![]() |
Geen vaarwel
Nevelende ogen
Kijken mij vragend aan En ik wilde dat ik kon zeggen ‘Je hoeft nog niet te gaan’ Mijn stilzwijgen bevestigt Al jouw angstdromen O lief kind, je bent zo bang Voor dat wat je niet kent Deze dag komt veel te snel En melancholie vult de kamer Als samen met de avond Ook jouw wereld valt Er is niets dan stilte Zelfs de klok lijkt niet te tikken Mijn liefste, wees niet bang te slapen Dit is geen vaarwel |
heyhey,
:eek: ik vind het echt een SUPER gedicht (y) alleen vind het niet zo mooi dat het hele gedicht over een afscheid gaat maar dan de laatste regel eindigt met :s Citaat:
|
Een afscheid of vaarwel zijn twee verschillende dingen,
ik vind het einde dus wel kunnen :).. Ik vind het gedicht niet echt goed, ritme ed. maar stukken beter dan de andere die ik van je las net.. |
Vind het ook niet zo goed qua gedicht. Het spreek me om de een of andere reden echt niet aan maar da's persoonlijk. Andere mensen kunnen je gedicht wel weer mooi vinden. (Ligt dus aan mij niet aan jou)
En melancholie vult de kamer Als samen met de avond Ook jouw wereld valt Vind ik wel een mooi stukje. Je beschrijft er afscheid/sterven op een mooie manier zonder de gebruikelijke woorden en termen. Terwijl je bij de rest van het gedicht dat wel doet... |
Bepaalde zinnen vind ik geniaal gevonden, maar ook een beetje denken aan songteksten of andere gedichten.
Neem een voorbeeld aan: 'Je bent zo bang, voor dat wat je niet kent' (Doet mij denken aan blof --> liever houden van een zwakke geest, dan iets haten dat er toch niet is.) Ik bedoel dan de vergelijkingen die je maakt. Maar goed, dat geeft verder niet. 'dit is geen vaarwel' vind ik mooi, maar ik heb het idee dat je er zoveel meer van had kúnnen maken als je iets meer had gespeeld met je woorden, als je écht 'gedanst had op papier';) Verder is het idee erachter wel goed, en hou ik weer even mijn mond...... Je mag me nu vermoorden als je wilt hoor, maar wil je het dan wel snel doen? En niet té bloederig, want dat geeft weer zo'n troep die je dan zelf moet opruimen... :evil: Grtjs. |
Citaat:
wat me nu vooral aanspreekt. (misschien moeheid) maar vooral het einde van elk stuk is geweldig. goed! |
Dit vind ik echt een heel mooi gedicht! (y)
|
Mooi werk weer! 't Zal eens niet zo zijn :o
|
Het is geen slecht gedicht, maar ik voel er niets bij.
Een onderwerp als dit moet je voelen, maar ik merk hier niets van die overslaande emotie. Het is kil en oppervlakkig. Je stijl is niet slecht, probeer de emotie erin te zetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |