ik vind het allemaal best. |
Urm. Dus als er geen sluitend bewijs is dat iets niet bestaat, ben jij bereid om maar klakkeloos aan te nemen dat 't wél bestaat? :s
|
Dat is vaag, je kunt moeilijk bewijzen dat iets niet bestaat... "ik geloof ik vliegende blauwe krokodillen!" ... jah bewijs maar dat ze niet bestaan!
|
Citaat:
als je er niet in geloofd, mij best. logisch dat je er niet in geloofd, vooral als je een beetje simpel ben :rolleyes: |
Citaat:
Nee, dan sluit ik de mogelijkheid dat het wel bestaat niet uit. Pas als ik er zelf ervaring mee heb, DAN geloof ik erin. |
Als je gelooft in spoken dan is het hek van de dam. Als je gaat analyseren waarom je in spoken gelooft en niet in "vliegende blauwe krokodillen" of wat dan ook dan kom je er achter dat je niet consistent bent. Het is niet logisch om wel in spoken te geloven en niet in andere rare dingen waar net zo weinig bewijs voor is.
Dus waarom geloof je in spoken en niet in 'vliegende blauwe krokodillen'? Ik denk dat ik het weet, je wilt graag in spoken geloven en je wilt niet in 'vliegende blauwe krokodillen' geloven. |
Citaat:
|
Ja! :mad:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
laat mij maar liever dexter kijken, ik geloofde zelf ook al in spoken, dus!!! (y)
|
Ikzelf ben een spiritist en ik ben enorm benieuwd wat ik achter deze link zal aantreffen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49. |