![]() |
Zon(der)dag
Een verloren dag
Leegte overal Ooit bepaald Door wie? Door niemand Een leeg geloof Zegt lege dagen toe Aan lege goden ooit Ooit bestaan en ooit geleeft In een land hier ver vandaan En toch zo dicht bij jou In je hart en in je hoofd Als je maar gelooft Op die verloren dag Uitgeput na uitgeput Na een doorleefde week Of na een loze dag En alles is dan dicht Iedereen heeft vrij Arbeidersbestaan Of een godendaad? Ik geloof het niet Ik geloof mezelf Ik geloof in jou Ik geloof in mij Geloof jij mij dan ook? Strijdend voor de vrijheid Op deze loze dag Is er ergens ook maar iets Wat mijn leegte vult? Waar o waar? ------------------------ Verbeter even de spelfouten.....ik heb alle rosé op dus ik ben uitgeteld....ben wars van taalpuriteiten enzo...blabla haha:) Ik mis de ogen met zon en de zon in mijn ogen even weg achter een wolkje Keane speelt goed, goeie band, leuk, leuker, leukst.....of niet jij kleine?:) Maar waar haal ik zondag rosé....in Eindhoven Dank u! Tataa! Ps: Leuk dicht over de meest onwijs loze dag van de week? |
Hmm, nee. Ik vind hem een beetje saai, mis het mooie taalgebruik wat er vaak wel in zit bij jou.
|
Ik had moeite om 'm helemala af te lezen, ik vind 't onduidelijk en dus gewoon wat saai..
|
2e strofe: geleefd met een d :D
sluit me aan bij lovetears commentaar |
Ik ben er op tegen om leuke, interessante, ontroerende,passionele,geromantiiseerde en spellingscorrecte gedichten te schrijven over onderwerpen waar ik me totaal niet voor interesseer...
Hij was inderdaad saai, slecht voor mijn doen en daar ben ik trots op...Nu nog wachten op de bundel: "Buitengewoon Kut"...komt eind dit jaar uit, wat zeg ik! Morgen! :) Tataa! Ps: Binnenkort verwacht: "Lieve zoentjes aan de ijssel (of een andere rivier ,maar wel met jou) ", dat wordt me er eentje zeg ik je! :rolleyes: |
Oh ja je kan rosé kopen op t station maar heb het op ijsbergsla gehouden...
Tataa! |
Op welke station???
rose rose rose rose..... (klapt in haar handjes ala sherman sherman sherman sherman...) |
tja, fuck spelfouten, als de intentie bovenaan staat.
en dat is hierbij. bij deze: klasse. Een leeg geloof Zegt lege dagen toe Aan lege goden ooit Ooit bestaan en ooit geleeft In een land hier ver vandaan En toch zo dicht bij jou In je hart en in je hoofd Als je maar gelooft En alles is dan dicht Iedereen heeft vrij Ik geloof het niet Ik geloof mezelf deze zinnen vind ik fenomenaal (overdreven misschien? fuck it vandaag, het is maandag). goed. het heeft gevoel, en het heeft hoop en vrijheid in een. |
Mmm de inhoud van dit gedicht spreekt me niet zo aan en zegt me nix. Ook leest het niet zo lekker. Maarja. :)
|
Het gevoel komt wel op me over, ik vind het hier en daar zelfs wat mythisch aandoen. Ik mis het concrete een beetje, maar het gevoel in dit gedicht spreekt me wel aan; je laat wat meer van je gevoel zien dan 'normaal', heb ik het idee :).
Verder zit het vol met tegenstellingen, afwegingen en twist; ik vind het echt een gedicht dat geschreven is om alles even kwijt te kunnen. |
Pfff ik ben alles kwijt idd, het kostte me ongeveer:
2,5 liter bloed 7,5 liter zweet 4,6 liter traan en 7 kilo leverworst Jep, inpakken, bonnetje erbij, hier met die tas, flikker op met je zegels, nee geen bonuskaart en al helemaal geen airmiles, ook geen kutpoppetjes die schijnen te lijken op die miljonairs van de televisie....gewoon mijn spulletjes geven, kom maar hier..... HEBBES! En nu is het rennen geblazen, door die kloteschuifdeuren, de straat op, langs die irritante muzikant die geld vraagt. En waarom? Niemand weet het! Is er genoeg tas om mijn spulletjes te vervoeren? Het plastic piept en kraakt, het scheurt half en misschien wel iets van drie kwart. De Bermuda onder de scheur is t nu, ik ren, ik ren....Waar is hier de uitgang? Nog 30 meter. Auto's op de stoep, biobakken, kinderen, kinderen uit bijstandsgezinnen, kinderen die zichzelf jeugddelinquentjes mogen noemen, kinderen zonder papa, kinderen met papa maar waar? Allemaal aan de kant, ik moet schrijven, ik ren, ik ren....de sleutel......waar? links, achter? Nee rechts, rechts zit de sleutel...Ruik ik angst? Nee, niet van mij....de rest heeft angst...wat? Waar? Achter mij? Ga weg! Mensen kijken naar mij, ik voel het! Klotesleutel in het slot, deur open....Kamertje links in snel! NU...... Ik ga zitten, scherm aan en ik schrijf.... Pfffffff en de letters staan er....ze dansen! Enfin....wat een mytische dinsdag dan maar weer ;) Tataa! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59. |