![]() |
Moet jij thuis kostgeld betalen?
Zo ja, wat vind je daarvan? Zo nee, wat vind je daarvan?
Ik moet het niet, maar ik doe 't wel. :) |
nee.
en dat vind ik vrij normaal. |
Nee. En dat vind ik best logisch. Ik ben een arme student. Als ik over drie jaar nog thuis woon dan denk ik er wel over.
|
Citaat:
|
hm ligt eraan op welke leeftijd. op je 18e bijvoorbeeld vind ik een beetje vroeg. maar op je 24e ofzo, als je zelf werkt en je woont nog thuis vind ik het wel vrij normaal.
|
Citaat:
|
Nee, dat vinden mijn ouders nog niet nodig.
|
Ja, ik woon nu nog thuis, ga in september op kamers en moet mijn alimentatie die ik krijg van mijn vader afdragen aan mijn moeder als kostgeld.
|
Citaat:
|
nee. ze hebben er zelf voor gekozen mij op de wereld te zetten
|
Citaat:
|
nee... ik krijg zelfs geld van mijn ouders :)
|
Toen ik een vaste baan kreeg ben ik kostgeld gaan betalen. Toentertijd zo'n 150,- euro.
|
per maand?
|
Nee, want anders was ik al lang weg geweest.
Kostgeld vind ik niet een 'normaal' iets, eerlijk gezegd. |
Citaat:
|
Nee.
|
Citaat:
|
Daarom.
|
nee... ik krijg zelfs (redelijk veel) geld van mijn ouders :)
|
Zijn bananen krom. :o
Edit. Methuus. Damn, even van postplaats wisselen? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
tja, nu zit je met de gebakken peren
|
toen ik voltijd werkte moest ik dat wel een paar maanden daarna is t afgeschaft, ik betaal nu alleen boodschappen(alhoewel ons mam t daar niet mee eens is, de wil dat ik daarmee stop) maar ik vind t niet meer dan normaal dat je wat bijlegt
|
Nee, sterker nog: de enige inkomsten die ik heb krijg ik van mijn ouders (en mijn opa).
Als ik nou al zou werken, dan zou ik het niet meer dan normaal vinden, maar zolang ik nog niet werk. |
Ja.
Maar ik doe het niet :) Ik heb een hongerloontje, ik heb al geen geld om een opleiding te volgen en ik ga toch over... nu inmiddels 1 dag :D het huis uit, dus ik vond het onnodig. Ik vind het al triest zat dat ik dankzij de bijstand-status van mijn moeder nooit een diploma in mijn handen zal hebben. Dit is totaal offtopic, maar ik dacht ik ondersteun mijn antwoord even ;) |
Nee, ik hoef thuis geen kostgeld te betalen.
|
Nee.
Maar als ik komend schooljaar ga werken ipv een vervolgopleiding te volgen wel. aangezien ze dan geen kinderbijslag meer krijgen en ook een studifinanciering, en ze het extra geld wel nodig hebben. |
Nog niet, zolang ik 17 ben, word ik nog gespaard van nare dingen als kostgeld.
Maar de pret zal snel voorbij zijn. |
Nee, gelukkig niet. M'n ouders hebben het niet dermate slecht dat mijn boodschappen te duur worden voor hen. En zolang dat nog niet het geval is vinden ze dat hun kinderen geen kostgeld hoeven te betalen.
|
Nee, dat hoef ik niet. Als ik een fulltime baan zou hebben zouden mijn ouders dat wel van me vragen en dan zou ik 't ook niet meer dan normaal vinden dat te betalen. Maar nu ik met m'n bijbaantje maar amper m'n studie betalen kan zullen ze dat niet van me vragen nee.
|
Ja.
Ik vind dat normaal. |
Nee, zou ik een full-time baan hebben zou ik dat wel moeten.
|
Citaat:
|
Nee, maar als ik nog jaren thuis zou wonen (wat dus mooi niet gaat gebeuren) zou ik het wel zo redelijk vinden.
|
ja,maar heb er geen moeite mee
|
Ja, ik betaal elke maand zo'n 950 Euro kostgeld.
|
Citaat:
|
Ik ben voor m'n 21e, 22e wel het huis uit denk ik.
En anders zou m'n moeder me alsnog geen geld vragen denk ik, maar dat zou ik dan wel betalen. :) Nu betaal ik logischerwijs geen kostgeld. Ben 16 he, vrij asociaal als je dat dan wel moet. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat bij mensen met een zeer grote familie of een zeer laag inkomen het soms wel nodig kan zijn. |
Citaat:
Verklaar je nader. |
Citaat:
|
Nu ik studeer niet, toen ik fulltime werkte wel.
|
Nee. Ik ben 16 en nog scholier, heb geen vaste baan, dus 't lijkt me logisch dat ik dan geen kostgeld betaal.
|
Citaat:
Hoewel ik alsnog wel aan een hoop lui een hekel heb, wat dat betreft ben ik niet erg sociaal nee. |
Citaat:
|
Als een bevooroordeelde mongool dingen uitkramen die je niet kunt onderbouwen is best gaaf, niks mis mee.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |