![]() |
Films Eerste Wereldoorlog
Ik weet niet zeker of dit topic eigenlijk hier moet of bij het huiswerkforum onder 'Maatschappelijke vakken.' :s
Maar, ik zou graag eens goede films over de Eerste Wereldoorlog willen zien. Er zijn zát films over de Tweede Wereldoorlog, zoals bijvoorbeeld "Schindler's List" en "Saving Private Ryan", maar ik ben eigenlijk nog nooit films over WO I tegengekomen. :| Zoeken op Google levert ook niet veel op, en bij Amazon hebben ze blijkbaar alleen documentaire DVD's over WO I. :s Wie kent een paar goede films over WO I, die de hardheid, meedogenloosheid en verschrikkingen van die oorlog goed weergeeft? Alvast hartelijk bedankt! :) (y) |
De enige films over WO I die mij zo gauw te binnen schieten zijn Lawrence of Arabia en The Lost Battalion.
Kijk anders hier even tussen: http://www.imdb.com/List?tv=on&&keyw...heading=19;wwi |
"All quiet on the western front" naar een boek, waarin men wel durfde te schrijven dat het slecht was aan het front, dus die film zal dat waarschijnlijk ook wel laten zien, neem ik aan.
|
All Quiet On The Western Front
Paths Of Glory La Grande Illusion |
Citaat:
Duitse titel: "Im Westen Nichts Neues" |
Citaat:
|
Paths of Glory van stanley kubrick (y)
|
Citaat:
|
Bedankt iedereen! (y) Deze films gaan op mijn lijstje van 'films die ik absoluut moet zien.' ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |