Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Gezondheid op vakantie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=925729)

Fleur 13-08-2004 17:11

Gezondheid op vakantie

Wat neem jij aan middeltjes, zalfjes, pilletjes e.d. mee op vakantie om ziekte te voorkomen of genezen?

Ik denk bijv. aan laxeermiddel, diarree-remmer, asperine, vitaminepilletjes, betadine e.d.

De vraag is dus wat jij zelf zoal meeneemt.

Misschien kan ik er nog wat handige dingen uit meepikken, want ik vergeet vast iets wat best van pas zou kunnen komen ;)

YPrue 13-08-2004 17:19

We zijn dit jaar naar Egypte geweest, en we hebben ons alleen laten inenten tegen Hepatitis. Ik tegen Hepatitis A en B, en mijn moeder alleen A.
Verder zegt iedereen dat wanneer je naar Egypte gaat, je diarree-remmers mee moet nemen, maar daar heb je niks aan. De diarree-remmers van hier helpen niet tegen de bacterien in Egypte. Je kunt het beste als je daar diarree krijgt gewoon een diarree-remmer van daar nemen. Ik heb het zelf meegemaakt: er was een jongen bij ons op de boot en die kreeg op de een na laatste dag diarree. De middeltjes die hij uit Nederland had meegenomen hielpen helemaal niet. Toen had hij bij de receptie een diarree-remmer gevraagd en in nog geen halve dag was het al over. Ik had daar helemaal geen last van het eten en drinken gekregen.
Verder hadden we gewoon nog wat pleisters en wat paracetamol meegenomen.

Briseïs 13-08-2004 18:53

Eh, ik kom niet verder dan pijnstillers, jodium en pleisters.

Miracle 13-08-2004 19:03

EHBO setje (vrij uitgebreid). Pijnstillers. Lidocaïne. Creme tegen eczeem. Calendula creme. Pompje om gif uit je te zuigen. De rest heeft m'n moeder vaak wel mee. :)

snoopy 13-08-2004 19:34

soms denk ik eraan om paracetamol mee te nemen, maar meestal vergeet ik het en moet ik t op vakantie aanschaffen :rolleyes:

En m`n inhalator en allergie-pilletjes.
Dat is t wel zo`n beetje.

Balance 13-08-2004 19:39

m'n eigen medicijnen + panadol zapp.
de rest is zonde om mee te nemen want hoogstwaarschijnlijk heb je het niet nodig. Als je het toch nodig hebt is er altijd een doker/apotheek in de buurt (althans, wel in de plaatsen waar ik heen ga).

Maar als je alles graag mee wil nemen. Denk ook aan ORS. Dat is voor als je uitgedroogd bent door bijvoorbeeld verbranding en te weinig drinken of bij uitdroging door diarree. Is natuurlijk alleen nodig als je naar een warm land gaat...

Fleur 13-08-2004 19:59

Citaat:

YPrue schreef op 13-08-2004 @ 18:19 :
De diarree-remmers van hier helpen niet tegen de bacterien in Egypte. Je kunt het beste als je daar diarree krijgt gewoon een diarree-remmer van daar nemen.
Dat is een goede tip (y) en die van ORS zal ik ook onthouden.

Mr.Oizo 13-08-2004 20:02

Nix eigenlijk, op wat pleisters, paracetamol en aspirines na... mja en als ik met mijn ouders op vakantie ga hebben die altijd zo'n EHBO-koffertje bij hun met van alles erin.
Maar over het algemeen heb ik niet zo veel gezondheidsklachten op vakantie. (y)

cyntha 14-08-2004 09:39

Mijn medicijnen, paracetamol, pleisters en jodium.

TheRedArrow 14-08-2004 10:43

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 13-08-2004 @ 21:02 :
Nix eigenlijk, op wat pleisters, paracetamol en aspirines na... mja en als ik met mijn ouders op vakantie ga hebben die altijd zo'n EHBO-koffertje bij hun met van alles erin.
Maar over het algemeen heb ik niet zo veel gezondheidsklachten op vakantie. (y)

Breg 14-08-2004 10:51

ik neem alleen wat aspirine's, pleisters en wat tegen m'n allergie mee. Als ik langer of verder weg zou gaan zou ik wel meer meenemen, maar voor 2 weken Italie vond ik het niet nodig een hele EHBO kist mee te nemen.

Leonoor 14-08-2004 11:22

Iig pijnstillers, MSM-pillen, vitaminepillen, anti-allergiepillen en pleisters. Als we naar Turkije gaan nemen we ook oa Norit mee.

citroen 14-08-2004 12:19

(naar groningen etc)
ehbo doos.
waterdichte pleisters
gifpompje
jodium
azaron

bootz 14-08-2004 12:24

Spul tegen muggen; aspirines, ehbo-doos, medicijnen tegen hooikoorts; tegen diarree gebruik ik cola, bier en wit brood. Dat helpt ook wel, en zeker geen fruit eten.

Daantje_0705 14-08-2004 20:24

Ik ging gewoon in Nederland op vakantie dus ik heb niet heel veel medicijnen enzo meegenomen, je kan toch alles kopen als je het nodig hebt en van een week in een bloedhete tent liggen worden medicijnen er niet beter op.

Ik had het volgende mee: mijn eigen medicijnen die op recept zijn, paracetamol (huismerk en finimal), sterilon, azaron, pleisters (voorgeknipt en die je nog moet knippen), vitamine C pilletjes. Prikweg had ik niet mee omdat ik ook Azaron had maar ik reageer veel beter op prikweg dus ik had het beter wel mee kunnen nemen.

Quiana 15-08-2004 13:34

Er is sowieso wel altijd iemand met een ehbo-kistje bij zich
waar van alles in zit...

Verder heb ik zelf altijd pleisters, Betadine, pijnstillers, oogdruppels, anti-muggenspul, Azaron, anti-histamine tabletjes, en verschillende medicijnen voor m'n eczeem ed bij me.

Bellenblaas 15-08-2004 20:29

Ik kom zelf niet verder dan paracetamol en diarree-remmers.
Als ik ergens iets krijg, ga ik daar wel naar de dokter; kan wel alles meesjouwen, maar dat heeft geen zin.

Moonshine 24-08-2004 22:26

Meestal nemen m'n ouders een klein EHBO-doosje mee, pleisters, asperientjes en Norrit. Ik neem zelf iets tegen muggen mee, zoals Prikweg.

Belle 25-08-2004 12:47

ehbo doos, pijnstillers, kalmeringsmiddelen (op recept) diareeremmers, laxeermiddelen, betadine, muggenmelk, pompje om gif uit te zuigen, en verder koop ik het daar wel, spul voor mn rug is in de USA makkelijker verkrijgbaar en werkt veel beter dan hier. Ik ga dan ook altijd met een hele lading terug ;)

Nijn* 25-08-2004 17:09

Prikweg, neusspray, asprientjes, laxeermiddelen, muggenmelk, verder wat medicijnen voor astma e.d en gewoon het ehbo-kistje met verband, jodium etc.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.