![]() |
kun je ontslag nemen als je contract van 6 maanden hebt?
ik wil absoluut er niet meer werken, maar durf geen ontslag te nemen omdat ik bang ben dat dat niet kan. ik heb namelijk een contract van 6 maanden...
help |
Je kunt een contract voor bepaalde tijd alleen opzeggen als dat vantevoren is overeengekomen in het contract. Als daarover niets geregeld is kun je niet (eenzijdig) opzeggen. Je kunt natuurlijk wel altijd een gesprek met je baas aanvragen en zeggen dat je weg wilt. Als zowel de werkgever als de werknemer het eens zijn over het einde van het contract, dan kan ook een contact voor bepaalde tijd per direct beëindigd worden.
|
Hoe lang loopt je contract al? En zit je niet eventueel nog in een proeftijd ofzo?
|
Dat zou nog handiger zijn ja.
|
ik werk vanaf 11 mei. dus nu drie maanden. de proeftijd was twee maanden. de proeftijd zit toch bij die 6 maanden in he. het is toch niet zo dat de proeftijd vooraf gaat aan een contract van 6 maanden? want dan werk ik nu dus drie maanden en hoef ik er nog maar drie, tja misschien hou ik het nog wel vol tot zolang... tot 11 november dus.
|
Gewoon niet meer komen opdagen of je werk heel slecht doen zodat je niet meer hoeft te komen. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga gewoon even naar je baas toe en overleg het met hem, als hij er geen probleem mee heeft dat je stopt en je stelt dat even op schrift dan is je contract ook beëindigd.
|
Citaat:
|
Ja, maar een opzegtermijn geldt ook alleen voor opzeggen. Opzegging is een éénzijdige handeling, daar hoeft de andere partij het niet mee eens te zijn. Die opzegtermijnen zijn er dus voor de andere partij te beschermen. Als je om de tafel gaat zitten, komt er een zgn. beëindigingsovereenkomst tot stand. Een overeenkomst kan immers altijd met wederzijds goedvinden van partijen tot een einde komen en dan heb je met een opzegtermijn niets te maken.
|
Citaat:
|
opzegtermijn respecteren!
|
Zucht. Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (zes maanden) en die kun je niet opzeggen tenzij er een opzegclausule is opgenomen in het contract.
|
Citaat:
over arbeidsverbintenissen hebben we het trouwens uitgebreid gehad tijdens sociaal recht :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
.. maar goed, ik ga teveel offtopic :p |