![]() |
Huur of koopboeken?
Ik heb in de 1e, 2e en 3e klas altijd boeken van school kunnen huren (boekenfonds), maar nu ik naar de 4e ga moest ik ze bij een boekhandel kopen/huren. Ik heb overal H(UREN) aangekruist maar ik heb allemaal koopboeken gekregen, en dat kost een hoop meer geld dan verwacht. Klasgenoten hebben hetzelfde probleem, en die zien zichzelf al aan het eind van het jaar op een boekenbeurs staan (dus niet). Wie heeft er ook een soortgelijk iets meegemaakt met zijn/haar schoolboeken?
|
Ik zou gewoon even naar de boekhandel opbellen en alles uitleggen. Als jij 'huurboeken' hebt aangekruist hoor je dat ook gewoon te krijgen. Zoek dus samen even naar een oplossing.
Overigens is het vaak goedkoper om te kopen als je boeken meer dan 1 jaar nodig hebt. |
Citaat:
|
Ik denk gewoon dat die smeerlappen van de boekwinkel alle huurboeken in de container geknikkerd hebben, want koopboeken zijn veel winstgevender :p maarja ik kijk wel wat ik doe, misschien organiseer ik wel n boycot tegen die boekhandel :evil:
|
Citaat:
-klaag ze aan zou ik zeggen-:P |
Citaat:
Zo kwam je dus op 2x 37% = 74% aan huurkosten in 2 jaar. Je kan een boek voor 40% terugverkopen (althans, bij ons). Dus als je een boek koopt voor 100% en terugverkoopt voor 40% heb je voor 60% gekocht. En als je huurt betaal je 74%. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag zo'n 50 / 60% van de nieuwprijs en krijg dus nog meer terug dan als ik het aan de firma terug verkoop. Die optie houd ik dus open voor de boeken die ik echt niet meer verkoop. En moeite? Ik vind het wel meevallen. Het verdient iig goed. |
ik heb huurboeken nu blijkt dat meer dan de helft eigendomsboeken is. ik had beter nieuwe kunnen kopen want dit is echt ragafval wat ik hier heb ontvangen :(
|
Ik heb huurboeken, altijd, en dat bevalt mij tot nu zeer goed.
|
Ik heb altijd huurboeken, bevalt me prima.
|
ALtijd huurboeken gehad, is altijd goed gegaan. Behalve dit jaar, toen kreeg ik een boek, waarvan ik had aangekruist dat ik die niet wilde hebben omdat ik hem al had. :s Naja, die gaat dus weer de verkoop in volgend jaar...
|
Op de middelbare school altijd alles gehuurd, nu (HBO) hou ik lekker alles en dus koop ik het. Het zijn vreselijk mooie boeken, kan er geen afstand van doen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |