![]() |
:/:Nieuw:\: Wijze woorden (vooraf)
Waar hij de weg gevonden heeft,
is ieder blad volgens hem beschreven Paden gemarkeerd met zijn schrift in inkt opdat hij dit aan haar door kan geven In haar hevige gebeden ontvouwt zich een moeilijke levensweg naar haar god Dromen gevolgd met overtuiging van geest naar zich toegetrokken via de banen van genot Vanuit zijn venster overkoepeld hij alles wat tot zijn 's werelds uitzicht rijkt Dan deelt hij zijn wijsheid over het leven omdat de realiteit niet is wat het lijkt |
Hmm, nieuwe poster of ben ik te lang op vakantie geweest?
Ok, het duurde even, maar ik heb nu een interpretatie. Het zit goed in elkaar, taalgebruik en rijm vind ik sterk, simpel maar wel origineel. Alleen heb ik vooral bij de eerste wat moeite met het ritme, dat vind ik jammer. Een goed gedicht, dat moet ik wel zeggen, maar niet perfect. Toch raar dat niemand hierop gereageerd heeft. |
mmja.. ik wil er best op reageren.. maar wordt wel flauw, want ik vind jou gedichten nog elke keer top! i like your style :D maar dat wist je al.
|
Wat een goed gedicht, vooral in combinatie met 'wijze woorden' vind ik het erg mooi; dit is een soort achtergrondverhaal, de situatie vanuit zijn oogpunt bekeken.
Het doet me wat chinees aan, de twee gedichtjes: alsof het zich afspeelt in een chinese mystieke omgeving, of misschien dat de wijsheid met het taoisme te maken heeft, aan dergelijke sferen doet het mij denken :). Qua uitwerking mooi, ik houd van de rijm die je hebt gebruikt (y). |
Citaat:
Bedankt voor je lieve commentaar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |