![]() |
hoeveel stufie krijg jij? en ben je daarmee eens?
Ik krijg 74 euro stufie in de maand, ben wel thuis wonend....
ik vind het nogal weinig....want nu ik geen bijbaantje heb en sowieso nie veel bij kan verdienen want ik moet ook studeren....vind ik 74 TE WEINIG!!! gelukkig heb ik lieve ouders en betalen die mijn opleiding enzo..anders had ik de hele vakantie fulltime kunnen gaan werken...! en geen vakantie gehad.... hoeveel stufie krijg jij? |
74 Euro. Het is inderdaad niet veel; zeker als je alles zelf moet betalen is het verrekte weinig.
Echter, het zou dan misschien wel wat omhoog kunnen, maar ik vind dat studenten gestimuleerd moeten worden om werk van hun studie te maken. Met andere woorden: niet zoals het vroeger was de eeuwige student kunnen uithangen met een overheid die het toch wel betaalt. Het moet daarom ook weer niet te veel zijn in mijn ogen. |
209 euro, uitwonend.
Ik kan er nog niet eens mijn huur van betalen :|. Maar met hulp van m'n ouders mag ik niet klagen. |
74 euro nogwat.... en daar red ik het niet mee, dus vrees dat ik wel wat moet gaan bijlenen... even kijken hoe alles loopt..
|
Ik krijg 220 euro (basisbeurs uitwonend), ik vind het niet echt veel omdat ik geen aanvullende beurs krijg. Mijn huur alleen is al 225 euro.
|
270 uitwonend, ach wel goed zo en ik werk ook nog en vanaf komend jaar leen ik iets bij, en nog geld van mn ouders dus opzich ga ik t wel redden denk ik.
|
(220 uitwonend tegenover 74 thuiswonend, dan zit je thuiswonend dus veel rianter, aangenomen dat je geen kostgeld moet betalen)
Ik ben uitwonend en krijg dus 220, hier kan ik mijn huur plus wat vaste dingen zoals telefoonrekening en krant van betalen, collegegeld betalen mijn ouders en van hen krijg ik ook nog een tegemoetkoming voor studieboeken. Voor de rest (van eten tot kleding en uitgaan) moet ik het dus bijverdienen. Iets meer uitwonende stufi lijkt mij wel reeel gezien de gemiddelde huurprijzen... |
true true.....maar sommige thuiswonende moeten ook alles zelf betalen he....het ligt aan de ouders en niet of je thuis woont of uit huis....mijn vriendinnen moeten alles betalen van de verzekering tot schoolboeken....
mijn ouders betalen mn school...en eten enzo...verder moet ik zelf boeken kopen en rommel die ik zelf wil...dus ik heb het nog goed...! |
Ik krijg per oktober de basisbeurs uitwonend en weet eigenlijk niet hoe veel dat is - moet de wijziging nog doorgeven aan de IB Groep -, sommigen zeggen €240, hier zie ik €220 staan en toen ik het na wilde zoeken €228 (http://80.69.65.57/smartsite.dws?id=51647, hoger onderwijs).
Het is dus iets tussen €220 en €240, wat klopt :)? Mijn huur bedraagt €250, collegegeld, boeken en andere studiebenodigdheden worden door m'n ouders betaald, vind het bedrag eigenlijk wel goed. |
Citaat:
|
mazzelpikken. Ik krijg maar 55,85 :s, jah wat ik ervan doe. Van alles. Bier kopen, cd's kopen en nog wel meer.
|
Citaat:
En jij doet vast MBO, dan krijg je minder :) Ik krijg 220 uitwonend, vind het niet erg veel maarja mijn ouders betalen bij en dat is ook de bedoeling bij de basisbeurs dacht ik.. |
Ik krijg ook 74 thuiswonend, straks wordt dat 228 uitwonend en dan wordt het wel krap. Gelukkig ben ik nu fulltime aan het werk (en zo erg is dat niet hoor destina) en kan ik daar weer een paar maanden van leven.
|
220 thuiswonend
|
74 thuiswonend, en ik ben er zeer blij mee. Go figure, in Nederland krijg je geld toe om te studeren. In andere landen verkopen ouders hele huizen om hun kinderen te laten studeren. We mogen niet zeuren.
|
74 is wel weinig, gezien ik vanaf november 90 krijg en dat is dus op middelbare school (vwo), thuiswonend..
|
ben ook wel blij met 220 op mbo
|
400-nog-wat uitwonend.
|
Citaat:
hangt ook beetje van je ouders af denk ik. zonder ouders wordt studeren een nog veel duurdere grap geloof ik... :s |
Citaat:
Ik krijg 228 euro (plus OV) oid, dat is ook bij mij nog niet eens m'n huur. Gelukkig woon ik niet alleen en werkt mijn man (:o). 't is niet echt een kwestie van het wel of niet eens zijn met het bedrag, denk ik...'k vind het wel flauw dat mensen met een aanvullende beurs soms meer krijgen dan mensen met ouders die (te)veel verdienen (en die geen of maar een kleine ouderlijke bijdrage kunnen/willen missen), maar goed, dat overleef ik ook wel weer. |
Citaat:
|
Citaat:
Al weet ik niet precies hoe hoog het collegegeld enz. daar is. |
Nederland heeft het hoogste collegegeld van Europa...
bron: http://asp.hsbrabant.nl/punt/nieuws.asp?id=1306 Maar, misschien hebben die landen geen stufi / ov :) |
ik krijg basis plus de hoogste aanvullende beurs :o en ik leen, dus ik kom uit op 500 per maand, inwoonend :o. Kan ik nu mooi van sparen voor als ik op kamers ga. Maar ik moet wel zelf ALLES betalen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog helemaal niks, ben ik ook wel mee eens, ik ben tenslotte nog 17
|
74 euro..ach, wel een leuk zakcentje erbij, maar het meeste geld haal ik toch uit mijn bijbaantje in het weekend/vakanties. Die 74 euro gaan voornamelijk op aan het uitgaan..
|
ik krijg ook maar 74,- en ben ook thuis wonend. mijn ouders hebben me de eerste 2 jaar gesponserd en voor de rest niet. Ik ga nu naar het derde jaar overigens. Voor dit jaar heb ik de laatste 4 maanden een lening aangevraagd van 500,- (dus 2000,-) en daarvan betaal ik mijn collegeld + boeken. Mijn ouders betalen niks meer en ik leen 2000,- per jaar dan heb ik aan het eind van mijn studie een schuld van omnabij de 4500,-... das goed overbrug baar!
|
74 thuiswonend, ik vind het wel redelijk hoor.
|
krijg ook 74 euro nogwat.
had eignelijk ook op wat aanvullende beurs gerekend. maar dat is niet 't geval duzz |
228 euro uitwonend.
Kan ik ook mijn huur nog niet eens van betalen, maar die betaalt mijn ouders nu (y) Van die 228 euro per maand moet ik dus leven :) (alles van betalen behalve collegegeld, verzekering en huur). |
ik krijg 55 euro studie financiering. en ik vind het echt teweinig.
ik heb dit jaar 2 OPLEIDINGEN gedaan tegelijker tijd. mijn havo afgemaakt en ben begonnen aan mijn mbo. maar ik krijg toch geen extra compensatie. nou ik kan van die 55 euro echt geen twee opleidingen betalen. |
het liefst hoef ik die ov niet. geef mij maar die 3000 euro die die ov kost dat heb ik veel liever.
|
Hmm ik krijg 74 euro en ik moet ALLES zelf doen/kopen
Woon wel thuis.. heb gelukkig nog geen kostgeld (al wil mijn tante, waar ik dus bij inwoon, daar verandering in brengen) Nou sorry kan ik dus echt niet opbrengen. Heb nu al godsgruwelijk grote moeite om de eindjes aan mekaar te knopen |
10 euries per maand.
ben er niet mee eens werk me de tering in. |
studiefinanciering.......gaat het over!!
|
465
En ik leen niet. (y) |
Citaat:
|
250 thuiswonend.. ongeveer..want het is nog niet helemaal goed berekend ( nee.. nog niet nee)
Maar betaal álles zelf |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik krijg de standaard thuiswonende beurs, iets meer dan 70 euro. Daarbovenop krijg ik nog geld van mijn ouders voor de wekelijkse/maandelijkse uitgaven (stappen, terrassen, kleding) en verder betalen ze alle kosten die in verband staan met mijn studie (collegegeld, boeken, excursies) omdat studeren bij ons een deel van de opvoeding is. Lijkt me niet meer dan logisch dat ouders dat betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
74 euro studiefinanciering, thuiswonend
ouders betalen school, dus op het moment spaar ik al mijn studiefinanciering, totdat ik het nodig heb |
Citaat:
|
Ik krijg 55.85, de basisbeurs, en mn OV natuurlijk... Vroeger kon je je OV ook omlaten zetten in een maandelijkse extra toelage en dan dus geen OV, maar dat kan nu alleen nog maar als je niet met het openbaar vervoer op tijd van en naar school / stage kan... Dus helaas... Zou voor mij wel wat schelen namelijk...
Maar goed, ik denk dat ik blij moet zijn met wat ik krijg, woon nog thuis, mn ouders betalen alles... Alleen moet ik zelf wel pennen, schriften etc betalen, maar geen schoolgeld en boeken. Tis een leuke aanvulling op mn salaris |
ik krijg (NOG) geen stufie omdat ik het formulier nog niet gepost hebt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05. |