![]() |
Het grote lijntopic #24!
|
Vooruit dan maar. ;)
|
De japanse nootjes die ik heb zijn een mix, zitten die met pinda's dus ook in. Maar een paar pinda's kunnen ook geen kwaad.
Wat ik tot nu toe gegeten heb: 2 boterhammen, 1 met appelstroop en 1 met honing 1 glas jus de orange Water en ranja verder nog, ik weet niet hoeveel. |
Ik heb tot nu toe alleen een kommetje cruslie gehad.
*gaat nu lunchen* |
Gegeten:
cruesli met melk als ontbijt, tussendoor halve liter water en als lunch twee bruine boterhammen met augurk en mager vleesbrood en twee kopjes koffie. Ben al wakker van 9. |
Ik heb tot nu toe gegeten: 2 beschuiten met hagelslag en 2 volkoren crackers met 20+ kaas.
Ben vanaf 11 uur wakker. Hagelslag is niet echt super gezond, maar ik kan er niet van af blijven. |
Ik ben verliefd dus denk even helemaal niet aan eten:D. Ben wel 56 kilo nu dus er mag best vanaf, kilootje of 2/3. Probeer een beetje op te letten maar voel me zo actief en bruisend dat ik niet verwacht dat het moeite op zal leveren ;).
|
Ik had een vraagje: Ik drink vrij veel citroenranja. Aangezien ik maar heel weinig siroop erin doe (anders lust ik 't niet, bij elke ranja is dat zo) kan dat weinig kwaad.
Nu drink ik dus ranja met citroensmaak. Ik had dit altijd van c1000 huismerk, maar enkele maanden geleden kwam ik erachter dat ze dit niet meer hebben. Ook Karvan Cevitam (hoe schrijf je dat in vredesnaam? ;)) heeft 't niet meer. Alleen Lessini heeft 't nog, maar dit is in verhouding hartstikke duur. Weten jullie nog andere merken/winkels waar ze dit verkopen? We hebben hier alleen een c1000, edah, AH en super de boer. Een aldi komt pas aan 't eind van het jaar (ik vermoed dat ze zoiets daar wel hebben?) |
Ben je al bij al die supermarkten geweest? (Zo 'alleen' vind ik het niet, 't zijn er vrij veel. :p) De AH heeft vrij veel, ook huismerk, maar of er citroen tussen zit weet ik ook niet uit m'n hoofd. :)
|
Nee eigenlijk niet :bloos:
Maar ik vroeg me gewoon af of iemand 't weet, het is wel een stukje fietsen en met dit weer :o |
Citaat:
|
Mwa ok. Goed punt. Ik moet morgen toch nog nieuwe pantoffels kopen :D
|
Hoe laat eten jullie eigenlijk het avondeten? Ik merk dat ik zo rond half 5 a 5 uur veel moeite heb om me in te houden. Ik zit nu ook mezelf op die stoel te dwingen.
Een vriend van me eet pas om 20u, ik zou dit echt niet kunnen uithouden. Wij eten meestal rond half 6 a 6 uur, dit vind ik wel fijn. |
Hebben jullie ook zo'n vol gevoel na het avondeten?
Mijn buik voelt helemaal opgeblazen en ik ben misselijk. Dan schaam ik me gewoon voor wat ik gegeten heb, omdat het lijkt alsof ik mezelf heb volgepropt. :s |
Wij hebben bruine bonen gegeten (n)
M'n moeder doet er spek bij, en ik moet dat er verplicht bij doen.. heb maar zo min mogelijk erbij gedaan. Vanmiddag boodschappen gedaan, en ik mocht zomaar magere melk van m'n moeder :eek: M'n vader had wel weer 't nodige commentaar (gezucht, raar kijken). Vandaag: Ontbijt 2 bruine boterhammen, 1 met honing, 1 met appelstroop 1 glas sinaasappelsap Lunch 2 bruine boterhammen, 1 met honing, 1 met appelstroop 1 glas appelsap Avondeten Bruine bonen (350 g?) Spek (50g?) Zilveruitjes (100g?) Augurk (100g?) Tussendoor Appel Mok magere melk (vanavond nog) De hoeveelheden gram heb ik gebruikt voor het uitrekenen van m'n kcal (ik weet niet hoeveel g ik van alles heb gehad, ik ga uit van 't ergste ;)) Ik kom uit op: 1524,5 Kcal 91,75 eiwit 235,99 koolhydraten 35,77 vet Niet goed, te veel vet vooral. Komt door het spek. |
Citaat:
|
Wat ik vandaag heb gehad:
Onbijt: Schaaltje cruslie met melk Tussendoor: Mini Kit kat Lunch: 3 volkoren boterhammen 1 plak kipfilet 3 plakken kaas 1 hagelslag Tussendoor: 1 musliereep 1 kokosmakroon Avondeten: Gerecht van m'n moeder, kennen jullie toch niet. :D Dit wel vrij normaal/veel, maar ik heb ook hard gewerkt. Op m'n werk werd ik helemaal flauw en kreeg ik een hongergevoel dus die tussendoortjes moesten echt. :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik ook wel lekker vind om te drinken/eten als ik honger heb is een flesje (een spa flesje oid) te vullen met ranja en dan een uur of 2 in de diepvries te leggen. Na die 2 uur ben je wel een tijdje zoet om het allemaal op te drinken:) Ik vind dat zelf wel lekker, ook koel als het warm is. (en je zit weer vol daarna) |
Citaat:
De kit kat was een traktatie. Ik had verwacht dat ik het 's middags wel vol zou houden, maar niet dus. (n) En ik heb een hekel aan gesmeerde boterhammen. :bloos: |
Add bij mij maar 3 snack-a-jacks en een kopje japanse nootjes (n)
|
Zo, ik ben terug van vakantie. Nu beginnen we weer met lijnen, ik ben het nu een beetje zat en ik vind 76.5 kilo toch écht veels te veel. En nu ben ik boos op mezelf omdat ik in de vakantie niet zo veel had moeten snoepen. Er staat nu weer een kruis op mijn hand getekend, wat me eraan helpt herinneren dat ik niet tussendoor mag snoepen. Heb ik eerder ook gedaan en dat heeft mij toen wel goed geholpen om niet in de la met eten te gaan kijken bijvoorbeeld.
Ik had mezelf ook voorgenomen om vandaag een uurtje vrij te gaan trainen, want mijn sportschool is weer open, maar ik heb het niet gedaan. Stom eigenlijk, maar misschien volgende week weer, dat ik dan écht goed begin. Heb vandaag goed gegeten, voor mijn doen dan en meerekenen dat het nog vakantie is en dat mijn ouders ook nog lekker niet an de lijn doen. Ik ga vanaf vandaag ook maar opschrijven wat ik eet en ik denk dat ik eens moet afkicken van die koffie, want het schijnt dat je daar vocht mee vasthoudt. (In een of ander afslankboek van mijn vader gelezen) Ontbijt: 1 boterham met hagelslag beker ice-tea light kop koffie Lunch: 2 broodjes beide belegd met smeerworst, weinig. 2 bekers optimelframbozendrink0%vet schaaltje druiven Avondeten: kopje groentensoep 1 broodje gebakken ei 1 broodje kaas Tussendoor: nog bakje druiven kop koffie kop thee 1 stukje merci |
Ik heb echt veel te weinig gegeten vandaag, maar ik had gewoon echt geen honger (en geen tijd ivm werk) om te eten
Ontbijt: 2 geroosterde boterhammen met philedelphia light glas vruchtensap iets Lunch: 2 geroosterde boterhammen met filet americain en uitjes Avondeten: Macaronischotel met pittig gehakt, tomatenzooi en oude kaas Tussendoor: Veel water en een glas cola |
Hmm. Ik eet de afgelopen weken heel weinig.
Per dag meestal ½ liter sap, soms een paar droge crackers, en 's avonds een bord warm eten (bijna altijd rijst-met-prut), en heel af en toe een bakje optimel yoghurt (á 30 kcal/100 ml), eet nooit snoep & koek enzo. Ik heb niet echt een actief leven, ik sport niet, ga niet uit, werk ongeveer 20 uur per week ('s nachts). Ik kan er eigenlijk prima op leven, maar ik val niet af :confused: Mijn BMI was een paar weken geleden 25 ofzo :o , en ik weet dat ik voor mijn lengte/bouw nogal te veel weeg. Kvind het zo vreemd, 'vroegah' at ik echt veel meer op een dag, 8 boterhammen met vlokken, heel veel snacks, junkfood, vaak patat enzo, en toen kwam ik heel snel heel veel aan. Maar het wil er gewoon niet af ofzo :confused: (ps: ik rook sinds kort niet meer, blow nog wel veel, dus mijn conditie & co. zijn niet al te best, maar dat maakt niet echt uit geloof ik?) |
Te weinig eten is ook niet goed, dan schakelt je lichaam over op de 'spaarstand' en slaat het zoveel mogelijk wat het binnen krijgt op. Een halve liter drinken op een dag is btw niet echt veel (oftewel: veels te weinig) en je mist ook dingen als fruit. Groente zal in de prut bij de rijst zitten? Zo niet, dan mis je ook dat. En melkproducten (niet zo heel belangrijk, maar toch). Je mist, denk ik, belangrijke vitaminen en ook vetten. Misschien kun je de droge crackers voor brood met beleg vervangen en fruit als tussendoortje eten?
En soms kost het gewoon even tijd voordat er iets af gaat...zie het als een soort drempel over moeten. Maar gezonder eten dan je nu doet lijkt me sowieso geen slecht plan. Sporten en/of minstens een half uur per dag bewegen is btw ook belangrijk en helpt ook mbt afvallen (duh ;)). |
Citaat:
|
ik had een vraagje. kent iemand hier de gehakt ovenschotel van maggi? dat is een soort kerriesaus uit een pakje en daar doe je dan bloemkool, gehakt en als je dat wilt bijvoorbeeld ananas, rozijnen en paprika door. het is erg lekker maar ik vroeg me af of dat nou erg ongezond is...
en ik had nog een vraagje. ik heb laatste tijd last van een slechte 'stoelgang'. ik eet genoeg bruin brood, beweeg genoeg en drink volgens mij ook genoeg. mijn moeder denkt dat het komt doordat ik te weining vetten binnenkrijgt. zou dat kunnen? of zou het ook iets anders kunnen zijn. maar omdat ik niet van plan ben meer vetten te eten omdat ik niet denk dat dat nodig is vroeg ik me af of het ook anders te verhelpen is. dankjewel |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Stel je krijgt elke dag zo'n 1500 calorieen binnen, maar schakelt daarna over naar 2000 calorieen.
Zou je dan aankomen van die 500 extra cal. per dag, of komt iedereen bij een andere cal. hoeveelheid aan? ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.:) |
Wat betreft die citroensiroop: De meeste merken hadden 't vorig jaar wel. Toen is Karvan Cevitam ermee gestopt waarna de huismerken 't ook niet meer hadden. KC heeft er toen veel klachten over gehad en zal 't weer gaan produceren, maar dat duurt nog wel een tijdje ben ik bang.
|
Ik ben vanochtend trouwens weer gaan joggen :)
Op vakantie niet gedaan, daarna week ziek geweest dus zo'n 3 weken niet gesport. 't Gaat nog steeds niet echt goed, ik heb een erg slechte conditie. Maar 't gaat erom dat ik er uit ben geweest, ben toch wel een beetje trots op mezelf :bloos: Als ik ga sporten moet ik dat altijd 's ochtends doen van mezelf, omdat ik bang ben dat veel mensen mij zien. Met gewone kleding kan ik mezelf nog redelijk verbergen, met sportkleding wordt dat al een stuk moeilijker ;) Nog meer mensen die dit gevoel hebben? En wat doe je ertegen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als er veel mensen zijn, op de één of andere manier schaam ik me dan dat ik ga sporten oid... Ik ga altijd op de rustigste momenten; of vrij vroeg, of tussen twaalf & twee uur 's middags, dat scheelt ook altijd al een beetje. ;) Verder is het ook wel een kwestie van je proberen er zo min mogelijk van aan te trekken oid denk ik; jij kiest voor jezelf en gáát sporten, en als andere mensen daar dan wat van denken oid, jammer dan, lak aan hebben. :) Al is dat laatste wel (veel) makkelijker gezegd dan gedaan denk ik zo. ;) :o |
Kheb even een vraagje over het drinken van water en dergelijke.
Water drinken is gezond, maar vorderd ook het afvallen... Ik hoef verder niet af te vallen (70 kg voor 1.87 m lang), maargoed ik zit toch graag liever tussen de 65 en 70 in (zorgt voor die extra zelfverzekerdheid voor mijzelf) Maaaaargoed, water drinken is dus erg goed, in combinatie met veel bewegen...bewegen doe ik veel...en volgens verschillende bronnen is zo'n 10 glazen water per dag het perfecte aantal.. Hier houdt ik mij ook verder aan, die 10 glazen...maar 8 van die 10 glazen is wel opgevuld met ranja...is dit meteen hardstikke fout?...aangezien het zo zoet is en dus veel calorien ofzo? Greetz :) |
Citaat:
|
Weet niet of dit het goede topic is, maar ik zet het toch maar even hier neer.
Ik ben nog al aan het klooien met eten en heb ook vreetbuien. Nou ga ik hier wel hulp voor krijgen ed maar wil het ook vast zelf proberen. Kan iemand mij misschien helpen door te vertellen wat ik minstens op één dag moet eten om op gewicht te blijven? Omdat ik dus nog steeds vreetbuien heb denk ik dat mn eetpatroon dat ik voor mezelf gemaakt had (en waar ik mee afviel) toch niet goed is. En eigenlijk weet ik niet eens meer wat ik moet eten om geen vreetbuien te hebben. Uhm... tja... ik hoop dat het hier goed staat en dat iemand me kan helpen. (of miss een site kan geven waar ik het kan vinden) B.v.D, Kir |
Heyhey!
Ik vroeg me af he ik ben bezig een beetje met lijnen hoeft maar 2/3 kilootjes af en wil dr ongeveer een maandje over doen het heeft geen haast maar ik wil weer ietsjes beter in mn kleding passen. Maar wat ik me dus afvroeg wat is beter gewoon vers boterhammen of geroosterd. Want vaak staat er in een dieet geroosterd boterham en geen normale ? waarom is dit en zitten er minder kalorien in geroostrde boterhammen dan ofz? Liefs Riva Ik heb tmaar hier neer gezet sorry voor het nieuwe bericht in de forumlijst |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben trouwens patat gegeten vanavond (n) Net lijstje gemaakt met calorieen, het is gewoon niet leuk hoeveel me dat kost :(
|
het gaat slecht. ik eet echt veel te veel :(
|
Citaat:
Vandaag waterijs en chocola gegeten. Niet zo'n zin om me vandaag in te houden. Morgen gaat het weer automatisch. |
heel fijn er komt weer de periode met verjaardagen aan. En ik vind het supermoeilijk om een stuk taart af te slaan en ze blijven maar langskomen met koekjes chips chocola. dilemma :s
|
het ging de hele tijd zo goed maar nu even niet. heb vandaag waterijs op en dat valt nog wel mee maar ik heb net gegeten en ik ben heel vol en voel me ook vol maar toch heb ik zo een ongelooflijke zin om me helemaal vol te proppen met alles wat ik maar kan vinden terwijl ik weet dat ik dit absoluut niet moet doen. ik denk dat ik zo maar naar bed ga zodat ik niet alsnog alles naar binnen schuif. en ik had opeens ook zo een zin in optimel, toen heb ik dat hele pak leeggedronken... :s op zich is dat spul niet slecht zit niet zoveel calorien in, maar in een heel pak zit wel eventje 300 kcl in. :bloos:
|
300 cal is helemaal niet veel. Zijn maar 3 boterhammen...
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |