![]() |
Limburg, 3landenpunt
Allow mensen,
ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Limburg en dat is egt niet zo saai als t lijkt. We zaten vlakbij t 3landenpunt dus je er werden tig talen gesproken ofsow; Nederlands, Duits, Frans, Limburgs dialect, Limburgs/Frans dialect, Limburgs/Duits dialect, Limburgs/Nederlands dialect ( niet te volgen! :s ), en daar sta je dan als Nederlander... :rolleyes: Maarja, als jij ook in Limburg bent geweest zeg dan ff in welke plaats... das leuk... Owja, ik zat in Epen, op camping t Zinkviooltje (Stinkriooltje haha, nej geintjuh) DeDuif |
Europa. ->
|
Egt waar? Ik ben op zo'n punt geweest met zo'n paal in de grond met NL, B en D, maar ik zag ook n weg in Vaals en die heette Viergrenzenweg... Ik snapte t al niet :s
|
ik ben in limburg geweest!
(duh ik woon er :p ) haha ik ben ook al eens naar het 4 landen punt geweest...vond het eigenijk best saai,,meer iets voor kleine kinderen zeg maar met die speeltuintjes enzo... :p maarja,pff uhm ben op zoveel plaatsen in limburg geweest...maar vooral in maastricht,daar ben ik elke dag :p ;) |
Citaat:
Ontoppic: Ik ben deze vakantie naar Epen geweest, 3 dagen - op doorreis - en dat was wel leuk. Naar 't Zinkviooltje ben ik afgelopen Mei-vakantie geweest met schoolkamp, toen was d'r echt niets aan (n). |
Ja ik ben ook in Maastricht geweest, maaruh... ik kon nergens een PIN-automaat vinden... :s
Owja en voor de rest vint ik t leuk dat al die straatnamen ook in t dialect op de bordjes staan. Adië |
En nej, t Zinkviooltje is niet veel bijzonders, maar als je op t hoogste punt gaat staan met je fiets dan kan je zonder te trappen in 1 keer naar de Geul (dat riviertje dus) rijden (of er IN rijden :p )
Niet dat je daar n vakantie mee kan vullen maarja er was voor de rest in de omgeving n hoop te doen (Valkenier, Steinerbos, Spa, Aachen) |
mja ik woon in Maastricht :p ben er wel s geweest, maar echt speciaal is t voor mij niet qua natuur e.d.
|
Citaat:
Ik ben half-limburgs, en ik dacht altijd dat het een drielandenpunt was. Ik heb op die site gekeken, en het was inderdaad ooit een vierlandenpunt. Jij zegt echter dat het een vierlandenpunt is. Jouw link zegt het volgende: Ruim honderd jaar lang heeft Neutraal Moresnet bestaan. Het lag in de vorm van een taartpunt ten zuiden van het huidige drielandenpunt bij Vaals. Dank u. ontopic: Limburg is mooi! Ik kan het me niet als vakantiebestemming voorstellen...maar ja, dat heb je als je daar familie hebt :p |
Ik woon in Limburg zelfs. :p
In Maastricht, de gezelligste stad van Nederland. ;) |
ik ben er best vaak geweest, maar erg boeiend is het er niet.. alleen die klim al :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuke nickname, doet me denken aan een goed trance nummer van een paar jaar geleden. :cool: [/offtopicmode uit] |
Ik kom net terug uit Limburg
Schin op Geul om precies te zijn Dat was echt al de 6e of 7e keer ofzo maar het blijft leuk:) |
Citaat:
|
Ja ik Schin op Geul ben ik ook geweest, daar was zo'n markt :D , ennuh, Limburg mag dan misschien niet veel bijzonders zijn, 't is altijd beter dan het uitzicht wat ik nu heb in de randstad: Een appartementencomplex voor 55+'ers, een rijtje huizen met rood/oranje dakpannen, 2 superhoge bomen en verder nix :( ik krijg opeens het stille verlangen om weer naar school te gaan
*gaat in een hoekje zitten tot het stille verlangen is verdwenen* |
Citaat:
|
Citaat:
|
We hebben een vakantiehuisje in Hoog-Vaals, ben ik afgelopen mei ofzo nog geweest. En ook naar het drielandenpunt. En in het doolhof, waar ik na een tijdje best wel chagrijnig werd, :o .
|
2 jaar terug was ik naar valkenburg (den driesch) toch :D
en zijn we via maatricht naar belgie gevaren..... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |