Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Security] Norton internet Security (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=926476)

^Rambo^ 14-08-2004 14:20

Norton internet Security

heej,

Ik heb even de volgende vraag.

Ik draai Norton Internet Security maar nu start dit programma zich zelf niet.

Ik moet als eerst inloggen als beheerder en vanuit daar het programma inschakelen... maar het is de bedoeling dat als een andere gebruiker inlogt op deze pc dat internet security zichzelf automatisch opstart.

Ik weet dat het een simpele druk op de knop is maar in de handleiding heb ik niets kunnen vinden daarover kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

freyk 14-08-2004 14:39

Nou,..je kan dit op twee manieren doen.

Manier 1:
Maak een snelkoppeling naar internet security en stop deze in je map opstarten. start -> programma's -> opstarten (startup is ook goed)

Manier 2:
Een sleutel toevoegen in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Met daar als waarde, de verwijzing naar internet security.

Maar ik zou toch Internet security weg doen.
Want daarvoor heb je vele betere alternatieven.

Norton Internet security bevat:
  • Norton Personal Firewall -> Zone Alarm
  • Norton Antivirus -> jezelf (en een online virusscanner)
  • Norton Privacy Control -> spywareblaster, adaware en spybot s&d en natuurlijk mozilla firefox
  • Norton AntiSpam -> Zijn vele betere programma's voor.
  • Parental Control -> ik neem aan dat dit niet nodig is

M@rco 14-08-2004 14:43

Citaat:

freyk schreef op 14-08-2004 @ 15:39 :
Zone Alarm
Alsjeblieft zeg... ZoneAlarm is toch wel het grootste stuk troep dat ooit gemaakt is. (n)

Je ziet zo ontzettend vaak dat mensen problemen hebben met hun internetverbinding; dan verwijderen ze ZoneAlarm en dan is het probleem ineens weg. Typisch.

^Rambo^ 14-08-2004 14:45

ik begrijp dat er betere alternatieven zijn maar ik heb toch gekozen voor deze.. met name omdat ik dan bepaalde sites kan blokken.

Maar ik ga het proberen ik denk alleen niet dat het lukt.. want internet security moet zich zelf niet openen het moet alleen ingeschakeld worden

^Rambo^ 14-08-2004 14:46

Citaat:

M@rco schreef op 14-08-2004 @ 15:43 :
Alsjeblieft zeg... ZoneAlarm is toch wel het grootste stuk troep dat ooit gemaakt is. (n)

Je ziet zo ontzettend vaak dat mensen problemen hebben met hun internetverbinding; dan verwijderen ze ZoneAlarm en dan is het probleem ineens weg. Typisch.

Ik heb dat inderdaad ook vaak gehoord.

Er bestaan wel een aantal updates om dat probleem te verhelpen volgens mij

freyk 14-08-2004 15:03

Citaat:

M@rco schreef op 14-08-2004 @ 15:43 :
Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Maar het is net zoals bij iedere firewall: je moet hem gewoon goed instellen om goed er mee te kunnen werken.

En voor de leken onder ons heeft za ook een handleiding.
Deze word meteen met de firewall mee geinstalleert.

M@rco 14-08-2004 15:07

Het heeft niet eens iets met instellen te maken... laatst hoorde ik nog van iemand die ZA had geinstalleerd, het had uitgeschakeld omdat ie de ingebouwde firewall van Windows wilde proberen, maar na 10 minuten kon hij ineens geen sites meer bekijken. ZA verwijderd en weg was het probleem...

Nou ja, ik raak het iig met geen vinger aan. Mede door dat soort verhalen :)

freyk 14-08-2004 15:10

Citaat:

M@rco schreef op 14-08-2004 @ 16:07 :
Het heeft niet eens iets met instellen te maken... laatst hoorde ik nog van iemand die ZA had geinstalleerd, het had uitgeschakeld omdat ie de ingebouwde firewall van Windows wilde proberen, maar na 10 minuten kon hij ineens geen sites meer bekijken. ZA verwijderd en weg was het probleem...

Nou ja, ik raak het iig met geen vinger aan. :)

Welke prutser vertrouwd nou de xp firewall??
Ennuh dan had die gast maar ff internet opties van za (zoals webfiltering) uit moeten zetten.

Ok, dat is het enige vervelende bij zonealarm.
Er zitten opties bij (die standaard aan staan) die niemand gebruikt.

M@rco 14-08-2004 18:00

De XP firewall in SP2 is anders prima ;)

^Rambo^ 16-08-2004 18:48

wel leuk al die informatie over verschillende firewalls.. maar ik ben nog niets verder. Internet Security schakelt zichzelf nog niet automatisch in.

T_ID 16-08-2004 20:42

Citaat:

Norton Internet security bevat:
  • Norton Personal Firewall -> Zone Alarm
  • Norton Antivirus -> jezelf (en een online virusscanner)
[/B]

zonealarm werd door zowel de Chip als de de PCM zwaar afgekraakt in een test met andere (betaalde en niet betaalde) firewalls.

ook zijn er virussen die je niet zomaar met de hand kan stoppen (kazaa virussen bijv)

ik denk trouwens ook niet dat een onbetaalde online virusscan even goed ge-update kan worden gehouden als de virusscanner van een bedrijf wat miljoenen investeerd in onderzoek en analyze van nieuwe virussen, opletten voor nieuwe bedreigingen, etc.

freyk 16-08-2004 22:02

Citaat:

T_ID schreef op 16-08-2004 @ 21:42 :
ook zijn er virussen die je niet zomaar met de hand kan stoppen (kazaa virussen bijv)
Bull shit.
Deze virusen kun je beter handmatig laten stoppen.
Want een virusscanner verwijdert/stopt de virus via een script, die dus niet denkt maar doet.

Citaat:

T_ID schreef op 16-08-2004 @ 21:42 :
ik denk trouwens ook niet dat een onbetaalde online virusscan even goed ge-update kan worden gehouden als de virusscanner van een bedrijf wat miljoenen investeerd in onderzoek en analyze van nieuwe virussen, opletten voor nieuwe bedreigingen, etc.
Tja, maar dan heb je gelukkig die online hoe-verwijder-ik-de-virus-handleidingen.

Ik gebruik alleen een virusscanner om te checken óf ik een virus heb, de rest doe ik zelf.

^Rambo^ 16-08-2004 23:19

ik stel de vraag nog eens misschien open ik daarnaast wel de grote topic over firewalls..

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat Internet Security zich automatisch inschakeld (dus niet automatisch opent want daar schiet ik niets mee op)

trouwens even off topic...

Als ZoneAlarm zo goed is waarom maken bedrijven er dan geen gebruik van.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je Zone Alarm niet kan vergelijken met Internet Security of ISA van MS. De laatst twee genoemden investeren miljoenen per jaar om er achter te komen hoe virussen werken hoe ze verspreiden en hoe ze die in een vroeg stadium kunnen ontmaskeren en een antivirus daar voor kunnen maken.. dat kan je niet vergelijken met een bedrijf die gratis software verspreid

freyk 17-08-2004 10:16

Citaat:

^Rambo^ schreef op 17-08-2004 @ 00:19 :
ik stel de vraag nog eens misschien open ik daarnaast wel de grote topic over firewalls..
Dat noemt men een hier een centrale topic, en daarvoor zijn regels voor.

Citaat:

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat Internet Security zich automatisch inschakeld (dus niet automatisch opent want daar schiet ik niets mee op)
Ik vat je ff niet :s

Citaat:

Als ZoneAlarm zo goed is waarom maken bedrijven er dan geen gebruik van.
Het is ook voor persoonlijk gebruik.

Citaat:

Ik ben het er helemaal mee eens dat je Zone Alarm niet kan vergelijken met Internet Security of ISA van MS. De laatst twee genoemden investeren miljoenen per jaar om er achter te komen hoe virussen werken hoe ze verspreiden en hoe ze die in een vroeg stadium kunnen ontmaskeren en een antivirus daar voor kunnen maken.. dat kan je niet vergelijken met een bedrijf die gratis software verspreid
Zonealarm is voor persoonlijk gebruik, de andere twee zijn speciaal voor bedrijven gemaakt.
Ook zijn de beide programma geadvanceerde/moeilijker voor leken.

^Rambo^ 17-08-2004 11:23

Ik zal het proberen uit te leggen.

Wanneer je Windows XP opstart dan staat er in je taakbalk een icoon van Internet Security met een rode kruis doorheen.. Dan is de status uitgeschakeld..

Ik moet dus als beheerder inloggen en Norton Internet Security inschakelen.

Inschakelen doe je door met je rechter muis knop op het icoon te drukken en dan op inschakelen te drukken.

Mijn probleem is dat deze pc straks naar een bedrijfje gaat en diegene die er mee gaat werken geen beheerder is.. Dus als de pc start moet Internet Security zichzelf automatisch inschakelen.

freyk 17-08-2004 11:37

Citaat:

^Rambo^ schreef op 17-08-2004 @ 12:23 :
Mijn probleem is dat deze pc straks naar een bedrijfje gaat en diegene die er mee gaat werken geen beheerder is.. Dus als de pc start moet Internet Security zichzelf automatisch inschakelen.
Als het voor een bedrijfje is en er maar één persoon er mee moet werken, is het verstandig om het ook een beheerders account mee te geven.
Of je moet eens kijken bij de instellingen van de firewall.

^Rambo^ 17-08-2004 15:09

Citaat:

freyk schreef op 17-08-2004 @ 12:37 :
Als het voor een bedrijfje is en er maar één persoon er mee moet werken, is het verstandig om het ook een beheerders account mee te geven.
Of je moet eens kijken bij de instellingen van de firewall.

Hij mag juist geen beheerder worden die blijf ik namelijk..

Hij is gebruiker die verder geen rechten heeft, hij kan dus niet Internet Security laten inschakelen dat moet gewoon automatisch gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.