![]() |
novib straat leden werfster
heee, ik ga komende dinsdag solliciteren bij de novib als stratledenwerfster, 1 dag per week (van 11:00 tot 18:00) en dat voor €9 per uur....
Nu wou ik vragen: iemand ervaring met dit werk, is het leuk werk, naja brand maar los. |
mwah ervaring. Niet letterlijk voor novib gewerkt maar wel ervaring met mensen iets proberen aan te smeren op straat. en het is echt KLOTEwerk. Dat kan ik je zo vertellen. De hele dag aardig zijn tegen mensen die niet aardig terug zijn omdat ze er helemaal gestoord van worden dat ze steeds lastig gevallen worden. Je staat de hele dag op je benen. De hele dag moet je het zelfde verhaal vertellen aan ongeinteresseerde mensen. God ja, je moet ervan houden....
|
je bent dan iig niet populair bij het winkeld publiek wat je moet proberen te strikken
|
Citaat:
in utrecht lijken het soms wel kakkerlakken, worden er steeds meer. En sommige zijn zooooooooooooooooooooooooo irritant! Mag ik je wat vragen? - Nou als het snel kan.... Hoe oud ben je? - 17, (als je 18 zegt hang je ;) ) ik geloof je niet, mag ik je id zien na dat te hebben meegemaakt mijd ik dat volkje.... :) |
Citaat:
|
eeehm nou
via www.amnesty.nl ik wou eerst voor amnesty en toen had ik daarnaartoe gebeld, kreeg ik telefoonnummers van het bedrijf dat voor iedereen strikt (dus onder andere ook voor novib, en die wouden mij ookwel voor novib hebben) 0756405560 is het telnr |
Is het via DDF? daar heb ik ook even gewerkt. Ik vond het wel leuk maar dat kwam ook omdat ik hele leuke collega's had en ik vond het werk ook best leuk.
Alleen heb ik gehoord dat er bij Novib een hoop kneuzen werken. (ik werkte voor het Aids fonds) Ze zijn trouwens wel erg streng, als je je target niet haalt in je proeftijd en gemiddelde iets te laag wordt je eruit geooid. Je verdient wel volop veel, je komt in de meest rare uithoeken van nederland en de werktijden zijn (als je niet te ver hoeft te reizen) best relaxt. |
het is idd DDF
www.ddfundraising.nl |
wel raar, kunnen ze daar geen vrijwilligers voor krijgen?
|
Citaat:
bij. hoeveel mensen moeten lid geworden zijn als jij daar een dag staat? |
sago kijken werkt goed om van ze af te komen :D :D :D :D :evil: :evil:
|
Citaat:
Het target is 6 mensen per dag. Ik werk voor DDF, werf voor Amnesty International. Het is leuk, leuke collega's, lekkere werktijden, afwisselend, verdient lekker. Alleen ben ik bang dat ik m'n proeftijd niet door kom :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal dus nooit lid worden van zoiets op deze manier. Ten eerste omdat ik niks koop op straat maar nu dus ook omdat het niet klopt dat als ik novib steun met 25 euro er daar al 9 euro ofzo gaat naar degene die het promoot...
|
Citaat:
Beetje naief dat je denkt dat zo'n organisatie zou kunnen draaien op alleen vrijwilligers. Er werken trouwens ook nog een hele hoop vrijwilligers voor Amnesty hoor. Geldt trouwens voor zo'n beetje alle grote liefdadigheidsorganisaties als Novib, WNF, Kankerstichting, noem het op. |
Citaat:
|
Amnesty heeft bijvoorbeeld een jaarrekening online staan, daarin kan je precies kijken wat er met het geld gebeurt is in 2003
Novib heeft het overigens ook een jaarverslaghier |
Citaat:
deze is wel heel erg gepopulariseerd |
Ik werk zelf ook voor zo'n organisatie, maar dan voor Streetwise. Ik verdien 6 euro per uur (bruto) en als je een hogere score haalt over langere tijd ga je 7 euro p. uur verdienen en zo dus steeds meer.
Ook krijg je 1,50 bonus per persoon die jij binnenhaalt als donateur. Ik moet 2 mensen per uur binnen halen (wat ik toch wel veel vind en ook niet altijd haal, maa r als je dan volgende keer weer meer haalt kan je dat opheffen) |
Citaat:
Jongeren die zoiets op straat aangaan die worden gewoon overgehaald door die mooie jongen/dame die het promoot |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |