![]() |
Is dit strafbaar??
Hey, eigenlijk een stomme vraag maar ik vroeg het me toch af:
Als een jongen of meisje van onder de 18 met iemand van boven de 18 heeft (uit vrije wil!), is dat dan strafbaar? |
Citaat:
|
Als je serieuze antwoorden wil --> Werk, geld en RECHT.
Het is wel strafbaar om een rode, irritante, kleur te gebruiken. (n) |
Citaat:
|
Agh, laat ik eens even gezellig reageren.
Iemand van boven de 18 die 'het' heeft met iemand van onder de 18 is alleen strafbaar als ze ook seks hebben. Verder kan diegene alleen vervolgd worden als er een aanklacht wordt ingediend. Als de jongen of het meisje van onder de 18 wel 16 jaar of ouder is, kan alleen hij/zij de aanklacht indienen. Als de jongen of het meisje onder de 16 is, kan de aanklacht ook ingediend worden door zijn of haar ouders. |
neh
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voor de grap zegmaar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om te beginnen moet het gaan om 'seksueel binnendringen van het lichaam'. Dat is dus niet alleen (vaginaal en anaal) neuken, maar ook vingeren, pijpen en tongzoenen. Verder maakt het niet uit van welk geslacht beiden zijn. Twee homojongens kunnen net zo strafbaar zijn als twee lesbische meiden en een meisje dat een jongen met een voorbinddildo neemt kan ook strafbaar zijn. Dan de leeftijdsgrenzen. Seksueel binnendringen van iemand onder de twaalf is altijd strafbaar, ook zonder klacht. De politie kan zelf actie ondernemen. De maximumgevangenisstraf is twaalf jaar. Seksueel binnendringen van iemand ouder dan twaalf, maar jonger dan zestien kan alleen vervolgd worden op klacht van het slachtoffer, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming. Maximumstraf is hier acht jaar gevangenis. Het maakt niet uit hoe oud de dader is. Iemand van zestien die een meisje van dertien seksueel binnendringt is dus net zo goed strafrechtelijk aansprakelijk als iemand van twintig die dat doet. Het enige verschil zit hem in de straffen. Iemand ouder dan twaalf maar jonger dan achttien wordt bestraft volgens het jeugdrecht, dat zijn minder lange straffen en vaak meer opvoedingsgericht. Iemand ouder dan achttien wordt altijd volgens het gewone strafrecht bestraft. |
--> Werk, Geld & Recht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het maakt btw niet uit of de dader weet dat hij sex heeft gehad met iemand van onder de 16 (of 12)...als iemand van 15 claimt dat ze 16 is (tegen bijv iemand van 40) en de ouders van die persoon dienen een klacht in dan heeft ie mooi pech |
Citaat:
|
Voor de wet wordt je als volwassenen erkend wanneer je 18 jaar bent maar op je 16e wordt je min of meer al 'seksueel vrij' verklaard. Desalniettemin blijft het strafbaar als er een aanklacht wordt ingediend.
|
Citaat:
Gewoon nieuwschierig hoe illegaal ik wel niet ben bezig geweest :P |
Citaat:
|
Citaat:
zei de zoveelste achterlijke neandertha.... uhm, nederlander. officieel is het volgens mij strafbaar, maar tot minstens 24 word een uitzondering gemaakt, typische wetgeving die 'in de geest va'n' in plaats van 'in de letter van' moet worden uitgvoerd. |
Citaat:
ik denk dat als je hier een klacht voor indient dat er een grote kans is dat je een prent krijgt voor verspillen van politietijd. en terecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |