![]() |
een triool in sibelius
Hoii
ik ben bezig met sibelius met een muziekstuk arrangeren, maar ik kom er niet uit om een triool te krijgen. Is er iemand die ff kan helpen? Haha, ik zit nu al een half uur te prutsen, maar ik kan het echt niet vinden :s, terwijl het me een paar maand geleden nog gelukt is :confused: alvast thanxx |
Geen idee. Ik gebruik Finale.
Zit er niet ergens een triool-pictogram of moet je een toolbar aanzetten waarin hij zit? En zoek anders even in de help file ofzo. Trouwens, ik dacht altijd dat Finale overdreven ingewikkeld was in contrast met Sibelius welke heel practisch en makkelijk zou zijn. |
finale heeft een triolenknop alsgoedis.
|
had ik toch maar gitaarles genomen :( :rolleyes:
|
Was je moeder maar door haar baarmoeder gespiest door een staak met een rottende darm erop terwijl je als klein foetusje aan het proberen was om je elleboog te likken.
:( :rolleyes: |
Finale heeft zowel ene tuplet als een triplet knop. Alleen heet de tuplet knop, 'Tuplet Tool' en de triplet knop 'Tuplet'.
Handig :) |
mjah opzicht wel logisch want je kan volgens mij zelf instellen welke verdeling er onder de tuplet knop zit (standaard dus een triool)
maar dat weet ik niet zeker :) |
Jup.
|
haha ja hoe finale werkt weet ik wel hoor :p haha, ken dat programma wel, maar vind Sibelius in het gebruik veel makkelijker ja, Finale is zo omslachtig. Ik kan alleen die triool dus niet vinden :s Iemand??
|
Uuh, kun je niet die triool in finale maken, dan opslaan als bestandstype dat Sibelius(dat is er toch wel hoop ik) ook kan openen en dan de triool erin copy&pasten.
(ja ik doe erg m'n best :p ) |
zoek anders in de help op triplets en/of subdivisions
|
Citaat:
|
Je slaat de spijker op de spreekwoordelijke kop.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |