![]() |
schimmelnagel
hoihoi,
ff vraagje, ik heb een schimmelnagel. kun je zelf wat aan een schimmelnagel doen? of moet je echt naar de huisarts? wat gaat hij dan doen of krijg je medicijnen, zo ja wat voor medicijnen. alvast bedankt voor jullie info! greetz |
Volgens mij krijg je dan medicijnen...zalf of pilletjes oid, denk ik.
(Ken je die reclame over schimmelnagels...? :o) |
Citaat:
maar kun je dat gewoon bij drogist of apotheek halen of moet je eerst afspraak maken bij huisarts? |
Je zou eens bij de apotheek kunnen vragen. Ik dacht dat miconazolnitraat ook tegen schimmelnagels was en dat is zonder recept verkrijgbaar maar voor de zekerheid kan je het daar even vragen.
|
Heb ik ook gehad, maar alle zalfjes en poeders en toestanden hielpen niet, ook niet die ik van de dokter mee kreeg. Uiteindelijk kreeg ik pilletjes en die hebben wel geholpen maar die hebben een paar minder prettige bijwerkingen (die ik vergeten ben :D) maar daar hoef je natuurlijk geen last van te hebben.
|
ik kom net van de dokter af voor me schimmelnagels
die sprayen en zalven van canesten werken niet goed omdat je het op de nagel doet ik heb van de dokter nu MYK - 1 dit is een soort olie en doe moet je 1x per dag achter je nagel druppelen je kunt denk ik het beste naar de dokter gaan hij kijkt wat je het beste ermee kunt doen |
Ik heb er ook last van en de dokter heeft mij de keuze gegeven voor pilletjes of een 'nagellak' die ik er elke ochtend en avond op moet smeren en de nagel als het ware losweekt.
|
Citaat:
|
Citaat:
en merk je er al wat van of ben je net begonnen. |
bij mij wou hij de pilletjes nog neit geve omdat ze rare bijwerkingen konde hebben :|
|
Volgens zijn diezalfjes/sprays gewoon los verkrijgbaar bij de apotheek...
|
Citaat:
Ik merk er al zeker wat van, en in de bijsluiter staat dat je het na een maand (of 2 maanden, weet ik niet meer precies) echt zou gaan merken dat alles los komt te zitten. Ik smeer het nu sinds eind mei, en langzaamaan wordt het minder. Ik weet trouwens niet of het normaal is dat het zo lang duurt, maar ik heb nergens last van dus ik ga er vanuit dat het gewoon veel tijd nodig heeft. |
Citaat:
ik moest echt een recept hebbe en ik heb nu een herhalingsrecept |
Oh, ik vind die reclame zo vies, als dat mannetje de nagel optilt :o
Maargoed, in die reclame zeggen ze ook dat je naar de dokter moet. |
ik had zo'n zalfje gekregen. maar nu, ruim een half jaar later, werkt het nog steeds niet :confused: :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het ook tijden gehad. Ik heb toen applicatievloeistof van Daktarin gebruikt. Moet je 1 keer per dag met kwastje aanbrengen op je nagel (net alsof je je nagels lakt). Je bent er dan niet meteen vanaf, pas na een paar maanden ben je er vanaf. En vervolgens moet je het nog een tijd gebruiken omdat het anders terugkomt. Maar het heeft bij mij wel goed geholpen (Y).
Ik heb alleen geen idee of het vrij verkocht wordt, ik had het op een receptje. |
Citaat:
|
khad een flesje.. varisi heet t.. twee keer per dag erop smeren en t is over...!
|
heb ik ook last van, mss toch maar eens naar de huisarts maar wat zijn de symptonen precies?
|
heb nu net bij de etos ferula gekocht van aromed dat schijnt heel goed en hardnekkig spul te zijn hoop dat het helpt.
maar iig allemaal bedankt voor de tips!!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |