![]() |
Telefoon in studentenhuis...
Weten jullie hoe je dat het best kan regelen?
Met een soort tikken machine der achter ofzo hoorde ik van een vriend :confused: :) |
Een gespecificeerde rekening opvragen en dan per persoon bekijken wie je gebeld hebt en hoe lang. Moet je wel een beetje eerlijke huisgenoten hebben, natuurlijk.
|
Of gewoon met je mobiel bellen.
|
Gespecificeerde rekening en iedereen laten opschrijven wanneer hij/zij waarheen heeft gebeld. Tele2 en Scarlett bieden een gratis gespecificeerde rekening aan.
|
Citaat:
|
Gewoon een papiertje naast de telefoon op de muur prikken waar iedereen opschrijft naar welk nummer (mobiel, vast lokaal, vast interlokaal) hij of zij heeft gebeld en voor hoelang. Zelfde manier als hoe je het aantal verdwenen biertjes uit de ijskast bijhoudt.
|
Tikkenapparaat bestaat volgens mij niet meer. Mijn ervaring is dat er altijd gerotzooid wordt met een gezamenlijke telefoon.
Vroeger was er wel zo'n maatschappij waarbij iedereen een eigen code had die je dan moest intoetsen voor je ging bellen, ik dacht bij OneTel, maar weet het niet helemaal zeker. |
Gespecificeerde rekening aanvragen, dan mensen aan laten strepen welk nummer van 'hen' is (alsin; welke nummers op de lijst zij hebben gebeld). Uitrekenen, abonnement-geld verdelen en klaar. (Maar je kan vaak ook vrij voordelig een aantal aansluitingen nemen met ieder een eigen nummer en dus ook ieder een eigen rekening, dan heb je de telefoon fijn op je kamer.)
Of je belt natuurlijk met je mobiel. |
Hoe wij het deden (vond ik zelf wel handig)
1 belt via tele2 1 via onetel 1 via kpn en degene die haast nooit de vaste tel gebruikte schreef het op als hij dat toch deed. Bij kpn gespecificeerde rekening omdat je sommige nummers niet met tele2 ed kan bellen en die anders op rekening van de kpn-beller zouden komen. Kwart van abonnementskosten + wat je bij kpn hebt gebeld voor de kpn rekening, van tele2 krijg je een aparte rekening voor die belkosten. Wel zorgen dat je niet automatisch via zo'n provider gaat bellen want dan heb je er nog niks aan. Nu ik het zo opschrijf klinkt het heel ingewikkeld, maar wij vonden het erg handig. |
Gewoon ISDN nemen... heb je 4 lijnen
|
Vriend van mij belt gewoon via zijn mobiel en heeft geen telefoonaansluiting op zijn kamer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Valt dus wel mee. |
Ik heb in mn toekomstige studentenhuisje geen vaste aansluiting, dus ik moet alles wel met mobiel doen.
|
Ik kan in mijn toekomstige studentenhuis alleen gebeld worden op de vaste telefoon, ik kan zelf niet bellen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |