![]() |
Windows verwijderen?
Ik heb een vraag over hoe windows te verwijderen. Ik heb namelijk een oude computer met windows ME en daar zou ik graag windows 98 op willen zetten. Het probleem is nou dat windows niet te verwijderen valt. Ook niet via Software?
Er ontbreekt een bestand om het te kunnen verwijderen. Iemand hier met goede raad? Ik heb al de zoek optie gebruikt maar nix gevonden. |
Ik denk niet dat er iets anders opzit dan formatteren, maar ik kan het mis hebben. Is die Windows ME een upgrade geweest vanaf Windows 98?
|
Windows is niet te verwijderen in Windows.
Zorg ervoor dat je je pc laat opstarten via een bootdiskette, formateer je hc (of verwijder de map van windows). |
Citaat:
|
Citaat:
|
start op in dos met alsof je win98 win instaleren, ga naar je cd-rom drive
als het drive F is typ je "f:" en dna als het goed is zit op die cd het bestand format.com en dat start je zo: "format c:" en dan wordt je c:\ geformateerd je kan een dirlisting opvragen van de cd met "dir" of "dir /p" voor als niet alles in je scherm past |
|
Met het formateren gaan al je gegevens verloren, wil ik even zeggen, dus zorg ervoor dat ze ergens op cd, diskette, 2e harde schijf, ... staan; ook al je programma's en instellingen ben je kwijt (instellingen kan je met enige kennis wel overzetten, maar dit is moeilijk uit te leggen in een postje, zeker omdat het nog uit de 9x-reeks is).
Er bestaat zelfs een hele site over de herinstallatie van Windows www.windowsreinstall.com waarop je wel enige informatie kunt vinden. Eventueel kun je proberen 98 over Me te zetten maar dat is dan echt een slordige installatie hoor, dus je formatteert beter eerst je Windows-partitie... |
Citaat:
|
Citaat:
Doe het volgende:
|
mooie opsomming van mijn post :D :p
edit: ik wordt hier gewoon genegeerd :( in dat andere topic ook al, daar post de starter recht onder mijn reply met de instelling dat het een instelling moet zijn :| |
Offtopic:
Citaat:
Schrijf gewoon korte handleidingen om het makkelijk te houden |
Offtopic: :P jah eigenlijk was het niet zo duidelijk maar het klopte wel :p
|
Oh god. Waarom kunnen de FORMAT-fetisjisten niet eens hun waffel houden?
Je neemt een bootdisk. Zorg dat je SMARTDRV actief geladen hebt op je bootdisk en dat je DELTREE.EXE bij de hand hebt. Vervolgens start je SMARTDRV en tikt heel simpel "DELTREE WINDOWS", "DELTREE PROGRA~1", "DEL COMMAND.COM", "DEL CONFIG.*", "DEL AUTOEXEC.*" en vervolgens all hidden bestanden in de root (tik DIR /A:H). Zie daar; je systeem is schoon van Windows mèt behoud van data. |
er is toch helemaal nergens gezegd dat er data behouden moet worden :confused:
dus dan is format een betere optie omdat je alles dan ook echt kwijt bent |
Citaat:
|
Een vriend van me heeft al eens meegemaakt dat zijn computer niet meer wilde dus installeerde hij XP opnieuw. XP wilde nog niet, dan maar snelformatteren, en nog geen effect. Pas bij een echte format via de installatie werkte XP weer. Verklaring: geen idee, maar vaak is het wel aan te raden om een format te doen omdat alles weg is, en dan ook echt alles weg te krijgen.
Zelf doe ik het met een herpartitionering bij omdat ik de elke keer leuke ideeën heb daarvoor (bv. Swap-partitie van Linux delen tussen Windows en Linux). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02. |