![]() |
2 studies doen..
hey
op dit forum lees ik wel eens dat mensen 2 of soms wel meerdere studies doen, ik wil wel eens weten, hoe je dat dan doet.. heb je gewoon met je ene studie teveel tijd over zodat je die er gewoon nog bij kunt doen? |
Ik doe het nog niet, komend jaar wel, is de planning iig. Ik heb bij de eerste studie idd (behoorlijk veel) tijd over en ook de tweede studie lijkt geen weekvullend programma te hebben, dus ik denk dat die combinatie op zich best mogelijk is. 't is alleen soms een beetje schuiven met lessen, stages, buitenschoolse dingen, enz.
|
Dat hangt heel erg af van welke twee studies je wilt volgen. Sommige studies hebben inderdaad een redelijk lage werkdruk waardoor combineren makkelijke wordt.
|
Sommige technische studies kun je dubbel doen.
Wiskunde+Informatica is een bekende, omdat heel veel stof overlapt. Maar of je dan nog voor wiskunde informatica als minor mag kiezen, weet ik niet. |
en combinaties als 'wiskunde en toepassingen' + pedagogische wetenschappen ? :s
|
Citaat:
Je kunt inderdaad twee studies tegelijk doen in sommige gevallen. De makkelijkste manier is een studie te kiezen die al standaard dubbel is uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld Recht en Management, of Wiskunde en Informatica. Je kunt ook op eigen houtje twee studies gaan volgen. Dus gewoon bij een universiteit inschrijven voor twee volledige studies. Dat is goed mogelijk als je de roosters op elkaar afstemt en het gaat om twee studies die allebei niet al te moeilijk zijn, zoals bijv. rechten en bestuurskunde. Op eigen houtje twee moeilijke studies gaan combineren is niet slim. Je gaat niet tegelijkertijd geneeskunde en technische natuurkunde studeren. |
Dat kan gemakkelijk. Ik ken bijv ook een aantal beta's die daarnaast ook nog een vak als Rechten of een taal oid ernaast doen. Het is vaak gewoon een kwestie van plannen. Het kan zijn dat je langer bezig zal zijn dan met 1 studie, maar dat zal 1 misschien 2 jaar meer zijn. Maar dan heb je wel twee diploma's !!!!!!!!!!!
|
Citaat:
|
En 3 studie's?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mgoed ik spreek niet uit ervaring :) |
Citaat:
http://www.observant.unimaas.nl/jrg19/obs20/art18.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als ik twee studies zou doen ga ik dat echter niet puur voor diploma's doen maar omdat ik het leuk vind :). Maar dank je voor je reactie :) en de combinatie die ik noemde is idd niet de meest nuttige.. maar 't lijkt me wel leuke combi :D :bloos: |
Maar wat moet je er mee met 2 verschillende studie's zoals citroen noemde. Eerts 10 jaar werken als de eerste studie en dan 10 jaar een beroep met de tweede studie :P.
|
Citaat:
|
Citaat:
en ik dacht dat 't misschien nuttig was als je later 't onderzoek in zou gaan :) of zou dat niet het geval zijn? maar iets anders; moet studeren dan altijd nut hebben? (in de zin van, dat je er op je werk wat mee doet) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En iedere universiteit het maar best vinden, omdat ze uitbetaalt krijgen per ingeschreven student.
|
Ik begin dit jaar ook aan een tweede studie.
Mijn eerste studie is Nederlands Recht, mij tweede studie Recht & Bestuur. De tweede heeft nogal wat overlap met de eerste, ik zie het dan ook meer als een aanvulling. Wat politicologische, beleids&bestuurskundige vakjes zitten niet in het Nederlands Recht curriculum en lijken me wel interessant. Aangezien ik toch graag een juridisch/bestuurskundig baantje bij een overheid wil, lijkt het me ook nog wel nuttig... |
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: is het verstandig om bijvoorbeeld direct met de studies economie en rechten te beginnen, of kan je beter eerst aan de ene studie beginnen en dan bijv. een jaar later met de tweede beginnen? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik zou eigenlijk wel economie en rechten willen gaan studeren. Maar ik neem aan dat dat niet altijd uitkomt wat betreft de roosters. Is het dan mogelijk om bij bepaalde lessen/colleges niet op te komen dagen en dat van je andere studie te volgen, zegmaar wat afwisselen? Of is het verplicht om bij elk college aanwezig te zijn? |
Citaat:
Met roosters hangt het er gewoon net vanaf. Je hebt natuurlijk het probleem dat zaken elkaar gaan overlappen, maar dat weet je in zo'n geval. Je hoeft bij de meeste colleges in ieder geval niet verplicht aanwezig te zijn. |
Citaat:
|
@ gerwin
je kunt aan de erasmus universiteit in Rotterdam de studie economie en recht volgen, de doet er dan 6 jaar over. Het zogenaamde MrDr-programma. lees hier meer erover ik zit er zelf over te denken om het volgend jaar te gaan doen. De stad rotterdam spreekt me alleen niet zo aan en er zijn nog genoeg andere studies die ik interessant vind. ik hoop dat je er wat aan hebt |
Citaat:
Het is vaak al een prestatie als je van één studie je hele eerste jaar (propedeuse) in een jaartje haalt. |
Citaat:
|
srry S-je vergeten!! het is mr drs programma
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |