![]() |
H3O en OH
Waarom geleiden deze ionen de stoom beter dan andere ionen?
|
Doen ze dat wel??
Volgens mij geleiden zouten een stuk beter en hoe meer ionen er zijn hoe beter het geleidt. Groetjes Ben(die het onlogisch acht dat H3O en OH betere geleiders zijn http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je meer geladen deeltjes hebt, dat dan de stroom beter geleidt wordt (is logisch). Er is H30+ of OH- in de oplossing aanwezig waarmee waarschijnlijk een sterk zuur/sterke base bedoeld wordt (de stof valt dan helemaal uiteen in ionen, een aflopende reactie), er is dan veel H30+ en OH- aanwezig dus zal er betere geleiding zijn.... ik weet het, het klinkt erg zwaar klote, maar dit is het enige wat ik ervan kan maken
|
Citaat:
De vraag is ik citeer: "Geef een verklaring voor het FEIT dat H3O+ en OH- zoveel beter de stroom geleiden als andere ionen." [Dit bericht is aangepast door mayonaise (02-04-2002).] |
Ik denk dat die deeltjes het extra elektron "graag" kwijt willen, en dat dit elektron dus snel van ion naar ion overspringt.
|
deze ionen geleiden beter omdat ze zich in water bevinden, en behalve dat er elektronen overgedragen worden worden er ook geladen deeltjes overgedragen volgens deze reacties
H3O + H2O -> H2O + H3O OH + H2O -> H2O + OH nu denk je natuurlijk, je stopt erin wat eruit komt, ja dat klopt, maar de lading verplaatst hierdoor wel, daarom geleiden deze ionen beter |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In allerhande solventen. Vb. alcoholen, esters, ethers, aromaten, ... |
Citaat:
|
Citaat:
Groetjes Ben(die scheikunde toch wel de meest saaie exacte vak vind http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Da King zegt
Citaat:
H3O + H2O -> H2O + H3O OH + H2O -> H2O + OH |
Citaat:
(ok behalve orbitaaltheorieën enzooi, maar daar gaat het hier niet om) OH- en H3O+ zijn geen geleiders, ze splitsen andere atomen gewoon (oplosmiddel water) in geleidende kat/an-ionen |
Citaat:
Het spreekt zo weinig tot de verbeelding dan natuurkunde en wiskunde is gewoon leuker nog....analyse etc. En biologie is ook erg interessant om te weten hoe de natuur en al het leven in mekaar zit. Groetjes Ben(die nu aan het lezen is in een boek over de mogelijkheid van buitenaards leven :) |
Citaat:
eva (die die geologie natuurlijk het graafste vak vindt, ook al is het dan ni helemaal exact :) |
Citaat:
Groetjes Ben(die geologie op zich best interessant vind, en er eens wat boeken over zal gaan kopen, naast zijn collectie van al 75 boeken :) |
Citaat:
eva (die volgende week steentjes gaat kappen in luxemburg :D ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |